Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Wskaźnik poziomu paliwa
Autor Wiadomość
Baconsson 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant EA5W 2,5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 53
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-05-2009, 23:44   

Zhan tak troche offtopicowo , ale jaki masz zbiornik, ze jestes na nim w stanie zrobic 300km ? Pytam bo wlasnie jestem przed regulacja swojej instalacji gazowej BRC Sequent 56 w Galu EA5W 2,5 V6 2002... mam butlę 42l i w miescie jestem w stranie zrobic 160-180km a na trasie 280km... Dlatego troche mnie dziwi spalanie mojego "monstera"...

Pozdro
_________________

 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 26-05-2009, 00:38   

Baconsson ja mam zbiornik chyba 55l i wchodzi mi do niego od 43 do 47l w zaleznosci od stacji. Robie srednio 320km na zbiorniku, znaczy robilem bo cos mi fachmany pomajstrowali kilka dni temu przy instalacji i mam ponad 200km zrobione i jeszcze sie dwie diody swieca :) pewnie tylko pozmieniali wskazania diodowe ale mam nadzieje, ze ich zmiany troche tez obniza spalanie.
 
 
 
pablo diablo 
Forumowicz


Auto: Galant 2.0 Gls Lancer 1.8 DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 14 Paź 2007
Posty: 643
Skąd: Nowy Sacz
Wysłany: 26-05-2009, 01:02   

dla porównania dodam ze ja na zbiorniku 55 wchodzi przeważnie 47 litrów robie zazwyczaj 370 km silnik 2.0 sekwencja stag 300 no cykl średni i miasto i trasa. Najlepszym wskaźnikiem poziomu gazu w moim przypadku jest zresetowanie licznika przebiegu. bo diody które wskazują poziom gazu raczej nie nadaja sie na prawidłowy odczyt.
Przyznam sie ze chciałbym mieć taki wskaźnik jak wskaźnik paliwa.
_________________
pablo diablo
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 26-05-2009, 23:56   

Hmm... moze to glupie pytanie ale po kiego grzyba bawic sie z tym wskaznikiem skoro te diodowe nie dzialaja sama zmiana diodka -> wskazowka chyba nie podniesie czytelnosci wskaznika?

co do spalania to ja mam chyba cos nie tak bo na zbiorniku 48L (tankowany do 38-41l) robie 300-350 km?
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
KaWu 
Mitsumaniak
Karmine Red


Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 05 Sie 2005
Posty: 2661
Skąd: Jawor
Wysłany: 27-05-2009, 08:44   

Zhan napisał/a:
No i co najwazniejsze, lubie sobie podlubac przy aucie w wolnym czasie


No z tym nie ma co się sprzeczać.

Zhan napisał/a:
cos mi fachmany pomajstrowali kilka dni temu przy instalacji i mam ponad 200km zrobione i jeszcze sie dwie diody swieca


Zhan napisał/a:
chodzilo mi o liniowosc wskaznika w takim sensie, ze np. przy sterowaniu napieciowym pelny bak = 12V, pol baku = 6V, pusty bak = 0V


Nadal się upieram, że możesz tą liniowość zastosować we wskaźniku diodowym. Podajesz napięcie przy faktycznym poziomie gazu w butli. Moj znajomy ma też 4 diody i fachmani tak mu teraz ustawili, że jak palą się już tylko 2 zielone to piknie i kończy się już gaz :)
_________________
---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 27-05-2009, 08:57   

brodzky napisał/a:
Hmm... moze to glupie pytanie ale po kiego grzyba bawic sie z tym wskaznikiem skoro te diodowe nie dzialaja sama zmiana diodka -> wskazowka chyba nie podniesie czytelnosci wskaznika?


sek w tym, ze nie bedzie to zamiana diodka -> wskazowka, wez pod uwage, ze miedzy czujnikiem na butli a diodka jest sterownik, ktory interpretuje wskazania czujnika... ja chce brac sygnaly z czujnika na butli bezposrednio a nie z diodki

