zakup opon |
Autor |
Wiadomość |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17-06-2009, 13:38 zakup opon
|
|
|
Co myslicie o zakupie gum Goodyear Eagle F1 uzywanych 4mm bieznika za sztuke 100zł (nowe wyjda ok 240zł/ sztuke) Własciciel zaklina sie ze były jezdzone pare miesiecy, ale to chyba niemozliwe. Ile maja mm nowe gumy (czy wszystkie firmy tak samo???) Obecnie jezdze na Barumach ktore mam od nowosci i zrobiłem na nich ok 5000km. Mam kupca na barumy za 100zł/sztuke. Podpowiedzcie czy warto czy dac sobie spokój... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
spown
Mitsumaniak ^^^^^^^^^^^

Auto: był EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Cze 2008 Posty: 625 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-06-2009, 13:53
|
|
|
4mm to wg mnie na sezon... (wiadomo, zależy ile kto jeździ). Nowe mają koło 8mm, a granica końca jest koło 1,8 chyba... Dałbym sobie spokój. Więcej zachodu z przekładaniem niż to wszystko warte. |
_________________ Mówią źle, mówią zły, mówią wariat... |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 17-06-2009, 14:11
|
|
|
Minimalna glebokosc bieznika to z tego co pamietam 1,6mm, czyli troche zapasu jeszcze bedziesz mial. Opona „pare klas lepsza” od Baruma, ale NOWA.
Z uzywana moze byc roznie. Z tego co czytam to wymiana bedzie prawie „bezgotowkowa” wiec pomyslec warto, ale:
1. Sprawdz z ktorego roku sa te opony. http://www.opony.com.pl/e..._na_oponie.html
im starsza tym gorsza
2. Dokladnie obejrzyj opony „z kazdej strony” czy nie maja jakis uszkodzen, naciec, sladow napraw
3. Sprawdz bieznik, czy jest rownomiernie starty i czy nikt nie wykonal na nich np. dlugiego hamowania na zablokowanych kolach, czy nie ma „wyszczerbionych kostek” na biezniku itp.
4. Sprawdz u wulkanizatora czy opona „nie bije”.
Mozesz trafic faktycznie na bardzo ladna opony, ktore komus „zostaly”, ale mozesz tez trafic na opone ktora np. dachowala razem z samochodem, potem dlugo polezala pod chmurka, az w koncu trafila do nas.
Tak czy owak wybor nalezy do Ciebie. |
|
|
|
 |
Uwex
The Hitman :-)

Auto: Lancer Sportback 1.8; Colt 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 3268 Skąd: okolice W-wia Śl.
|
Wysłany: 17-06-2009, 15:53
|
|
|
budowa opony
mkm napisał :
Cytat: | mozesz tez trafic na opone ktora np. dachowala razem z samochodem, potem dlugo polezala pod chmurka, az w koncu trafila do nas. |
lub była uderzona w krawężnik i ma uszkodzony kord np. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:45
|
|
|
mkm napisał/a: | 1. Sprawdz z ktorego roku sa te opony |
juz to dawno zrobiłem sa z 15 tygodnia 1996 roku. Wg oponiarza jesli chodzi o letnia jest OK. Opona długo leżała w garażu kupił newki za 1000 z kawałkiem ma fakture, kupuje od znajomego, oponki sa OK bez dziur itp Nie dachowały ani nie lezały pod chmurka bo znam typa tylko napiszcie czy sie opyla wg was... Oraz na ile takie opony starcza. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:46
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | uz to dawno zrobiłem sa z 15 tygodnia 1996 roku |
darowalbym sobie |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:50
|
|
|
deenbe napisał/a: | rosomak1983 napisał/a: | uz to dawno zrobiłem sa z 15 tygodnia 1996 roku |
darowalbym sobie |
ja rowniez ta opona ma 13 lat, wiec jest juz tak naprawde do wyrzucenia .
wiadomo znajda sie jeszcze ludzie ktorzy beda na niej jezdzic, ale ogolnie to szalu nie ma. guma jak wiadomo starzeje sie i z wiekiem traci swoje wlasciwosci jezdne . |
|
|
|
 |
ictus
Forumowicz fotopstryk

Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Cze 2008 Posty: 379 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:09
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | 15 tygodnia 1996 roku. |
najtansza marketowa debica bedzie lepsza od tego... czy nawet inny ling long |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:13
|
|
|
Powiedzmy sobie szczerze nawet jeśli opona była bardzo mało eksploatowana to powyżej 10 lat naprawdę szkoda ryzykować już nie mówię o tym że będzie sliska (twardnieje z czasem) ale może dojść do zgnębienia i wystrzału podczas jazdy.... Chcesz mogę Ci dać moje barumy ze starego auta za darmo bierznik chyba nawet nie jest w połowie ale że były stare i śliskie polecam Fulde EcoControl koło 100 paru zł za sztukę a naprawdę fajna opona w tej cenie i nic lepszego nie ma. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:33
|
|
|
Zostań przy barumach - jakie są takie są, ale są 13 lat młodsze. Guma po 10 latach nie nadaje się do niczego ze względu na wiek.
4 mm bieżnika jest OK na sucho - na mokro będzie porażka, niezależnie od wieku opony..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:40
|
|
|
Bartek napisał/a: | niezależnie od wieku opony..... |
Ale wiek też ma DUŻE znaczenie. Nie rozumiem też masz kupca po 100zł sztukę za jakieś stare Barumy. Sprzedaj i kup Fuldę EcoControl |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 18-06-2009, 00:23
|
|
|
krzychu napisał/a: | za jakieś stare Barumy. |
Najsmieszniejsze jest to, ze rosomak1983 kupil je jako nowe niecaly rok temu...
Daj sobie spokoj z tymi uzywkami. Masz nowa gume, jeszcze miekka, elastyczna i chcesz ja wymieniac na takie starocie?
Gumy nie felgi-nie musza byc z "epoki"... |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 18-06-2009, 02:03
|
|
|
Panowie sorki ale chodziło mi o 15 tydzień 2006 roku
przepraszam za pomyłke... niewiem czemu tak napisałem... zdarza sie.
No co wy.... nigdy nie kupiułbym takiej starej gumy bez jaj... Ta z 2006 wydaje mi sie stara (a co dopiero jak by była z 96 ) ale pytałem oponiarza i mówił ze OK. Moje ,,stare'' barumy sa z końca 2007 kupione nowe przejehcały ok 6 tyś km. Czesto czernione czernidłem zadbane, bez pisków czy gwałtownych hamowań.
Ale te Eagle kusza... Najgorsze ze trzeba przekładac i wyważać. Myslicie ze 4 mm to kicha??? No i na ile by to wystarczyło km jeszcze zeby w miare bezpiecznie hamowało.(na mokrym)
[ Dodano: 18-06-2009, 02:16 ]
krzychu napisał/a: | polecam Fulde EcoControl koło 100 paru zł za sztukę a naprawdę fajna opona w tej cenie i nic lepszego nie ma. |
wstrzymaj sie z polecaniem tej opony, ma niskie opory toczenia przez co bardzo kiepsko trzyma sie drogi....
Barumy na suchym sa swietne ale na mokrym sa srednie... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-06-2009, 07:06
|
|
|
krzychu, jakbyś przeczytał i zacytował całą wypowiedź, a nie tylko wyrwany z kontekstu fragment.....byłoby fajnie
Dla opornych - opona mająca 4 mm bieżnika, to opona zużyta w 95% (nowa miała 8 mm, przy 4 wypada wyrzucić, przy 3 trzeba wyrzucić, prawo dopuszcza 1.6 mm, czego wogóle nie rozumiem - na sucho jest OK, ale wystarczy trochę wody i robi się masakra) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
deenbe [Usunięty]
|
Wysłany: 18-06-2009, 07:48
|
|
|
rosomak1983 napisał/a: | Barumy na suchym sa swietne |
polemizowalbym |
|
|
|
 |
|