Stukot w prawym przednim kole |
Autor |
Wiadomość |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 12-06-2009, 19:37 Stukot w prawym przednim kole
|
|
|
Witam, dość mocne stuki metaliczne na każdej dziurze, na muldach i koleinach cisza. Co ciekawe jak lekko zaciągnę hamulec ręczny w trakcie jazdy mam drugi bieg i zaczynam szarpać gazem to też stuka. Wzrokowo żadna guma ani stabilizator (na przeglądzie nic nie wykryli) nie jest uszkodzona. Co to może być ? |
|
|
|
 |
kielurkk
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 17 Cze 2007 Posty: 1050 Skąd: Mielec
|
Wysłany: 12-06-2009, 21:24
|
|
|
a na skręconych maksymalnie kołach też strzela? może przegub kończy żywot? |
_________________ Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik
TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION
SHEAKESBEER
Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu
Piszę poprawnie po polsku.
 |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 12-06-2009, 21:31
|
|
|
moim zdaniem poducha amortyzatora ( ciężka do wykrycia na diagnostyce) - koszt ponad 200 zł lub poduchy silnika.. |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 12-06-2009, 21:40
|
|
|
jolly69 - Mam coś takiego jak mocno rozbujam auto na postoju to słyszę delikatne cykanie po obu stronach. Jednak to mocno stuka tylko z prawej w trakcie jazdy po dziurach i dziurkach.
Dałoby się samemu rozebrać górę amora i wykryć jakieś luzy ?
kielurkk - Przegub jest całkowicie suchy nie ma na nim żadnych śladów oleju lub zniszczonej gumy, brak też jakichkolwiek luzów osiowych. |
|
|
|
 |
andofx1 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-06-2009, 21:45
|
|
|
Budrys ,a jeśli kręcisz kierownicą w miejscu od lewa do prawa to też masz jakieś stuki puki? |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 12-06-2009, 21:45
|
|
|
Budrys, da się. Jednak najlepiej jest rozebrać kolumnę. U mnie myślałem, ze poduchy są ok. Jak zdjąłem amorek, to mocowanie do ramy odpadło od gumy z łożyskiem. Możliwe, że tylko łożysko Ci pada, jeśli już bierzesz pod uwagę poduszkę amortyzatora. Nowa poduszka - ~200 pln. Ja kupiłem formy krzak a w środku siedzi Febi z łożyskiem KOYO. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 12-06-2009, 22:18
|
|
|
andofx1 napisał/a: | Budrys ,a jeśli kręcisz kierownicą w miejscu od lewa do prawa to też masz jakieś stuki puki? |
Nic, cisza. |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 13-06-2009, 00:42
|
|
|
Witam przyłączę się do tematu, ja mam takie pojedyncze puknięcie w prawym przednim kole przy ruszaniu i hamowaniu. Ten dźwięk wydobywa się gdzieś wyżej tak jakby z łożyska amora ale gdy kręcę na postoju kierą i macam ten kielich to nic nie puka nie strzela. Prośba o radę co to może być? |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
Piwor
Mitsumaniak

Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy Dołączył: 12 Paź 2008 Posty: 3444 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 13-06-2009, 09:37
|
|
|
Możliwe, że łącznik stabilizatora. Sprawdź. |
_________________ 01270/KMM
ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 - |
|
|
|
 |
Grand
Forumowicz
Auto: Carisma 95r 1.6 90KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Gru 2008 Posty: 52 Skąd: Łódź, Skierniewice
|
Wysłany: 14-06-2009, 22:58
|
|
|
A ja bym poszedł w innym kierunku.....z własnego doświadczenia ......może coś z zaciskami od hamulców, chodzi mi o tą śrubkę co trzyma szczęki żeby się równo zdzierały.
Wykręciła mi się kiedyś owa śrubka i miałem cały czas stukot w czasie jazdy. Usterka wyszła na jaw jak mi się jeden klocek zdarł i musiałęm nowe założyć... od przykręcenia tej śróbki wszystko umilkło |
|
|
|
 |
Kamilofone
Mitsumaniak
Auto: Carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 23 Kwi 2008 Posty: 157 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 14-06-2009, 23:08
|
|
|
Wcześniejsze autko dało mi mocno popalić i również miałem
podobny problem jak kolega Budrys w swoim poście opisuje.
Co ciekawe trudno było to wykryć choć naprawa stosunkowo prosta.
Okazało się że poluzowała się śruba mocująca amortyzator do poduszki.
Przy dziurach metalicznie stukało a w czasie pokonywania nierówności było OK.
Warto również jak koledzy pisali zwrócić uwagę na stan poduszek McPersona.
Powodzenia w rozwiązaniu zagadki metalicznej |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:16
|
|
|
Dalej z tym walczę, mam powymieniane łączniki stabilizatora. gumy stabilizatora. Gumy wahacza są ok. Jedynie sworznie są wywalone ale to nie one tak walą. Dam sobie obciąć. Zostaje stukający amor lub łożysko amora. Jakieś sugestie/podpowiedzi ? Aha zauważyłem, że jak wiozę 4 osoby to stukanie występuje tylko na dużych dziurach - więc jest lepiej przy obciążeniu. A nic nie stuka puka przy skręcaniu kołami na postoju lub przy bujaniu autem.
Zapomniałem dodać, że ten stuk występuje również czasami przy szybkim puszczeniu sprzęgła na niskich biegach. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:36
|
|
|
Budrys napisał/a: | Jedynie sworznie są wywalone ale to nie one tak walą | skąd ta pewnosc, jezeli sa zuzyte to nalezy im sie wymiana, co Ci szkodzi, napewno na tym nie stracisz, a moze rozwiaze to Twoj problem |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Budrys
Forumowicz

Auto: Astra H
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 24 Lis 2008 Posty: 390 Skąd: Best
|
Wysłany: 13-06-2010, 20:59
|
|
|
Sprawa jest tego typu, że sworzeń z lewej strony ma dużo większy luz niż z prawej a stuka z prawej więc nie ma cudów. Koszt wymiany sworznia nie jest duży ale szkoda wymieniać sam sworzeń, kwestia spasowania nowego sworznia do starego wahacza oraz i tak pewnie nadciągającej wymianie gum wahacza. Musiałbym kupić dwa kompletne wahacze. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 13-06-2010, 21:20
|
|
|
Po co wahacze? sworzeń kupujesz osobno koszt około 50zł za 1 do tego guma stabilizatora 7zł i wymieniasz je i tyle. W wersji przed liftem nie ma potrzeby do tego wymiany wahacza.
Skoro nie wyeliminowałeś tych luzów to nie bardzo jest sens szukać dalej bo Ci zaraz wypukają resztę osprzętu |
|
|
|
 |
|