Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAx 97-04] Sterownik świateł z multifunkcjami
Autor Wiadomość
Rados
[Usunięty]

Wysłany: 03-06-2009, 00:46   [EAx 97-04] Sterownik świateł z multifunkcjami

Już od kilku miesięcy mam zamiar wzbogacić swojego galanta o system doświetlający zakręty. Jak się okazuje, nie jest to wcale nic nadzywczaj trudnego i drogiego w przygotowaniu.

Problem: Które z dwóch świateł przeciwmgielnych (Po 2 szt. na każdą stronę: soczewkowy i halogen) wykorzystać do tej funkcji? Wydaje mi się że chyba halogen, lepiej spełniałby swoją funkcję w doświetlaniu zakrętów. Mogę się mylić, dlatego proszę o opinie kogoś kto jest zaznajomiony w temacie, a najlepiej ma taki lub podobny sterownik w swoim aucie.

A teraz do konkretów. Wczoraj spotkałem się z tą o to stroną producenta tego sterownika:
Cube Electronics

Filmik na YouTube przedstawiający sterownik w akcji

Cenowo za taki dodatek zdecydowanie poprawiający komfort jazdy nie trzeba dużo zapłacić, aktualnie na stronie jest promocja i ten ich sterownik kosztuje 89 zł. Jak sądzicie warto spróbować?

Poza tym jak ten system doświetlania zakrętów będzie się spisywał dobrze, to myślałem jeszcze o funkcji adaptacyjnego światła STOP - tylko dla światła środkowego LED.
 
 
mar111cin 
Forumowicz

Auto: galant 2.5 V6 '03
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 30 Paź 2008
Posty: 982
Skąd: FSW
Wysłany: 03-06-2009, 11:03   

według mnie jest to badziewie. nie wiem jak wy, ale ja na łukach nie włączam kierunkowskazów to raz, dwa te halogeny włączają sie ze sporym opóźnieniem.

Jakby coś takiego zrobić, to prędzej wykorzystując ciśnienie od wspomagania kierownicy, chociaż to i tak raczej nie ma sensu, bo jakby nie patrzeć wspomaganie "wyłącza" się wraz z prędkością.

Jeszcze jeden aspekt, teraz w dzień trzeba jeździć na światłach, a co jak z naprzeciwka będzie jechał policjant i zobaczy że jeździsz po mieście na halogenach, z czego jeden sie tylko świeci?
Musiałbym znowu zajrzeć do poradnika diagnosty, ale raczej takie coś jest nielegalne.
_________________
Galant 2.5 V6 2003r. automat +VSI Prins
witaj Gość :)
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-06-2009, 11:36   

Mi również ten patent średnio przypadł do gustu. Ogólnie uwagi jak mar111cin, zanim halogen się zapali to dawno złożę zakręt... Poza tym wykorzystanie kierunkowskazów to jakaś pomyłka.
Nawet gdy w dzień wyłączymy tą opcję... Teoretycznie na krętej drodze można stosować haloegeny poza terenem zabudowanym więc z przepisami nie powinno być problemów.
Jeśli już miałbym się decydować na coś takiego to poszukałbym układu, który będzie to załączał automatycznie. W kolumnie kierownicy jest tarcza kodowa. Jakby wykorzystać jakiś układ detekcyjny i zliczający to można by się pokusić o inteligentne włączanie, tak aby nie załączało podczas wyprzedzania.
Wszystko jest do zrobienia, tylko nie widzę jakiegoś większego sensu...
A w wydaniu z kierunkowskazami zamiast poprawić bezpieczeństwo tylko je pogorszysz. Wprowadzasz na łukach w błąd innych kierowców.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 03-06-2009, 12:08   

Nie chce mi się czytać specyfikacji tego urządzenia ale zgodnie z tym co piszecie to wykorzystuje sie do tego kierunkowskazy i to oczywiście jest pomyłka. Układ na kierunkach można zrobić za 3 zł, a nie za 89zł.

Jeżeli już ktoś chce mieć tak jak w Lancerze czyli doświetlanie zakrętów to lepiej by było zrobić sterowane na kontaktronach umieszczonych w kierownicy i obudowie kolumny wraz z połączonym w obieg czujnikiem zmierzchowym.
Układ działał by na każdy skręt kierownicy a czujnik zmierzchowy włączał by układ (halogeny) dopiero po określeniu pory dnia (czyli w okolicach zmierzchu) ustawiana czułość potencjometrem.

Halogen może doświetlać zakręt i [EDIT Pisanie pogardliwie o kimkolwiek na tym forum jest zabronione !] nic do tego.

Powodzenia.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 03-06-2009, 16:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 04-06-2009, 14:54   

Coraz więcej samochodów nawet w nizszych klasach jest wyposazanych w ten system fabrycznie a wy tu nad prawem i praktycznoscia sie rozwodzicie:) tez uwazam, ze srednio przydatne jesli z kierunkiem ma dzialac, ale w ogole fajna sprawa, zwlaszcza w galancie, ktory swiatla mijania ma po prostu slabe i w zakretach rzeczywiscie takie doswietlanie poprawialoby komfort jazdy, ale nie sadze zeby jakikolwiek policjant sie tego czepial, skoro nowe auto z salonu tez to ma :)

pozdrawiam :lol:
Ostatnio zmieniony przez Bartek 04-06-2009, 15:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 04-06-2009, 15:03   

tommyc1, masz auto z doświetlaniem?
Wiesz jak ono działa w praktyce?

Nie obrażaj innych....

Moim zdaniem jest to absolutny gadżet (który posiadam). Zrobienie tego w oparciu o halogen jeszcze bardziej mija się z celem (mam specjalną lampę umieszczoną pod sporym kątem do osi jazdy, a i tak daje niewiele jak nie nic)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24333
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 04-06-2009, 20:05   

ja raz wyszedlem do goscia w nowym Punto i powiedzialem mu, ze ma zwarcie, bo jak wlacza kierunek, to sie przeciwmglowy zaswieca :)
powaznie - nie wiedzialem, ze takie gadzety teraz sa, szczegolnie, ze w dzien to bylo i raczej zupelnie nic nie dawalo...
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 10-06-2009, 08:05   

a kto się obraził??? :D

nie chodzi mi tele o rozważania nad praktycznościa, tylko stroną prawną tej sprawy:) to mnie w dyskusji rozwaliło a nie dywagowanie nad sensownoscią takiego rozwiązania... jest to sprawa dyskusyjna, ja uważam, że MI jeździłoby się lepiej gdybym miał to doświetlanie zakrętów, ale nie na zasadzie "razem z kierunkiem", bo to bez sensu dla mnie...

obrażonych pozdrawiam i przepraszam:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.