Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przejazdem w UK
Autor Wiadomość
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 15-06-2009, 17:14   Przejazdem w UK

Cześć
W weekend jadę na tydzień do Szkocji, samochodem.
Przez kanał la Manche (nawiasem zdębiałem, jak zobaczyłem ceny przejazdu pod nim 8O ).

Pierwszy raz będę za kółkiem w UK, napiszcie jakieś uwagi na co szczególnie zwracać uwagę, etc. Bo w gruncie rzeczy wiem jedynie tyle, że się jeździ pod prąd ;)
A czeka mnie 1000km do Edynburga, zwiedzanie północy Szkocji, i powrotne 1000...

Może coś wybitnie ciekawego jest po drodze do pozwiedzania ? Np. jakieś... vr4 ? :D :D
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
shinai 
Mitsumaniak


Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 292
Skąd: Guildford
Wysłany: 15-06-2009, 19:10   

Uważaj przy wyprzedzaniu, i jak zobaczysz kolumne samochodów to nie wyprzedzaj jak szalony , bo to tylko Polacy tak robia jedz zgodnie z ruchem, badz uprzejmy i puszczaj ludzi bo i Ciebie bedą puszczali. Zwłaszcza że jedziesz na Polskich tablicach rób dobra opinie.
Udanego wypoczynku :)
_________________
Wake up and drive - Mitsubishi
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-06-2009, 19:38   

Trzeba było kupić nocny fracht promem. Godzine dłużej ale za to tanio.

A z Dover jedź A2 lub M2 na Londyn, dalej M25 "north" i A1M na północ aż do Edynburga. Po drodze możesz wybrać przystanek w Bourne (Lincolnshire) - jakieś 12 mil na wsch. od Stamford przy A1. Okazja do "zwiedzenia" VR4 :D i noclegu (zapraszamy z Celiną!). Telefon gdzieś tu na forum UK (w temacie o zlocie w Donington Park).

Generalnie aż do Berwick masz dwupasmową trasę, więc jak będziesz się trzymał przepisowych 70 - 80 mph, to szybciutko zajedziesz :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 15-06-2009, 20:49   

Pff... Jakoś nie przyszło mi do głowy, że promy pływają przez kanał... :rolleyes: :lol:
Jasne że promem popłynę. Z Calais do Dover mam za jakieś 35 euro (zamiast 100... pod kanałem)

Swinks, dzięki wielkie za zaproszenie :)
M1 piszesz. Google maps najlepszą trasę mi pokazuje przez M6 ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-06-2009, 21:29   

Piszę A1 !!!!
Na niektórych odcinkach znana jako A1(M) lub A14 (k. Cambridge).
Różnica znaczna... :mrgreen:

Acha, londyński toll-bridge na M25 wymaga opłaty 1 funta w gotówce, więc przygotuj sobie drobne.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 15-06-2009, 21:58   

:D ops. jasne. Geezz. Ci angole wszystko muszą mieć na opak.
M to autostrada, A to krajówka jak rozumiem ?

Hmm, tak sobie patrzę, i może nawiedzę Stonehange.
W drodze powrotnej (weekend 27-28) chętnie bym Ciebie nawiedził, Swinks, jak zapraszasz. Tak na herbatkę tylko. No i pomacanie biturbo ;) Jeszcze dam Ci znać, jak z moją damą ustalę program wyprawy.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
shinai 
Mitsumaniak


Auto: , Galant 2,5 V6 sport
Kraj/Country: UK
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 292
Skąd: Guildford
Wysłany: 15-06-2009, 22:46   

Jak bedziesz wracał przez stonehenge to zapraszamy do knajki kolo woking (M3) to zrobimy mini spota napewno werdrew sie zberze Mike 951 Ja i shinaiowa :)
Aha nie mow w Angli kanał La Manche tylko Kanał Angielski :D

Pozdrówki
_________________
Wake up and drive - Mitsubishi
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 15-06-2009, 22:50   

Mozesz z Dunkierki do Dover jak jedziesz z polski do szkocji to odpada ci kilkanascie na duzym kontynecie :) zabukuj sobie bilet wczesniej,to bedzie taniej www.norfolkline.com W Angli uwazaj jak pierwszy raz wiedziesz na rondo,bo mozesz pod prad pojechac, znaki poziome ( na jezdni ) nie pionowe ,o tym tez warto pamietac
pamietaj o funcie na most i z Dover na A2 w kierunku londyn m25 ( nie jedz z Dover m20 bo jest duza szansa ze staniesz w korku ) ps na m25 nie ma stacji benzynowej choc bedziesz jechał krótko mozliwe korki , pozniej zjazd na A1(M) nie mylic z M1 spoko sie jedzie,po drodze kilka kamerek wiec uwazaj i pare rond ( przejezdzasz prosto na kazdym ) jak bedziesz mijał zjazd na A64 na wysokosci Yorku mozesz pomachac :) bedziesz miał za soba jakies 5 godzin ;) gdzies na wysokosci Darlington bedzie zjazd na A68 do samiego Edynburga

xor napisał/a:

M to autostrada, A to krajówka jak rozumiem ?

tak ,jeden pas ruchu mniej :) Oznaczenia na drogach sa jasne i klarowne i po 20 razy zanim bedzie dany zjazd, nawet jak zle zjedziesz jest duza szansa ze bedzie rondo i wrócisz :) to nie Niemcy :)

