Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 18:50
Wymiana świec w Sigmie 24v:)
Autor Wiadomość
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 02:19   Wymiana świec w Sigmie 24v:)

Witam serdecznie, chce zabrac sie za wymiane świec w sigmie, z tym że jako że nie jestem zbyt doświadczony nie bardzo wiem jak sie dobrac do tych świec znajdujących się pod kolektorem ssącym. wiem ze mechanik moglby mi to zrobic za przyslowiowe piwo, ale powoli staram sie uczyc i robic jak najwiecej samemu:) czy ktos to robił i mógłby mi opisać jak do tych świec się dobrać?

z góry dziękuję za pomoc:)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-06-2009, 07:09   

Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec 8)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 07:22   

pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 10:55   

pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia
 
 
pol165256
[Usunięty]

Wysłany: 04-06-2009, 12:32   

wojtas021180 napisał/a:
Szukam............... o coś jest i wiele więcej Wymiana świec 8)


masz racje wojtas, przegladalem juz ten temat, z tym ze nie bylo tam opisane jak konkretnie sie do tego dobrac:)

kosior1975 napisał/a:
pol165256, aby dostać się do świec w tylnej głowicy musisz niestety zdjąć kolektor ssący a proste to nie jest dla laika, kolektor przykręcany jest z przodu na 7 śrub a z tył przykręcony jest do niego EGR i 2 podstawy łączące z blokiem oprócz tego trzeba zdjąć cały dolot powietrza o filtra do przepustnicy i porozpinać instalacje elektryczna ,gdy już kolektor zdejmiesz to zakryj szmatami doloty do głowic tak by ci żadna śrubka czy jakiekolwiek ustrojstwo nie wpadło do środka
życzę powodzonka


bubek napisał/a:
pol165256, przy okazji jak będziesz zmieniał świece w bloku pod kolektorem dolotowym to sprawdź stan uszczelek pod pokrywa zaworów i w gniazdach swiec...u mnie jest wyciek akurat z tej strony i tez musze rozebrac wszystko, o czym wspomniał kosior1975, ...warto sprawdzic bo tam jest wyższa temperatura i uszczelki lubią puszczać...przynajmniej nie będziesz robił tego samego zabiegu, czyli zdejmowania dolotu, dwa razy...powodzenia


Właśnie o takie odpowiedzi mi chodzilo, dziękuje Panowie:)
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 04-06-2009, 15:02   

I jak masz model 91,92 to nie masz EGR (chyba że ktoś włożył silnik z Diamante)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 04-06-2009, 23:01   

pol165256, rozumiem że chodziło ci o konkrety. ale nie trzeba do tego zakładać nowych postów tylko kontynułować istniejący post. :idea: :wink:

PS sorki za OT

Mała rada jeśli podejmniesz się ściągania dolotu, zwróć uwagę na wtyczki od wiązek przewodów. Są zabespieczone drucikiem. łatwo go stracić z pola widzenia.
Życzę powodzenia. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.