[EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI |
Autor |
Wiadomość |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2009, 18:07 [EA3W 2.4] Ustawienie TPS 2,4 GDI
|
|
|
Witam,
Czy ktoś mógłby opisać dokładną procedurę ustawienia TPS przepustnicy ( oczywiście elektornicznej ) znalazłem tylko do 1,8 GDI a nie wiem czy wygląda tak samo.
Chodzi mi dokładnie : w jakie piny się wpiąć, jakie napięcie ustawić, czy przy zamkniętej przep., czy odpinać przy tym siłownik itp.....
drugie pytanko - co z Fixed SAS? jak powinno byc ustawione?
u mnie obroty są idealne dopóki autko sie nie rozgrzeje. Jak osiągnie już temp. właściwą to obroty są jak najbardziej stabilne lecz na poziomie 500 obr. ( troszkę za niskie )
POZDRo |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-05-2009, 18:50
|
|
|
Jest dokładnie tak samo. Po russki ustawiasz na gorącym silniku 0.42 V (odpięty siłownik, przepustnica domknięta palcem)....
I tak jak w 1.8 - jak poruszyłeś Fixed SAS - wymieniasz przepustnicę - nie ma procedury jej ustawiania, co gorsze, nawet bracia Rosjanie nie wymyślili takiej....
500 obrotów na obrotomierzu, czy na MUT II? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2009, 18:54
|
|
|
co do TPS - wszystko jasne
SAS - nie ruszyłem - hehe
500 obrotów... - pytanie jak oznaczone sa obroty na zegarach HC ....
najpierw jest 0 ; mała kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; duża kreseczka - ? ; bardzo duuuża kreseczka - 1000 obr. ( hehe fajnie opisane )
Jak mam między dużą kreseczką a dużą kreseczka dokładnie w połowie. nie wiem ile to jest
ale wiem że trzęsie mi budką lekko
na MUT II prawie napewno 500 obr. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 25-05-2009, 19:40
|
|
|
Może trząść budą przez którąć poduszkę silnika. Obrotomierz nie jest zbyt dokładnym miernikiem - licz się z tym, że może kłamać nawet o 20-30%.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 25-05-2009, 19:46
|
|
|
ok. mysle jednak ze 500 to za nisko. ( MUT II)
zobaczymy - jak narazie wiem ze moj TPS jest uszkodzony bo mierzac oporność i wychylajac przep. wartosci nie zmieniaja sie łagodnie tylko skaczą jak chcą ( po drugie szarpanie silnikiem podczas jazdy tez raczej o tym mowi )
jeszcze jedno - w serwice manual opisuja ustawienie TPS na kanale I czyli 2 i 3 port. Ty piszesz za na 1 i 3.... |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 26-05-2009, 01:12
|
|
|
Tutaj masz dokładnie opisane
musisz ustawic jak najmniejsze napięcie najbliższe 400mv
ja ustawiłem wg. tej instrukcji i wszystko cacy ,
u mnie najmniejsze napięcie jakie udało się ustawić to ~ 430mv ale miałem chinski miernik
poniżej tej wartości silnik przechodził w stan awaryjny |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 26-05-2009, 16:48
|
|
|
wszystko rozumieć!
tylko dalej nie rozumieć do którego pinu mam sie podłączyć.
Bartek pisze 1 i 3
pożniej widze 2 i 3
..... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-05-2009, 17:47
|
|
|
Lideek napisał/a: | widze 2 i 3 |
i tak ma być..... howgh. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2009, 11:37
|
|
|
Więc,
TPS wymieniony na dobry. ustawiony 1 kanał - 0,43, 2 kanał - 4,6.
komp nauczony, przep. wyczyszczona na cacy, EGR wyczyszczony na cacy, wszystko ładnie ustawione i zrobione.
Niestety - obroty dalej są niskie ( ale to jeszcze bym przeżył ) a najgorsze jest to że silnik jak szarpał przy stałej prędkości tak szarpie dalej........
jeszcze jakies pomysły ktoś może ma czy zostaje tylko jedno wyjście? sprzedać......
Pozdrawiam
Zawiedziony Lideek |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27-05-2009, 12:53
|
|
|
wiesz co ja miałem takie szarpanie jak nalałem raz paliwo na Shelu, wymieniłem filtr paliwa i narazie jest ok i leje na Orlenie
działo sie tak przy około 2000obr przy stałej predkości |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2009, 14:35
|
|
|
filtr paliwa wymieniłem miesiąc temu. paliwo leje cały czas 98 na BP
.........? |
|
|
|
 |
pawlos
Mitsumaniak Boski wiatr

Auto: EAxW
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 06 Kwi 2007 Posty: 518 Skąd: Stargard
|
Wysłany: 27-05-2009, 15:39
|
|
|
to spróbuj nalac 95 na orlenie , gdi jest bardzo czuły na paliwo |
_________________ reprezentant DREAM TEAM 2012
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2009, 15:55
|
|
|
ok . w takim razie spróbuje 95.
jeszcze jedno zauwazylem
- silnik pracuje na biegu jałowym
- wciskam pedał gazu do pewnej predkości np 2 tys obrot.
- mimo że utrzymuje pedał w jednej pozycji wskazówka obrotomierza wacha sie raz lekko w dół raz lekko w górę i wyraznie słychać że paliwo nie jest dawkowane w równym stopniu.
trzymajac gaz w jednej pozycji na biegu jałowym silnik powinien pracować równo a tak nie jest.
może to jest jakis trop.
P.S dziękuje za jakiekolwiek odpowiedzi. |
|
|
|
 |
|