Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
wymiana paska rozrządu
Autor Wiadomość
Rafi5 
Mitsumaniak

Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007
Posty: 49
Skąd: Sucha Beskidzka
  Wysłany: 26-05-2009, 15:10   wymiana paska rozrządu

Witam wszystkich! Mam do wymiany pasek w 3,0 12 V . Ponieważ uwielbiam majsterkować zwłaszcza w mechanice samochodowej zastanawiam się czy nie spróbować samemu. Może ktoś z szanownych mitsumaniaków wymieniał sam i opisałby kilka wskazówek. Jakie narzędzia potrzebne i na co zwrócić uwagę . Czy wymieniać też paski klinowe? Przebieg 185 tyś. Zauważyłem też , że chyba pod kołem pasowym cieknie olej.
Co z tym zrobić?

Ktoś napisał na forum:

"wymiana rozrzadu w sigmie jest naprawdę prosta nie można się pomylić także polecam własną inicjatywę.a co do części polecam pasek tylko oryginalny w moim rejonie to koszt około 115zł natomiast napinacz z "luk-a"są zrobione na bazie japońskich łożysk "KOYO".a jeśli chodzi o wymianę to po dostaniu się pod obudowę rozrządu znajdziesz trzy punkty na wale korbowym wycięcie ma zgrać się z odlanym w bloku językiem natomiast wałki rozrząu mają punkty nabite na kołach i kreseczka wycięta na tylnej obudowie.przed założeniem lewy wałek przestaw o jeden ząb w prawo załuż pasek i napnij napinacz wałek sam wróci na swoje miejsce.pasek po napięci powinien dać się obrócić o 90 stopni.także do dzieła!"

Jak się odnieść do tej wskazówki?

Z góry dziękuję i pozdrawiam!
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 26-05-2009, 16:45   

na allegro są zestawy pasków z rolkami (180 PLN) , u mnie działa idealnie , co do cieknącego oleju - to niestety nie mam pomysłu - tu trzeba zdania mechaników. :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3556
Skąd: Gniezno
Wysłany: 26-05-2009, 17:27   

Witam. Moim zdaniem wymiana rozrządu to nie tylko pasek i napinacz. Żeby nie zaglądać tam do następnej wymiany powinny być wymienione wszystkie uszczelniacze olejowe na wałkach rozrządu wale korbowym. Wyciek oleju na pasek rozrządu skraca jego żywotność. Do tego dochodzi pompa wody która jest napędzana z paska rozrządu. Moim zdaniem paski klinowe też powinny być wymienione. Przy okazji wymiany pasków klinowych należy sprawdzić stan łożysk kół pasowych(luzy, szmery). :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.