czy do wersi 7 blot mozna wsadzić silnik od 6 blot |
Autor |
Wiadomość |
hcone
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS 94
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:47 czy do wersi 7 blot mozna wsadzić silnik od 6 blot
|
|
|
witam mam problem bo chcem do mojego auta wsadzić nowy silnik z wersi 6 blot a posiadam wesje 7 blot pytam dlatago czy były by jakieś problemy czy bedzie pasował bez problemu prosze o pomoc czy warto kupic wesje 7 blot ???????????? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:51
|
|
|
Są drobne różnice w osprzęcie, co za tym idzie w wiązce przewodów, ale generalnie temat do ogarnięcia, o stopniu skomplikowania 1 w 10 stopniowej skali...... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
hcone
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS 94
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15-06-2009, 15:55
|
|
|
ale jak w osprzecie chciał bym wiedzziec bo cos tam wiem tylko ze sie skszynia biegów rózniło czy to prawda |
_________________
 |
|
|
|
 |
luki20j
Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 108 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-06-2009, 16:02
|
|
|
Wiązka i komputer powinny byc takie same, jedyna różnica to koło zamachowe montowane na 6 srub a w 7 bolt na siedem śrub, skrzynia powinna przypasować. Ogólnie nie jest to zbyt trudna operacja bo silniki na zewnątrz niemal w ogóle się nie różnią. 7 bolt jest teoretycznie gorszą konstrukcją, (teoretycznie bo zdania są podzielone) faktem jest iż częściej występuje w nich przypadłość zwana Crank Walk'iem, jak i nie posiadają natrysku oleju na denka tłoków |
|
|
|
 |
hcone
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS 94
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15-06-2009, 17:09
|
|
|
czyli znaczy ze wezme zamontóje kompetny silnik ze skrzynia i moge jezdzić wszystko bedzie pasować tak ????????????? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-06-2009, 17:11
|
|
|
luki20j, zapraszam do lektury forum..... coś wiesz, ale w niczym nie mogę się z Tobą zgodzić.....
Różnic jest masa, najłatwiej dostrzegalną jest ilość śrub na kole zamachowym
Zewnętrznie różnią się umiejscowieniem czujników położenia wału i wałka rozrządu
Natrysk na denka mają oba, tylko 7-bolt ma kretyńsko podłączony do magistrali olejowej |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
luki20j
Forumowicz

Auto: Eclipse 1g 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 108 Skąd: Zielona Góra
|
Wysłany: 15-06-2009, 17:43
|
|
|
Bartek napisał/a: | Zewnętrznie różnią się umiejscowieniem czujników położenia wału i wałka rozrządu |
Jeśli chodzi o różnice w położeniu czujnika wałka rozrządu, czyli ego czujnika, którym ustawiamy zapłon, tak? TO w 7 bolcie jak jest on inaczej umiejscowiony niż w 6 bolcie? Bo może nie zauważyłem ale mam 6 bolta z 1g i złałozoną na niego głowice z 7 bolta z 1g. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-06-2009, 17:59
|
|
|
W 7-bolt masz oba czujniki pod rozrządem - czujnik położenia wału na wale, wałka na wałku. Da się włożyć w głowicę 7-bolt osprzęt z 6-bolt (czyli czujnik na koniec wałka ssącego) w drugą stronę nie, poniewać głowica 7-bolt ma wypustki na czujnik, których brak w 6-bolt |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
hcone
Nowy Forumowicz
Auto: Eclipse GS 94
Dołączył: 05 Cze 2009 Posty: 10 Skąd: Świebodzin
|
Wysłany: 15-06-2009, 18:41
|
|
|
wielkie dzieki mitsu maniaki tylko jest taki problem ze silnika z 7 blot nie moge nigdzie dostac i znalałem silnik z 6 blot z 94 roku a ja własnie auto też mam z 94 roku i by mi lepiej pasowało wsadzić silnik z 6 blot mam nadzieje ze dam dusze dla mojego auta i znowu pojedzie co o tym sadzicie ??? |
_________________
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 15-06-2009, 18:52
|
|
|
hcone napisał/a: | 6 blot z 94 |
Coś takiego w przyrodzie nie występuje....
6-bolt produkowany był do końca 05.92, wszystykie późniejsze to 7-bolt |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
marekrybnik89
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Eclipse 1G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Sty 2010 Posty: 30 Skąd: Rybnik
|
Wysłany: 09-04-2010, 23:36
|
|
|
Witam a jak by to wygladało przy sytuacji odwrotnej??
w moim ecli mam 6bolt dorwałem 2 ecli tyle tylko ze z silnikiem 7 bolt duzo bedzie przy tym roboty? |
|
|
|
 |
|