Przesunięty przez: Bzyk_R1 01-12-2017, 20:17 |
regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
kaper
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:35 regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach
|
|
|
witam
od niedawna jestem uzytkownikiem outlandera 2007 z silnikiem DID 2.0 i zauwazylem ze jak auto stoi na zapalonym silniku na wolnych obrotach z silnika dochodzą takie pyknięcia jak by sie co jakis czas jakis stycznik załączal...co to moze być (klima jest wyłączona) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 17-06-2009, 23:38
|
|
|
W niemieckich dieslach to norma - nie zagłębiałem się w to, co tak pyka, ale spec od vagów powiedział, że tak ma być, więc mu wierzę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-06-2009, 00:01
|
|
|
kaper, wiem co to jest, a przynajmniej tak mi się wydaje. Jutro zrobię Ci fotkę z opisem to załatwi to sprawę. |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 18-06-2009, 01:31
|
|
|
A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...
tomekrvf napisał
"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia." |
|
|
|
 |
Hiszpan
Mitsumaniak

Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 12 Wrz 2007 Posty: 1564 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 18-06-2009, 10:03
|
|
|
karol_alasz, być może
Mnie akurat skojarzył się to ze stukiem, a raczej klekotaniem plastikowych elementów dolotu powietrza do filtra.
Na zdjęciu widoczna duża szczelina pomiędzy plastikami.
A tak to wygląda po dociśnięciu.
Tutaj widoczne proste rozwiązanie "terkotania" elementu powyżej. Kawałek taśmy izolacyjnej, który oplata plastik uniemożliwiając mu podskakiwanie.
Z tym, który fotografowałem wcześniej muszę zrobić to samo.
Spróbuj przy pracującym silniku po prostu docisnąć wskazane prze mnie elementy. Jeżeli to nic nie da, to przyczyną będzie prawdopodobnie to o czym pisze karol_alasz |
_________________ Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.
 |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2009, 11:43
|
|
|
a czy to nie jest po prostu przekaznik zalaczajacy wentylator?
sprawdz czy to nie jest polaczone z jego uruchomieniem.
U mnie tez zaobserwowalem takie klikniecia co jakis czas i chyba po chwili zalacza sie dmuchawa chlodnicy - musze sie w weekend dokladniej przygladnac.
Druga sprawa to to ze u mnie jak stoje na luzie to wentylator odpala sie niemal co chwile - dziala z kilka sekund i sie wylacza, po chwili znow to samo....tez tak macie??? |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 18-06-2009, 17:57
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...
tomekrvf napisał
"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia." |
Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
kaper
Nowy Forumowicz
Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009 Posty: 8 Skąd: Grudziądz
|
Wysłany: 18-06-2009, 18:52
|
|
|
tak zgadza sie dmuchawa sie co chwile zalacza ale nie wiem czy te pykniecia sa "polaczone" z zadzialanie wlasnie tej dmuchawy musze to sprawdzic przy otwartej klapie
[ Dodano: 18-06-2009, 19:38 ]
sprawdzilem-to jednak stycznik od wentylatora...temat mozna zakonczyc.pozdrawiam |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 19-06-2009, 02:17
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy. |
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii? Tak pytam bo nie mam zielonego pojecia.
Kaper napisał że klima wyłączona... A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy (tak przunajmniej jest w moim małym autku). Kompresory tak z siebie nie pykają. |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-06-2009, 08:22
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii? |
Nie ma.
karol_alasz napisał/a: | A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy |
Oczywiście że myślałem o sprzęgle kompresora. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2009, 09:17
|
|
|
tomekrvf napisał/a: | karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?
Nie ma. |
Jesteś pewny? w VW wszystko, co powyżej 1.9 105KM miało zmienną geometrię łopatek napędzaną nie silnikiem elektrycznym jak w 2.2 lecz mieszkiem na podciśnienie. Sprawa dość znana, bo łopatki w VW nie lubiły PSJ czyli "bardzo oszczędnego naciskania gazu" - zapiekały się z powodu braku ruchu. Na pewno w Outlanderze 2.0 nie ma tego? Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-06-2009, 11:10
|
|
|
rezon napisał/a: | Jesteś pewny? |
Otwórz maskę i sprawdź. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 21-06-2009, 20:17
|
|
|
już pisałem Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie - to za ok. miesiąc
[ Dodano: 09-07-2009, 10:53 ]
tomekrvf napisał/a: | karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?
Nie ma. |
Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię - czyli biada miłośnikom PSJ - zapieczenie łopatek jak w banku. Zdjęcie pochodzi z aukcji na Allegro z turbiną do Outka. |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2009, 22:39
|
|
|
rezon napisał/a: | Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię |
Ma zmienną geometrię łopatek turbosprężarki. Jednak nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy- o tym była mowa w moim poście i kolegi karol_alasz |
_________________
 |
|
|
|
 |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 09-07-2009, 23:08
|
|
|
karol_alasz napisał/a: | A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...
tomekrvf napisał
"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia." |
tomekrvf, przepraszam, nie zrozumiałem - myślałem, że chodzi jak w cytacie o zmienną geometrię turbiny. Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
|