Poczuj potęgę diesla - Trident Iceni R |
Autor |
Wiadomość |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:09
|
|
|
deenbe - dalej na zimówkach pomykasz? (motostat).
A nie można generalizować bo ja uważam że jeżdżę dynamicznie a spalanie mam poniżej 9 litrów. Inni mówią że 4G63 poniżej 10 litrów nie da się zejść. A żadnym dieslem nie da się tak pojeździć jak benzyną |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:17
|
|
|
krzychu napisał/a: | Moda na Nm?? Przecież MOC w KM "rusza" kołami a nie moment! |
ale momentem sie jezdzi nie moca, mnie strzal spod swiatel malo interesuje
krzychu napisał/a: | Mi w dieslu brakuje tego zakresu obrotów. |
ale po co ten zakres? raz jeszcze sie spytam?
krzychu napisał/a: | VW popatrz na 1,8 TSI Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB |
w takie teksty nigdy nie uwieze ze benzyna 1.8T pali 7 w miescie, a ktos kto takie rzeczy pisze jest poprostu ignorantem. |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:31
|
|
|
arturro napisał/a: |
ale momentem sie jezdzi nie moca, mnie strzal spod swiatel malo interesuje |
Stilo 1,9 JTD ma 140 koni i 300Nm. Ja mam skromne 135koni i 170 Nm. Mój przyspiesza lepiej a waga podobna więc czym się tu przyspiesza? Nm czy koniami?
arturro napisał/a: | krzychu napisał/a: | Mi w dieslu brakuje tego zakresu obrotów. |
ale po co ten zakres? raz jeszcze sie spytam? |
Po to że jak jeźdzę spokojnie mam 2-3 tys. a jak wyprzedzam to z tym obrotów sobie przyspieszam spokojnie do 7 tys i nie muszę zmieniać biegów po to. Chodzi o bezpieczeństwo wyprzedzania i brak potrzeby wajchrowania biegami
arturro napisał/a: | krzychu napisał/a: | VW popatrz na 1,8 TSI Jak się ma lekką nogę powyżej 7 nie wychodzi w SuperB |
w takie teksty nigdy nie uwieze ze benzyna 1.8T pali 7 w miescie, a ktos kto takie rzeczy pisze jest poprostu ignorantem. |
Ten silnik nie jest wysilony jest zrobiony tak żeby mało palił. Chodzi o tryb mieszany. Jakaś trasa powiązana z przejazdem przez miasta (taki tryb mnie interesuje bo tak dojeżdżam do pracy czyli 80% przebiegu mojego auta tak się porusza) myślę że ten silnik tyle by mi spalał na dojeździe do pracy w samochodzie klasy D. I na zawołanie prawej nogi mam moc, moment i obroty. A jak chce to pali 7l to jest przyszłość już większość firm zapowiedziała podobnego typu jednostki (chodzi między innymi o większa ekologię silników benzynowych turbo).
Po za tym już pisali nie jeden raz. Różnica w cenie diesel vs benzyna to zapas na 3-4 lata dopłaty to benzyny. Do tego diesle są bardziej kosztowne w naprawie jeśli padnie pompa, wtryski itd. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:36
|
|
|
Chorowałem na t.diesla zawsze... do czasu jak w końcu Tata dostał służbowe auto z t.dieslem.
Pomijając fakt, że trzeba często machać lewarkiem... Głośny (choć przy prędkościach podróżnych nie jest to odczuwalne, jedynie podczas przyśpieszania), na niskich obrotach czuć delikatne wibracje.
