Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Bzyk_R1
01-12-2017, 20:17
regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
kaper 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 17-06-2009, 23:35   regularne "pyknięcia" na wolnych obrotach

witam
od niedawna jestem uzytkownikiem outlandera 2007 z silnikiem DID 2.0 i zauwazylem ze jak auto stoi na zapalonym silniku na wolnych obrotach z silnika dochodzą takie pyknięcia jak by sie co jakis czas jakis stycznik załączal...co to moze być (klima jest wyłączona)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 17-06-2009, 23:38   

W niemieckich dieslach to norma - nie zagłębiałem się w to, co tak pyka, ale spec od vagów powiedział, że tak ma być, więc mu wierzę ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-06-2009, 00:01   

kaper, wiem co to jest, a przynajmniej tak mi się wydaje. Jutro zrobię Ci fotkę z opisem to załatwi to sprawę.
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 18-06-2009, 01:31   

A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."
 
 
 
Hiszpan 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II Int+ Honda ST1100
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 12 Wrz 2007
Posty: 1564
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 18-06-2009, 10:03   

karol_alasz, być może :thumbright:

Mnie akurat skojarzył się to ze stukiem, a raczej klekotaniem plastikowych elementów dolotu powietrza do filtra.

Na zdjęciu widoczna duża szczelina pomiędzy plastikami.


A tak to wygląda po dociśnięciu.


Tutaj widoczne proste rozwiązanie "terkotania" elementu powyżej. Kawałek taśmy izolacyjnej, który oplata plastik uniemożliwiając mu podskakiwanie.
Z tym, który fotografowałem wcześniej muszę zrobić to samo. ;)


Spróbuj przy pracującym silniku po prostu docisnąć wskazane prze mnie elementy. Jeżeli to nic nie da, to przyczyną będzie prawdopodobnie to o czym pisze karol_alasz
_________________
Pewien motocyklista z Tarnowa do policjanta: Paaanie! Diabeł mnie opętał...
Staram się pisać poprawnie po polsku
Nigdy nie dyskutuj z idiotą, bo najpierw zniży Cię do swojego poziomu a później pokona doświadczeniem.

 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-06-2009, 11:43   

a czy to nie jest po prostu przekaznik zalaczajacy wentylator?
sprawdz czy to nie jest polaczone z jego uruchomieniem.
U mnie tez zaobserwowalem takie klikniecia co jakis czas i chyba po chwili zalacza sie dmuchawa chlodnicy - musze sie w weekend dokladniej przygladnac.

Druga sprawa to to ze u mnie jak stoje na luzie to wentylator odpala sie niemal co chwile - dziala z kilka sekund i sie wylacza, po chwili znow to samo....tez tak macie??? :?
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 18-06-2009, 17:57   

karol_alasz napisał/a:
A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."

Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy.
_________________

 
 
kaper 
Nowy Forumowicz

Auto: outlander II
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Cze 2009
Posty: 8
Skąd: Grudziądz
Wysłany: 18-06-2009, 18:52   

tak zgadza sie dmuchawa sie co chwile zalacza ale nie wiem czy te pykniecia sa "polaczone" z zadzialanie wlasnie tej dmuchawy musze to sprawdzic przy otwartej klapie

[ Dodano: 18-06-2009, 19:38 ]
sprawdzilem-to jednak stycznik od wentylatora...temat mozna zakonczyc.pozdrawiam
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 19-06-2009, 02:17   

tomekrvf napisał/a:
Tak to funcjonuje w 2.2DID
Te "pykanie" zapewne pochodzi od kompresora klimy.


Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii? Tak pytam bo nie mam zielonego pojecia.

Kaper napisał że klima wyłączona... A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy (tak przunajmniej jest w moim małym autku). Kompresory tak z siebie nie pykają.
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 19-06-2009, 08:22   

karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.
karol_alasz napisał/a:
A pykanie jakby już od klimy to raczej pochodziło by chyba od sprzęgłą elektrycznego na kole pasowym do włączenia kompresora klimy

Oczywiście że myślałem o sprzęgle kompresora.
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2009, 09:17   

tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.

Jesteś pewny? w VW wszystko, co powyżej 1.9 105KM miało zmienną geometrię łopatek napędzaną nie silnikiem elektrycznym jak w 2.2 lecz mieszkiem na podciśnienie. Sprawa dość znana, bo łopatki w VW nie lubiły PSJ czyli "bardzo oszczędnego naciskania gazu" - zapiekały się z powodu braku ruchu. Na pewno w Outlanderze 2.0 nie ma tego? Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 21-06-2009, 11:10   

rezon napisał/a:
Jesteś pewny?

Otwórz maskę i sprawdź.
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 21-06-2009, 20:17   

już pisałem Przy okazji przeglądu sprawdzę w serwisie - to za ok. miesiąc

[ Dodano: 09-07-2009, 10:53 ]
tomekrvf napisał/a:
karol_alasz napisał/a:
Aaaaaaaa... A w 2.0 nima zmiennej geometrii?

Nie ma.

Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię - czyli biada miłośnikom PSJ - zapieczenie łopatek jak w banku. Zdjęcie pochodzi z aukcji na Allegro z turbiną do Outka.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-07-2009, 22:39   

rezon napisał/a:
Jednak tak jak w samochodach grupy VW i Outek 2.0 ma zmienną geometrię

Ma zmienną geometrię łopatek turbosprężarki. Jednak nie ma zmiennej geometrii kompresora klimy- o tym była mowa w moim poście i kolegi karol_alasz
_________________

 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 09-07-2009, 23:08   

karol_alasz napisał/a:
A nie "odzywa" się to czasem zmiana nachylenia łopat na naszych turbinkach?Takim właśnie stukiem się to objawia...

tomekrvf napisał

"...Zmienna geometria sterowana jest silnikiem elektrycznym. Jak się dobrze wsłuchasz, to po wyłączeniu zapłonu słychać kilka trzasków pod maską. Turbo ma funkcję oczyszczania łopatek od zmiennej geometrii i po wyłączeniu zapłonu łopatki wykonują 3 cykle otwarcia i zamknięcia."

tomekrvf, przepraszam, nie zrozumiałem - myślałem, że chodzi jak w cytacie o zmienną geometrię turbiny. Tak ad vocem to stosuje się w ogóle w jakimś samochodzie zmienna geometria kompresora klimy?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.