Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Czy podczas jazdy z włączonym napęd 2h można wyłączyć silnik
Autor Wiadomość
bushil200 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: CZARNE
  Wysłany: 14-06-2009, 12:41   Czy podczas jazdy z włączonym napęd 2h można wyłączyć silnik

Samochód jest z 2007r skrzynia super select podczas toczenia sie samochodu około 15 km/h z włączonym napędem 2h wyłączyłem silnik - nastąpiło głośne przełączenie (huk)w przednim moście czy jest to normalne? Serwis twierdzi, że tak. Poniewaz podczas wyłączenia silnika wyłącza się pompa podciśnienia co powoduje przełączenie się napędu - podciśnienie odpowiada w skrzyni za zmiany napędów. Czy ktoś się spotkał z podobną sytuacją. Dodam że nie występuje to podczas jazde z włączonym 4h. Koledzy proszę o informacje w tej sprawie
_________________
BUSHI
 
 
miro87 
Mitsumaniak
SEO Pozycjoner


Auto: Colt CJ0 1.3 '97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Kwi 2009
Posty: 177
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 14-06-2009, 16:18   

w jakim celu wyłączyłeś silnik podczas jazdy?!
 
 
bushil200 
Nowy Forumowicz

Auto: l200
Dołączył: 28 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: CZARNE
Wysłany: 14-06-2009, 23:47   

Jechałem na parkingu nie robie tego zwykle ponieważ samochód ma turbinę i po zatrzymaniu pracuje jeszcze chwilę. Aletym razem zrobiłem inaczej i zastanawiamnie ten fakt czy jest to jakaś usterka czy tak musi być. A co w przypadku gdy jedziesz np. 100 km/h i jest awaria układu elektrycznego co wtedy? Jeżeli jest tak jak mówi serwis, że to normalka i tak musi być to jest chyba jakas niedoróbka. Wiem, że to skrajny przypadek ale chyba konstrukrorzy powinni to przewidziać. Myśle, że to serwis mydli mi oczy dlatego poruszyłem ten temat na forum. Koledzy czekam na pomoc
_________________
BUSHI
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 16-06-2009, 07:07   

zapiecie napędu rzeczywiście nastepuje nadcisnieniowo, tzn. jak pompa vacum się kręci a wajcha jest na 2H, to rozepchnięte sa półosie w moście przednim, a co za tym idzie koła obracają tylko półosiami, bez dyfra. Co do skrzyni, to jest przełączana mechanicznie (lewarek przełączania napędów). rzeczywiście nie jest to problem. nie kreci się wał napędowy, więc teoretycznie nic się nie stanie. Jedyny problem, to rozpędzenie mostu do prędkości takiej jak koła, ale to przy 15 km/h nie problem, to tylko odgłos wpinania sprzęgiełek w półosiach w moście.
ale to oznacza, że układ podciśnienia nie jest u ciebie do końca szczelny, jak silnik robi to ok, ale potem natychmiast zapina most... moja rada: zdejmij osłony spod silnika i obejrzyj przewody dochodzące do mostu, czy któryś nie jest uszkodzony, a do tego równierz siłownik rozpinania mostu. Kontrolki nie wariują??

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2009, 22:10   

bushil200 napisał/a:
Samochód jest z 2007r skrzynia super select podczas toczenia sie samochodu około 15 km/h z włączonym napędem 2h wyłączyłem silnik - nastąpiło głośne przełączenie (huk)w przednim moście czy jest to normalne?

Tak, to jest normalne. Super Select jest układem "naturalnie" 4-napedowym tj. gdy nie ma podciśnienia (czyli nie działa vacum pompa czyli silnik), układ jest w trybie 4WD, oczywiście pomijając transfer. Jest to zrobione świadomie, ponieważ w momencie uszkodzenia sterowania siłownika lub samego siłownika (nieszczelność podciśnień itp) po włączeniu napędu na 4 koła moc uciekałaby w powietrze(pomijając opór na VCU, ale też krótko bo zaraz sie spali).
W przypadku L200 z SS4 możesz odłączyć wszystkie wężyki od mostu i kostki od elektrozaworów i wszystko będzie latało jak należy.(oprócz migającej kontrolki od napędów w trybie 2H, będą migały przednie koła co oznacza że nie rozłączony jest przedni most)
bushil200 napisał/a:
Wiem, że to skrajny przypadek ale chyba konstrukrorzy powinni to przewidziać.

Pomysłowość użytkowników samochodów nie zna granic.
PS Zdajesz sobie sprawę że kiedy silnik nie pracuje tj. nie obraca sie wał korbowy i osprzęt, nie masz wspomagania hamulców i układu kierowniczego?
_________________

 
 
Thor
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2009, 10:39   

Cytat:
Pomysłowość użytkowników samochodów nie zna granic.
PS Zdajesz sobie sprawę że kiedy silnik nie pracuje tj. nie obraca sie wał korbowy i osprzęt, nie masz wspomagania hamulców i układu kierowniczego?



Nie jest to takie niezwykłe.
W moim L200 już co najmniej 3krotnie wyłączył się silnik podczas jazdy z prędkością >100km/h. Na szczęście nic nie wybuchło, układy się nie włączyły. Przyczyną była usterka szyny paliwowej.
Prócz rożnego typu awarii, wyobrażam sobie też możliwość zwykłego braku paliwa jako przyczynę wyłączenia silnika w czasie jazdy. Dlatego IMHO każdy samochód powinien być do tego przystosowany a samo wyłączenie nie może spowodować jakiś awarii podzespołów.


pozdr
TB
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 27-08-2009, 12:14   

Thor napisał/a:
Dlatego IMHO każdy samochód powinien być do tego przystosowany a samo wyłączenie nie może spowodować jakiś awarii podzespołów.

Dopóki nie wciśniesz sprzęgła tj. obraca się wał korbowy wszystko dziła jak należy.
_________________

 
 
Thor
[Usunięty]

Wysłany: 27-08-2009, 13:02   

Z tego co pamiętam na pewno go wysprzęgliłem i zjechałem na pas awaryjny na luzie... Wał więc poruszał się jedynie do skrzyni biegów. Licznik obrotów silnika pokazywał 0.

Poza tym co z wszelkiego rodzaju holami, pchaniem samochodu itp. ? Może miałem po prostu szczęście.


Pozdr
TB
 
 
fazacz 
Forumowicz


Auto: L200 rok 2006 170 KM
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 77
Skąd: Kraków
Wysłany: 27-08-2009, 21:09   

Cytat:

W moim L200 już co najmniej 3krotnie wyłączył się silnik podczas jazdy z prędkością >100km/h. Na szczęście nic nie wybuchło, układy się nie włączyły. Przyczyną była usterka szyny paliwowej.

U mnie też to było tylko że moja ela gasła z 15 razy najpierw raz na 100 km a później na odcinku 35 km z 9 razy :) ale po za nerwami że gaśnie nic innego się nie działo. Nic nie strzelało :) :):)
_________________
FazacZ
Mitsubishi L200 2.5DID 167KM
Felga Mak G-Five czarna 20 cali
Yokohama ADVAN S.T. V802 285/45R20 112Y
Radio CB Albrecht AE 6890

Osłony Asfir: Silnik Skrzynia Bak
Wyciągarka: PW 45 12V
 
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-09-2009, 16:18   

w moście nic się nie stanie, prędkość poniżej 100km/h dotyczy tylko załączenia przedniego wału w skrzyni...

huknie bo momentalnie odpinasz pompę podciśnienia...
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.