Co do tekstów o spalaniu 7 litrów...
w trasie jak najbardziej możliwe:
http://moto.onet.pl/1542480,3,artykul.html
W mieście... chyba, że nocą |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:41
|
|
|
krzychu, widze ze slabo jestes rozeznany w jezdzie i mozliwosciach diesla i powielasz stereotypy lat 80-tych wiec lepiej jak skonczymy ta dyskusje,
napisze tylko Tobie ze od dwoch miesiecy jezdze 163KM benzyna 1.8T i bez mrugniecia oka zamienilbym ja na 163KM 2.5TDI.
zadnej frajdy w jezdzie benzyna nie widze oprocz frajdy mojego operatora karty kredytowej. |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:43
|
|
|
krzychu napisał/a: | arturro napisał/a: |
ale momentem sie jezdzi nie moca, mnie strzal spod swiatel malo interesuje |
Stilo 1,9 JTD ma 140 koni i 300Nm. Ja mam skromne 135koni i 170 Nm. Mój przyspiesza lepiej a waga podobna więc czym się tu przyspiesza? Nm czy koniami?
|
Zdecydowanie przyśpiesza się Nm... ale na kołach
Diesel ma dużo mniejszy zakres obrotów, dlatego np na 2 przy 4 tysiącach obrotów ma taką prędkość jak benzyna przy 6 tysiącach (teoretycznie, ale obrazowo).
Moc jest pochodną momentu i jest bardziej ważna dla prędkości maksymalnej niż dla przyśpieszania.
Jeśli już tak bardzo trzymać się mocy, to by należało zobaczyć ile jest mocy w danym zakresie obrotów, np dla diesla 1500-3000 i dla benzyny 2000-5000, albo jeszcze lepiej: ile jest w tych zakresach momentu na kołach.
Widziałem kiedyś porównanie momentu na kołach 1.8T vs 2.5 TDi...
Tylko na pierwszym biegu, w zakresie prędkości 0-40kmh t.diesel miał większy moment na kołach... |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:43
|
|
|
No dokładnie o tym mówiłem nie jakieś tam wybujałe testy tylko przejazd trasą z elementami miasta (korków).
[ Dodano: 15-06-2009, 15:45 ]
arturro napisał/a: | krzychu, widze ze slabo jestes rozeznany w jezdzie i mozliwosciach diesla i powielasz stereotypy lat 80-tych wiec lepiej jak skonczymy ta dyskusje |
Jeździłem 1,9 i 1,3 MultiJetem (tam spalanie można było uzyskać 4litry przy eco driving) za 3h mam trasę katowice -> warszawa kangurem 1,6 TDCI? To chyba nowe diesle wszystko? Wszystkie na Common Railu więc nie archaiczne komory wstępne występujące w latach 80tysch.
Muszę się jeszcze przejechać znajomego audi 2.0 TDI ale z multitronikiem. To może być bardzo ciekawe połączenie bo odpada wajchrowanie (stałe w miare niskie obroty utrzymuje skrzynia) wtedy się przydaje duży moment nisko... |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:58
|
|
|
krzychu napisał/a: | deenbe - dalej na zimówkach pomykasz? (motostat). |
w tamtym tyg zmienilem:P
[ Dodano: 15-06-2009, 16:08 ]
krzychu napisał/a: | Stilo 1,9 JTD ma 140 koni i 300Nm. Ja mam skromne 135koni i 170 Nm. Mój przyspiesza lepiej a waga podobna więc czym się tu przyspiesza? Nm czy koniami? |
czemu wszyscy porownuja tylko silniki? przeciez i skrzynia jest potrzebna zeby przeniesc moment na kola.... to ze masz tylko 170Nm to nie znaczy ze bedziesz mial mniejszy moment na kolach niz diesel jtd.
czy dieslem zmieniam biegi czesciej niz benzyna? jak jezdze spokojnie to na pewno tyle samo (ni wiecej ni mniej)
ps. nie jestem fanatykiem diesli, tez lubie wysokie obroty w benzynie:) |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:12
|
|
|
deenbe napisał/a: |
czemu wszyscy porownuja tylko silniki? przeciez i skrzynia jest potrzebna zeby przeniesc moment na kola.... |
Myślisz że skrzynia diesla fiata 1.9 jakoś różni się zasadniczo przełożeniami od skrzyni VW 2.0? Moim zdaniem chyba nie.
