 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:50 |
Wymiana świec w Sigmie 24v:) |
Autor |
Wiadomość |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 02:19 Wymiana świec w Sigmie 24v:)
|
|
|
Witam serdecznie, chce zabrac sie za wymiane świec w sigmie, z tym że jako że nie jestem zbyt doświadczony nie bardzo wiem jak sie dobrac do tych świec znajdujących się pod kolektorem ssącym. wiem ze mechanik moglby mi to zrobic za przyslowiowe piwo, ale powoli staram sie uczyc i robic jak najwiecej samemu:) czy ktos to robił i mógłby mi opisać jak do tych świec się dobrać?
z góry dziękuję za pomoc:) |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-06-2009, 07:09
|
|
|
Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 07:22
|
|
|
pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 10:55
|
|
|
pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia |
|
|
|
 |
pol165256 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-06-2009, 12:32
|
|
|
wojtas021180 napisał/a: | Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec |
masz racje wojtas, przegladalem juz ten temat, z tym ze nie bylo tam opisane jak konkretnie sie do tego dobrac:)
kosior1975 napisał/a: | pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka |
bubek napisał/a: | pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia |
Właśnie o takie odpowiedzi mi chodzilo, dziękuje Panowie:) |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 04-06-2009, 15:02
|
|
|
I jak masz model 91,92 to nie masz EGR (chyba że ktoś włożył silnik z Diamante) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 04-06-2009, 23:01
|
|
|
pol165256, rozumiem że chodziło ci o konkrety. ale nie trzeba do tego zakładać nowych postów tylko kontynułować istniejący post.
PS sorki za OT
Mała rada jeśli podejmniesz się ściągania dolotu, zwróć uwagę na wtyczki od wiązek przewodów. Są zabespieczone drucikiem. łatwo go stracić z pola widzenia.
Życzę powodzenia. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
|
|