KaWu napisał/a:
Nadal się upieram, że możesz tą liniowość zastosować we wskaźniku diodowym. Podajesz napięcie przy faktycznym poziomie gazu w butli. Moj znajomy ma też 4 diody i fachmani tak mu teraz ustawili, że jak palą się już tylko 2 zielone to piknie i kończy się już gaz


owszem, liniowosc wskaznika mozna w miare zachowac ale dokladosci wskazan nie zwiekszysz bez dokladania kolejnych diod... pozatym upieram sie, ze taki dwufunkcyjny oryginalny wskaznik paliwa jest duzo estetyczniejszy i czytelniejszy (w mocnym sloncu diodek praktycznie nie widac)
mi niestety "fachowiec" spier... wskazania az milo, bylo dobrze a teraz mam tak, ze do 250 km mam dwie diody a miedzy 250 a 280 schodzi do zapalenia rezerwy :[
 
 
 
morosophem 
Mitsumaniak

Auto: Galant EA5A lift 2,5v6 LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Lip 2008
Posty: 113
Skąd: Warszawa
Wysłany: 03-06-2009, 15:08   

Zgadzam się z tym, że dużo estetyczniejszym i praktyczniejszym rozwiązaniem jest zintegrowanie wskaźnika LPG i PB ze wskazówką na desce. Miałem tak w starej Vectrze z 92r. Rewelacja. Przełączasz na LPG masz wskazania LPG, na PB pokazuje ile jest benzyny. Zamiast jakiś lampek, tylko estetyczny przełącznik. Jak się uda coś takiego zmontować w Galu to się chętnie dołączę. Dobijają mnie te diody, nie mające wiele wspólnego z ilością gazu. Z tego co mi tłumaczono to działają one oporowo i żeby wskazania były prawidłowe należało by zatankować odpowiednio procentową zawartość zbiornika. Dajmy na to przy wchodzących 40l do zbiornika, najpierw 10l- ustawić 1 diodę, 20l -druga, 30l- trzecią i 40l czwartą.
_________________
morosophem
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 03-06-2009, 15:25   

mysle, ze dac to sie na pewno da, kwestia tylko znalezienia najlepszej metody na konwersje sygnalow...
udalo mi sie ustalic, ze bezwladnosc wskazowki wynika z jej konstrukcji, nawet ruszajac ja palcem ciezko idzie... w wskazniku sa jakies cewki i trzy przylacza, wydaje mi sie, ze sa dwie cewki, jedna odchyla wskazowke w gore, druga w dol a jesli nie dziala zadna (lub sily dzialajace rownowaza sie) to wskazowka stoi w miejscu trzymana scislym lozyskiem slizgowym...
nie wiem tez jak sa sterowane te cewki, napieciowo czy czestotliwosciowo... no i czy w obydwu sygnal jest zmienny w zaleznosci od poziomu paliwa czy moze jest tak, ze na przyklad cewka ciagnaca wskazowke w dol dziala ze stala sila a zmienia sie tylko sila cewki ciagnacej w gore... jakby ktos sie w tym orientowal to prosze o info bo poki co to moge tylko zgadywac
 
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 03-06-2009, 16:22   

Wedle manula (strona 54-25) Czujnik jest rezystancyjny - pelny zbiornik 4+-2 Omy, pusto - 112+-7 omow.


Jest jeszcze chyba (nie bardzo czaje czym sie rozni fuel gauge od fuel gauge unit) sprawdzenie czy te cewki sa w porzadku i opornosci zasilanie/masa 111,5; zasilanie/poziom 98,2; poziom/masa 101

Hmm... tylko jak ma byc poziom masa 101 jak jest dobrze i te 4-112 w zaleznosci od poziomu?

czyli. czekaj czekaj elektryk w koncu jestem jak sie zmienia rezystancja czujki to wskaznik sterowany jest napieciowo tak? Tak mi na logike wychodzi.
_________________
Gaz jest... tani
Mój Galant
 
 
 
Zhan 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 '99 EA5A tiptronic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 28 Maj 2008
Posty: 695
Skąd: Sulejówek
Wysłany: 03-06-2009, 19:56   

brodzky napisał/a:
czyli. czekaj czekaj elektryk w koncu jestem jak sie zmienia rezystancja czujki to wskaznik sterowany jest napieciowo tak? Tak mi na logike wychodzi.


