Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] Skrzynia biegów a moc auta...??
Autor Wiadomość
damiano
[Usunięty]

  Wysłany: 25-05-2009, 00:29   [Cari 1.8 GDI] Skrzynia biegów a moc auta...??

Witajcie!
Niedawno miałem okazję jechać Carismą GDI mojego szwagra. Jego Carisma jest z roku 97, moja zaś z 98 r. Po przejażdżce stwierdzam, iż moja Carisma jest "mułowata" i głośniejsza...
Moja Carisma słabiej się zbiera, np. przy prędkości 50 km/h na czwartym biegu na obrotach 2000 - 2500 zaczyna buczeć, jakby już jej mocy brakowało... Muszę wtedy redukować bieg. Nawet na trzecim biegu przy prędkości 40 km/h i obrotach 2500 potrafi zabuczeć z braku mocy... Przy ruszaniu także jest słabo. Wolno rusza z jedynki, a po wrzuceniu dwójki przez króciutki moment nic się nie zmienia, a za chwilę jakby dostaje takiego małego "kopniaka" i rusza do przodu... Brakuje jej po prostu mocy...
Natomiast Carisma szwagra sunie ładnie - nawet od drugiego biegu ciągnie do przodu bez żadnego zająknięcia, gdy zwolniłem na czwartym biegu do 50 km/h i potem jadąc dalej bez redukowania biegu, ładnie wyciągnęła i rozpędziła się...
U mnie w skrzyni biegów mam "terkoczące" łożysko wałka sprzęgłowego (pisałem już o tym na forum), a gdy ruszam zaczyna coś "rzęzić" - słychać to cały czas. Gdy puszczę gaz "rzężenie" ustaje, ale gdy tylko wdepnę pedał gazu natychmiast je słychać... W kabinie robi się wtedy trochę głośno...
Czy zużyte łożysko wałka sprzęgłowego może mieć wpływ na moc mojej Carismy? Czy może cała skrzynia źle działa, może sprzęgło, czy może mam tak zajechany silnik, że brakuje mu już mocy... :( Może jest jakiś inny powód... :?
Z silnika żadnych wycieków nie ma, biegi w skrzyni wchodzą normalnie (czasami tylko dwójka zgrzytnie)... Aktualny przebieg auta to 180.356 km.
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być i co mogę z tym zrobić to napiszcie, proszę...

Pozdrawiam!
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2009, 00:40   

damiano napisał/a:
Aktualny przebieg auta to 180.356 km.
Tak szczerze to przychodzi mi do głowy pomysł, że faktyczny przebieg Twojej cari jest sporo wyższy... No i że przydałoby się ją dokładnie przeglądnąć, sprawdzić katalizator czy jest drożny, czy nie ma nieszczelności w wydechu itd itd.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 25-05-2009, 01:23   

poprostu każda miała innych właścicieli jeden dbał a drugi nie.
Przeczyść wtryski, przepustnice i zrób porzadny reset kompa.
Zatankuj lepsze paliwo :D
I musisz się moją przejechać. :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 25-05-2009, 20:17   

Hubeeert napisał/a:
damiano napisał/a:
Aktualny przebieg auta to 180.356 km.
Tak szczerze to przychodzi mi do głowy pomysł, że faktyczny przebieg Twojej cari jest sporo wyższy... No i że przydałoby się ją dokładnie przeglądnąć, sprawdzić katalizator czy jest drożny, czy nie ma nieszczelności w wydechu itd itd.

Hubeeert, nie zasmucaj mnie... :( Kurcze, może i masz rację z tym przebiegiem... Jeśli naprawdę była"kręcona" to już raczej nic nie pomoże, no chyba, że wymiana całego silnika... :? A niech to...! Jutro zadzwonię do mechanika i spytam jaki byłby koszt takiego przeglądu...
Morfi napisał/a:
poprostu każda miała innych właścicieli jeden dbał a drugi nie.
Przeczyść wtryski, przepustnice i zrób porzadny reset kompa.
Zatankuj lepsze paliwo :D
I musisz się moją przejechać. :D

wygląda na to, że o moją to raczej "Helmut" nie dbał za bardzo... :evil: Morfi, jak przeczyścić te wtryski? Najlepiej u mechaniora to zrobić? Co masz na myśli pisząc: "porządny reset kompa"?
Przepustnicę czyściłem w zeszłym roku we wrześniu wtedy auto miało przejechane ponad 166 tys. km (chociaż teraz to już nie wiem czy wierzyć w te przebiegi...). Tankuję 95... Przez krótki okres tankowałem 98 Ultimate, ale wtedy samochód miał większe spalanie, tzn. częściej odwiedzałem stację benzynową niż przy Pb 95... Nie wiem czym to było spowodowane, ale wróciłem do 95.
Dzięki Morfi za propozycję przejażdżki Twoją Cari, ale po przejażdżce Carismą szwagra mam "lekkiego doła" :wink: , że moja jest "mułkiem"... :(

BTW. Dostałem dziś odpowiedź od Japaneze w sprawie ceny łożyska na wałku sprzęgłowym: 100 zł i tylko oryginał. Ale robocizna pewnie wyjdzie duuuuużo więcej...

