Przesunięty przez: glina 29-05-2014, 13:39 |
Niemiecka Carisma |
Autor |
Wiadomość |
Adam44444
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Dołączył: 10 Maj 2009 Posty: 37 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 26-05-2009, 18:40 Niemiecka Carisma
|
|
|
Chciałbym sie dowiedziec ile lat jest w stanie pojeździc Carisma (180.000 przebiegu) sprowadzona np z Niemiec nie znająca Polskich dróg, czy to jest dobre rozwiązanie, czy lepiej jest kupic Carismę z mniejszym przebiegiem ale w Polsce, oczywiście za podobną cenę ???
Czy dobije do 250.000 km ?? |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 26-05-2009, 19:48 Re: Niemiecka Carisma
|
|
|
Adam44444 napisał/a: | Chciałbym sie dowiedziec ile lat jest w stanie pojeździc Carisma (180.000 przebiegu) sprowadzona np z Niemiec nie znająca Polskich dróg, czy to jest dobre rozwiązanie, czy lepiej jest kupic Carismę z mniejszym przebiegiem ale w Polsce, oczywiście za podobną cenę ???
Czy dobije do 250.000 km ?? |
Jeśli będzie regularnie serwisowana to z pewnością dobije, a nawet dużo więcej będzie w stanie wytrzymać. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
loki7777
Mitsumaniak
Auto: Carisma 1.3 04
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 377 Skąd: Chodzież
|
Wysłany: 26-05-2009, 20:14
|
|
|
Duzo zalezy od tego jak ktos o nie dbal w Niemczech - bo same drogi (zawieszenie) to nie wszystko. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-05-2009, 20:56
|
|
|
Adam44444 napisał/a: | Czy dobije do 250.000 km ?? |
mamy na forum pare Carism z przebiegami ponad 500 000km i to jezdzacych bez remontow I to zarowno GDI jak i zwykle 1,6; 1,8
Wiec taki smieszny przebieg jakim jest 200 000 nie zrobi wiekszego wrazenia na tym samochodzie. O ile pracowala w normalnych warunkach a nie byla zajezdzana...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-05-2009, 21:16
|
|
|
Robson86 napisał/a: | mamy na forum pare Carism z przebiegami ponad 500 000km i to jezdzacych bez remontow I to zarowno GDI jak i zwykle 1,6; 1,8 |
przykłady, bo co czytam taki post to większe sumy km sie pojawiają, i to co teraz czytam, to już zakrawa o absurd
Osobiście rozmawiałem z użytkownikami (dwoma) co mieli nakręcone ponad 320 tys. (ponad pół roku temu miał tyle Cichytom, gdzie jego auto wyglądało na 140 tys.)Podobne spotykane były na ebayu czy alledrogo, ale 500000 to już nawet ja pierwsze słysze. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
pamar
Mitsumaniak Kainamustim

Auto: Carisma 1,9TD Colt VII 1,3
Zaproszone osoby: 2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 15 Lip 2007 Posty: 4173 Skąd: Andrespol/Radków
|
Wysłany: 26-05-2009, 21:19
|
|
|
A czy przypadkiem, między dieslem a etką to nie ma jakiejś różnicy?
Adam nie napisał o jaki motor mu chodzi. |
_________________ ad futuram rei memoriam:
Demokracja - to jednak kupa a świat to może tylko wyobrażenie
http://www.mitsumaniaki.com/
http://www.mmdzieciom.pl/
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-05-2009, 22:04
|
|
|
własnie rozmawiałem z Cichymtomem i aktualnie ma 375 tys km. W tym roku planuje przeskoczyć 400tys. ale to i tak jeszcze brakuje setki |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-05-2009, 22:55
|
|
|
Chooper napisał/a: | przykłady, bo co czytam taki post to większe sumy km sie pojawiają, i to co teraz czytam, to już zakrawa o absurd |
chociazby te (wybacz, wiecej nie chce mi sie szukac...)
salater napisał/a: | przebieg w Cari można powiedzieć że jest nieograniczony hihihi miałem wcześniej 1,8 GDI 2000r. jak sprzedawałem a była z salonu w Polsce 420 000 to jest wynik i to bez remontu silnika i zawiechy pozdrowionka |
Indiana napisał/a: | Carisma 1.8 SOHC - 520 000 km, z tego ponad 400 kkm na gazie
I dopiero dziś znalazłem to forum, bo pojawił się problem z zapalaniem |
z 11 i 9tej strony tego tematu:
http://forum.mitsumaniaki...ebieg&start=150
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 26-05-2009, 23:14
|
|
|
ok czyli mamy jedną, bo ta druga IMo sie nie liczy, nawet jak miała 420. Pomijam kwestię, że przy 420 tys km to zawieszenie jest szrot, bo w polsko-niemieckich warunkach gumy wytrzymują ledwo 200 tys, a amortyzatory jeszcze mniej.