Twoj kierunek to North :)
Miłej Wycieczki
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-06-2009, 00:08   

Zgadza się M to autostrada, jednak sporo A to też drogi dwujezdniowe. W przypadku A1 standard lepszy niż polskich autostrad :D
A'propos rond na A1. Obecnie 90% już zlikwidowanych ze względu na modernizację na Olimpiadę 2012, więc jedzie sie naprawdę spoko.
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-06-2009, 01:15   

Opcja z Dunkierki bardzo fajnie się prezentuje, chyba z niej skorzystam :)

Niestety, nie jadę galem, bo mam ea5a, a wycieczka jest biznesowo/wypoczynkowa, i potrzebuję pakę.
Rozkręcam biznes, wiozę pierwszą partię towaru, na razie tylko do rozpoznania rynku.
Kombi absolutnie niezbędne, chyba ledwo i do niego wejdzie :P
Innym japończykiem pojadę, na spocie bym był z wrogiego obozu ;) Bo serce bije w nim w rytmie v-tec.

Nie wiem jeszcze jak trasa będzie wyglądała, dam znać w tygodniu, ale bardzo chętnie bym sie po drodze spotkał z Wami. Choć na przysłowiową herbatke :)



I aż się ciepło na sercu robi, panowie. Dziękuję za odzew :angel9:
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2009, 15:50   

aaaaaaaa......, zapomniałem ze na rondzie ,pierwszenstwo ma pojazd nadjezdzajacy z prawej :) zebys sobie analogicznie nie przestawił :D bo bedzie masakra :) no i okolice londynu najlepiej przejechac noca nie staniesz w korkach na M25 no i bilety na prom tansze :)

Swinks jechałem jakis miesiac temu, do i z ,londynu, to te Ronda tam nadal sa :) faktem jest ,ze sa w przebudowie :) oczywiscie nie zmiena to faktu ,ze jedzie sie super, z londynu do Yorku zajechałem w 3:15h a jak jechałem M1 to 6 godzin z czego połowa w korkach :evil:
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 16-06-2009, 18:41   

na rondzie czyli właśnie 'analogicznie' - ten będący już na rondzie ma pierwszeństwo.

Ale jak jest z regułą prawej ręki - czyli w UK lewej ? Obowiązuje, czy czegoś takiego nie ma ?
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 16-06-2009, 19:06   

Praktycznie jeszcze się nie spotkałem ze skrzyżowaniem równorzędnym. Wiec nie masz co sobie głowy zawracać. Poza tym wyspiarze preferują oznaczenie poziome, musisz wypatrywać malunków na jezdni a nie postawionych znaków :D . Wg, mnie czytelniejsze rozwiązanie.

Acha, żółte linie przy krawężnikach w miastach to oznaczenia zakazu postoju (jedna ciągła linia) lub zatrzymywania i postoju (dwie linie). ak ich nie ma to sobie możesz auto postawić jak ci się żewnie podoba nawet niemal na skrzyżowaniu :wink: .
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
werdew 
Forumowicz


Auto: Omega 2.2 Dti
Kraj/Country: UK
Dołączył: 11 Paź 2008
Posty: 369
Skąd: Berkshire/Wokingham
Wysłany: 16-06-2009, 19:31   

swinks_UK napisał/a:
Praktycznie jeszcze się nie spotkałem ze skrzyżowaniem równorzędnym

Ja niestety się spotykam, wtedy prawa ręka lub, kto był pierwszy lub, kto bardziej uprzejmy :mrgreen:
swinks_UK napisał/a:
Jak ich nie ma to sobie możesz auto postawić jak ci się żewnie podoba nawet niemal na skrzyżowaniu :wink:

No chyba że jest jakaś tabliczka typu "permits only" lub podobna.
drobna uwaga - wszelkie tabliczki informujące o zakazie lub ograniczeniach postoju są
równoległe do osi jezdni :!: i naprawde czasem bardzo małe, więc czasem ciężko je zobaczyć, a potem to może kosztować :lol:
Cytat:
Acha, żółte linie przy krawężnikach w miastach to oznaczenia zakazu postoju (jedna ciągła linia) lub zatrzymywania i postoju (dwie linie)

Dodam jeszcze podwójną ciągłą czerwoną linie. Oznacza to
- nawt nie myśl o zatrzymywaniu się w tym miejscu.
Jeśli się myle, niech mnie ktoś poprawi :mrgreen:
A generalnie to co napisał shinai - pogoda ducha, uprzejmość i życzliwość.
Wtedy jazda jest łatwiejsza.
powodzenia.
_________________
So always look on the bright side of death
Just before you draw your terminal breath.
-------------------------------------------------
ex: Galant 2.0 automat 98r
ex: SAAB 9-5 2.3t
ex: Astra 1.6 16v 01r
ex: MG ZT 190+ 2.5 V6 03r
ex: Volvo S40 automat 97r
aktu. Omega 2.2 Dti sedan 01r
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 16-06-2009, 19:43   

No regula prawej reki obowiazuje na rondzie tylko, analogicznie to chodzilo mi aby sobie na regule lewej reki nie przetlumaczyl, na skrzyzowaniu o ktorym tu mowimy, ktore prawie nie wystepuje, obowiazuje zasada ogolnego porozumienia, czyli machacie sobie rekoma :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.