 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 19:08 |
wymiana paska rozrządu |
Autor |
Wiadomość |
Rafi5
Mitsumaniak
Auto: Mitshubishi sigma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2007 Posty: 49 Skąd: Sucha Beskidzka
|
Wysłany: 26-05-2009, 15:10 wymiana paska rozrządu
|
|
|
Witam wszystkich! Mam do wymiany pasek w 3,0 12 V . Ponieważ uwielbiam majsterkować zwłaszcza w mechanice samochodowej zastanawiam się czy nie spróbować samemu. Może ktoś z szanownych mitsumaniaków wymieniał sam i opisałby kilka wskazówek. Jakie narzędzia potrzebne i na co zwrócić uwagę . Czy wymieniać też paski klinowe? Przebieg 185 tyś. Zauważyłem też , że chyba pod kołem pasowym cieknie olej.
Co z tym zrobić?
Ktoś napisał na forum:
"wymiana rozrzadu w sigmie jest naprawdę prosta nie można się pomylić także polecam własną inicjatywę.a co do części polecam pasek tylko oryginalny w moim rejonie to koszt około 115zł natomiast napinacz z "luk-a"są zrobione na bazie japońskich łożysk "KOYO".a jeśli chodzi o wymianę to po dostaniu się pod obudowę rozrządu znajdziesz trzy punkty na wale korbowym wycięcie ma zgrać się z odlanym w bloku językiem natomiast wałki rozrząu mają punkty nabite na kołach i kreseczka wycięta na tylnej obudowie.przed założeniem lewy wałek przestaw o jeden ząb w prawo załuż pasek i napnij napinacz wałek sam wróci na swoje miejsce.pasek po napięci powinien dać się obrócić o 90 stopni.także do dzieła!"
Jak się odnieść do tej wskazówki?
Z góry dziękuję i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 26-05-2009, 16:45
|
|
|
na allegro są zestawy pasków z rolkami (180 PLN) , u mnie działa idealnie , co do cieknącego oleju - to niestety nie mam pomysłu - tu trzeba zdania mechaników. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3556 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 26-05-2009, 17:27
|
|
|
Witam. Moim zdaniem wymiana rozrządu to nie tylko pasek i napinacz. Żeby nie zaglądać tam do następnej wymiany powinny być wymienione wszystkie uszczelniacze olejowe na wałkach rozrządu wale korbowym. Wyciek oleju na pasek rozrządu skraca jego żywotność. Do tego dochodzi pompa wody która jest napędzana z paska rozrządu. Moim zdaniem paski klinowe też powinny być wymienione. Przy okazji wymiany pasków klinowych należy sprawdzić stan łożysk kół pasowych(luzy, szmery). |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|
|