Kolega [b] Indiana też nic nie pisał o remontach, a widząc inne silniki tego typu i swój, widzę, że przy ok 200 tys leci olej spod pokrywy zaworów. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 26-05-2009, 23:17
|
|
|
Chooper napisał/a: | ok czyli mamy jedną, bo ta druga IMo sie nie liczy, nawet jak miała 420. Pomijam kwestię, że przy 420 tys km to zawieszenie jest szrot, bo w polsko-niemieckich warunkach gumy wytrzymują ledwo 200 tys, a amortyzatory jeszcze mniej. |
moze koledze chodzilo o generalne remonty typu wymiana polowy zawieszenia czy calosci, a wymiana takich pierdolek jak gumy czy przeguby uwazal jako normalke i standart (i) nie wspominal nawet...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2009, 00:10
|
|
|
Chooper, jaki masz problem wymienić uszczelkę? U Japaneze uszczelka Elring za grosze, wymiana 7-8 minut. Ostatnio wymieniałem tę uszczelkę, po zdjęciu pokrywy zaworów całość klawiatury nie miała nawet najmniejszego nalotu, ani śladów użytkowania, przebieg około 210.000km. Wymiana gum i amortyzatorów w zawieszeniu to nie remont, tylko sprawa eksploatacyjna, tak samo jak wymiana pasków, oleju filtrów. Jedyne czego boję się w Carismie 1.6 to skrzynia biegów, która na razie nie wykazuje żadnych niepokojących objawów. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-05-2009, 00:37
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Chooper, jaki masz problem wymienić uszczelkę? U Japaneze uszczelka Elring za grosze, wymiana 7-8 minut |
pomijam tu swoją osobę, ale nie kjażdy ma do tego potencjał i musi korzystać z usług mechanika, ponadto ta uszczelka raczej nie jest częścią eksploatacyjną jak filtr.
wichura1 napisał/a: | Wymiana gum i amortyzatorów w zawieszeniu to nie remont, tylko sprawa eksploatacyjna, tak samo jak wymiana pasków, oleju filtrów. |
to co innego jest w zawieszeniu do remontu...wahacze ??? idąc tym tropem, to do napraw zaliczy sie tylko wywalony rozrząd, i uśmiechające się radośnie tłoki z pękniętego bloku.
Dla mnie wymiana tuleji, sworzni, gum i łączników to już remont., bo jak napisałem nic innego tam sie już nie wymienia (pomijam amory i sprężyny).
Robson86 napisał/a: | takich pierdolek jak gumy czy przeguby uwazal jako normalke i standart |
szczerze gratuluję Ci podejścia do sprawy, jeżeli wymianę przegłubu traktujesz jako standard przy eksploatacji zawieszenia, bo ja zawsze myślałem, że standardem jest coś, co ma określony czas być wymienione np. pasek co 90 tys, filtr co wymiane oleju, świece co ok 40 tys. itd.
Ciekaw też jestem jak sie w tych wszystkich "długodystansowcach" ma przekładnia kierownicza. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 27-05-2009, 00:47
|
|
|
Chooper napisał/a: | szczerze gratuluję Ci podejścia do sprawy, jeżeli wymianę przegłubu traktujesz jako standard przy eksploatacji zawieszenia |
chodzilo mi o przyklady niech bedzie zwykla wymiana klockow ktora jest standartem predzej czy pozniej... i koles tego nie opisal i nie traktowal jako usterke. Przegub to czysto pierwsze z brzegu urzadzenie jakie mi przyszlo do glowy...
Chooper napisał/a: | Dla mnie wymiana tuleji, sworzni, gum i łączników to już remont |
wymiana to moze byc paska lub tlokow, remont to jest zalozenie wiekszych tlokow i inne sprawy z glowica ktore roznia sie od zasady "plug and play"....
Chooper napisał/a: | Dla mnie wymiana tuleji, sworzni, gum i łączników to już remont |
jak sam to napisales dla innych to moze byc tylko i wylacznie rutynowa wymiana
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 27-05-2009, 08:36
|
|
|
Robson86 napisał/a: | jak sam to napisales dla innych to moze byc tylko i wylacznie rutynowa wymiana |
wymieniałeś kiedyś tuleję wahacza wzdłużnego ??
Robson86 napisał/a: | lub tlokow, remont to jest zalozenie wiekszych tlokow i inne sprawy z glowica ktore roznia sie od zasady "plug and play".... |
z tłokami j.w. przecież aby wymienić tłoki, musisz rozebrać góre silnika, bo przez dół nie wyjdzie, potem miske olejową, i odkręcać tłoki przy wale korbowym...nie rozumiem jak to może być tylko wymianą
wszystko inne, co jak napisałeś nie jest "plug & play" to już raczej modyfikacje. I nie sądze aby przy przebiegu 200, czy 400 tys w ogóle ktoś to robił pomijając opłacalność takiej operacji |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
jawor44 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2009, 09:19
|
|
|
a co za problem z tuleja wahacza wzdluznego.....zaden.dwie godzinki i masz zrobione we wlasnym zakresie.wymontowac wahacz tez zaden problem.wybic tuleje dwie minuty.ja nie wiem jakies sztuczne problemy sobie robicie.to sa normalne eksplatacyjne wymiany tymbardziej ze nie jezdzimy nowymi samochodami.jak tak Cie te "remonty " przerazaja to jeszcze zostaja pociagi czy autobusy i problem z glowy......:) |
|
|
|
 |
|