jest to prawdopodobne ale niekoniecznie musi tak byc... wydaje mi sie, ze miedzy czujka a wskaznikiem jest cos jeszcz i to cos moze zamieniac roznice rezystancji na dowolne sygnaly :(
a wnioskuje po tym, ze odpiecie czujki (plywaka) spowodowalo opad wskazowi ale ponowne podlaczenie nie podnioslo wskazowki, dopiero po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu zaplonu wskazowka poszla w gore...
czuje, ze chyba trzeba bedzie porobic doswiadczenia po prostu, mam tylko nadzieje, ze moj doswiadczalny wskaznik (od zegarow zwyklych) dziala tak samo jak moj w zegarach HC ale raczej tak skoro ludzie robia przekladki i wszystko dziala
 
 
 
nabassu 
Forumowicz


Auto: VR-4, Sigma, 106, 600ss
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2007
Posty: 625
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-11-2009, 01:48   

i co i co? wiadomo cos nowego?
mam taki tani wskaznik gazu, plastikowy kolcek i foliowa skala z guzikiem
_________________
Z góry przepraszam za swoje posty, ich ton wynika ze zjawiska "swobodnej rozmowy z człowiekiem".
 
 
 
bieniak 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 486
Skąd: Elbląg
Wysłany: 05-11-2009, 07:44   

hmmm ja mam zwykła prosta instalke IIgeneracji:)u mnie jest prosty przełącznik autronika z 1 diodą, i jak jest pełna butla to nie miga, jak jest pół to mignie raz na 5 sek. a jak jest mało gazu to miga ciągle:)i mi to wystarczy,do tego licznik kilometrów i starczy.a co do spalania to ja na butli gazu 38l robie jakies 280-300km w mieście. na Warszawskim gazie (ze stacji orlen) p wyszło mi 11l po warszawie i 9l w trasie jak wjechałem do elbląga to na każdej stacji z 13-15l nie mozna zejść
 
 
 
japan_jacek 
Mitsumaniak


Auto: było EA2A...
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Cze 2009
Posty: 104
Skąd: Grodzisk Mzw.
  Wysłany: 01-12-2009, 23:49   drastyczne spadki wskazówki zużycia paliwa..

Mam pytanie: ile przejeżdżacie na jednym baku/ jak szybko Wam opada wskazówka zużycia paliwa?

Od początku wydawało mi się, że moja Misialka dużo pali, ale próbowałem to zwalać na opory toczenia związane z kołami(225/45/17). 2 dni temu pożyczyłem samochodzik siostrze, której zepsuło się blisko 200konne CLK z 97' i stwierdziła ona, że moja 136-konna Misialka pije dużo więcej od jej samochodu...

Na połówce baku przy dość spokojnej jeździe robie nie więcej niż 200 km, a wskazówka benzyny nie ważne czy na długich czy na krótkich dystansach przemierza drogę conajmniej 2,3 milimetrów. Silnik ma przejechane 166tys. z czego 165 po szwabskich autostradach, w dwóch warsztatach mechanicy stwierdzili, że to igiełka. Czy Wasze Galanty też tak chlają, czy tylko moje kochanie wpadło w nałóg :D ?
_________________
Made in Japan.
 
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-12-2009, 23:57   

japan_jacek,
1 - zobacz tutaj: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=8373
2 - ile litrów/100km spala Tobie dokładnie, bo słowa
japan_jacek napisał/a:
Na połówce baku przy dość spokojnej jeździe robie nie więcej niż 200 km
niewiele mówią
3 - jeśli faktycznie masz spalanie ponad normę, to rozpocznij poszukiwania przyczyny od sprawdzenia sondy
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Bury 
Mitsumaniak

Auto: EA2W,Z34A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 294
Skąd: Zamość
Wysłany: 02-12-2009, 00:51   

Ja bym zatankował do pełna.
Przejechał X kilometrów i znowu do pełna i tak kilka razy.
Wtedy wiadomo,że na X kilometrów zużyte zostało Y litrów paliwa.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.