[ Dodano: 15-06-2009, 16:15 ]
deenbe napisał/a: |
czy dieslem zmieniam biegi czesciej niz benzyna? jak jezdze spokojnie to na pewno tyle samo (ni wiecej ni mniej)
|
Pogrubione jest kluczem. |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:16
|
|
|
krzychu napisał/a: |
Myślisz że skrzynia diesla fiata 1.9 jakoś różni się zasadniczo przełożeniami od skrzyni VW 2.0? Moim zdaniem chyba nie. |
tego nie wiem, ale wina zapewne jest krotka jedynka w dieslu |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 15-06-2009, 23:45
|
|
|
krzychu napisał/a: | Stilo 1,9 JTD ma 140 koni i 300Nm. Ja mam skromne 135koni i 170 Nm. Mój przyspiesza lepiej a waga podobna więc czym się tu przyspiesza? Nm czy koniami? |
Przyspiesz pod wzniesienie a zobaczysz kto będzie pierwszy u góry
Dla Mnie diesle przemawiaja tylko tym że takie 3.0 TDI spali 30% mniej aniżeli benzyna o podobnej mocy i przyspieszeniu |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 16-06-2009, 08:40
|
|
|
Morfi napisał/a: | 3.0 TDI spali 30% mniej aniżeli benzyna o podobnej mocy i przyspieszeniu |
uwierz mi
nie spali
juz gdzies pisalem w temacie spalania volvo s60 2.4t 200ps, trasa ostro 9.5/100km
leon 105ps trasa ostro na mozliwosci auta cos pod 8l/100km
a4 3.0tdi miasto 14, trasa ponizej 10 nie schodzi,
bmw 330d - i tu przy spokojnej jezdzie 8l/100km jest do uzyskania, ale jakby chcial takim bmw utrzymac sie za mna w s60 to wynik 9.5l/100km bedzie minimum |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:12
|
|
|
Matejko napisał/a: | a4 3.0tdi miasto 14, trasa ponizej 10 nie schodzi |
przeplywomierz do wymiany przy takim spalaniu |
|
|
|
 |
jaca71
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008 Posty: 4696 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:14
|
|
|
arturro napisał/a: | ale momentem sie jezdzi nie moca, mnie strzal spod swiatel malo interesuje |
Jeździ się mocą nie momentem. Moment jest taką wredna wielkością że się dzieli na przekładni...
Wartość momentu max jest czysto marketingową wielkością podawaną w katalogach by lepiej sprzedać towar. Zawsze to lepiej jak w katalogu masz 300Nm zamiast 170Nm czyż nie?
Informacja o momencie istotna jest dla konstruktora samochodu a dokładnie konstruktora napędu.
Ale jedno jest istotne dla użytkownika przebieg momentu i często się zdarza że Turbo Diesle maja go ciekawszy niż benzyna. TD są jak gdyby "zawsze gotowe" do oddania mocy a benzyna - trzeba pilnować obrotów by odjechać.
Moim zdaniem największą zaleta diesli jest ekonomika. Tutaj się wszystko zaczyna i tutaj kończy. Dieslem da się jeździć dynamicznie, szybko i tanio. Jeżdżąc benzyną jednak trzeba wybrać albo dynamicznie albo ekonomicznie. Chociaż to się sprawdza przy kupnie używanych samochodów albo naprawdę dużych przebiegach.
Jest jeszcze jeden aspekt - przyzwyczajenia i upodobania. Ja lubię benzynę i diesle do mnie nie przemawiają. Ale za to coraz bardziej podobają mi się Turbo benzyny po miniaturyzacji. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 16-06-2009, 09:14
|
|
|
Matejko napisał/a: | uwierz mi
nie spali |
i np. porownujac moja A4 1.8T do kumpla paska B6 1.9TDI (180KM)
moj w miescie 13l
jego pasek do 9l
a juz nie wspominajac o mojej A6 ktora pali max 7l
[ Dodano: 16-06-2009, 09:19 ]
jaca71 napisał/a: | Jeździ się mocą nie momentem. |
http://www.motofakty.pl/a...t_obrotowy.html |
|
|
|
 |
|