Pzdr.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-05-2009, 21:05   

damiano, jak masz nieszczelność w wydechu to będziesz słyszał buczenie, samochód będzie głośniejszy a co do dynamiki to również spadnie.
A jak masz zapchany katalizator (jeżeli puszcza tylko trochę tzn część jest zapchana) objawy będą te same + przegrzewająca się uszczelka pod głowicą.

Sprawdź to możliwie jak najszybciej.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-05-2009, 09:25   

damiano, sa jakies płyny do czyszczenia wtrysków i z tym katalizatorem Hubert może miec racje również.
U mnie dziurawy wydech nie powodował wielkiej utraty mocy.
damiano, Reset już robiłem 3 razy w swojej, tz wypinałem akum na 5 min i jechałem sie przejechac ale nie pomieście tylko na trase i rózne predkości obrotowe.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
damiano
[Usunięty]

Wysłany: 26-05-2009, 20:28   

Hubeeert napisał/a:
damiano, jak masz nieszczelność w wydechu to będziesz słyszał buczenie, samochód będzie głośniejszy a co do dynamiki to również spadnie.
A jak masz zapchany katalizator (jeżeli puszcza tylko trochę tzn część jest zapchana) objawy będą te same + przegrzewająca się uszczelka pod głowicą.

Sprawdź to możliwie jak najszybciej.

w czwartek po południu zostawiam auto u mechanika - sprawdzi układ wydechowy i katalizator... Zobaczymy co z tego wyniknie... :?

Morfi napisał/a:
damiano, sa jakies płyny do czyszczenia wtrysków i z tym katalizatorem Hubert może miec racje również.
U mnie dziurawy wydech nie powodował wielkiej utraty mocy.
damiano, Reset już robiłem 3 razy w swojej, tz wypinałem akum na 5 min i jechałem sie przejechac ale nie pomieście tylko na trase i rózne predkości obrotowe.

na forum jest założony temat o tych preparatach do wtryskiwaczy więc z niego skorzystałem. Wlałem dziś do pełnego baku STP FORMUŁA DO CZYSZCZENIA WTRYSKIWACZY. Wyjeżdżę całe paliwo, potem zatankuję 98 Ultimate lub V-Power i też pojeżdżę obserwując czy coś się zmienia... Dopiero po tych operacjach zresetuję kompa.
Tymczasem dziękuję Hubeeert i Morfi za dotychczasowe porady :)

BTW. Zagadnąłem też mechanika o koszt wymiany łożyska wałka sprzęgłowego... Wyciągnięcie skrzyni, rozebranie, wymiana elementów, uszczelniacze, olej, itd. a potem włożenie skrzyni na miejsce = 1050 zł!!! :shock: Masakra... :?
 
 
wazu 
Mitsumaniak

Auto: carisma GDI 1.8 LS 98`
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 18 Cze 2007
Posty: 309
Skąd: z Polski
Wysłany: 27-05-2009, 08:22   Re: Skrzynia biegów a moc auta...??

damiano napisał/a:
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być i co mogę z tym zrobić to napiszcie, proszę...

Masz do wymiany pompę wysokiego ciśnienia, nie daje takiego ciśnienia jakie powinno być na wtryskach i dlatego cari jest mułowata. Jak masz możliwość podłączenia komputera diagnostycznego i zdiagnozowania parametrów silnika podczas jazdy, to wyjdą Ci wszystkie niedomagania.
_________________
CIEKAWOSTKA
 
 
damiano
[Usunięty]

  Wysłany: 28-05-2009, 22:21   Re: Skrzynia biegów a moc auta...??

Carisma u mechanika. Jutro może będzie już coś wiadomo.
wazu napisał/a:
damiano napisał/a:
Jeśli macie jakieś pomysły co to może być i co mogę z tym zrobić to napiszcie, proszę...

Masz do wymiany pompę wysokiego ciśnienia, nie daje takiego ciśnienia jakie powinno być na wtryskach i dlatego cari jest mułowata. Jak masz możliwość podłączenia komputera diagnostycznego i zdiagnozowania parametrów silnika podczas jazdy, to wyjdą Ci wszystkie niedomagania.

hmmm...może wazu też ma rację... Postaram sie i to jeszcze sprawdzić. Dzięki! :wink:
Pewnie koszt nowej pompy będzie wysoki... :?

[ Dodano: 30-05-2009, 09:12 ]
Mechanik nic niepokojącego nie wykrył. Przejechał się także samochodem i wg. Niego zbiera się normalnie, ale zwrócił uwagę na terkoczącą skrzynię lecz nie wie czy ona może być ewentualną przyczyną... :? Zwrócił także uwagę, że czasami słychać zawory i zasugerował, żeby przy najbliższej wymianie oleju wlać półsyntetyk... Teraz mam wlany Mobil 1 5W50.
Będę chciał jeszcze podpiąć Cari do kompa w ASO, ale to w przyszłym tygodniu. Przy okazji zapytałem o cenę nowej pompy wysokiego ciśnienia: gościu z ASO w danym momencie nie był w stanie podać ceny, ale kojarzył coś, że ok. 3 tyś. zł... :shock: :shock: Japaneze to potwierdził... :?
Jeśli byłaby taka konieczność to może warto kupić używaną na alledrodo, ceny tam kształtują się od 450 do 650 zł....??
Pzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.