Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Gene
27-05-2009, 11:57
[3.2 DID] Bicie kół przy 140 km/h
Autor Wiadomość
Kien 
Nowy Forumowicz

Auto: L200 2003
Dołączył: 28 Wrz 2008
Posty: 18
Skąd: Truskaw
Wysłany: 17-06-2009, 23:04   

U mnie w L200 mam podobnie tylko gdzieś przy 90 km/h. Wyraźne bicie i wibracje odczuwalne na kierownicy. Ponieważ samochód mam od 3 tygodni a był obuty w troche zdarte zimówki, podejżewałem uszkodzenie opony i niewyważenie kół. Zakupiłem więc nowe opony i pojechałem do mojego oponiarza. On stwierdził duże wyząbkowanie opon i deformacje gumy. Jako przyczyne podejrzewa jazde na za wysokim ciśnieniu (było dmuchnięte 2,5). Po zmianie opon i wyważeniu kół wibracje wyraźnie zmalały ale niestety nie ustąpiły całkowicie więc to nie była wina opon. Ich stan był raczej wynikiem jakiejś usterki a nie przyczyną wibracji. Obawiam się, że za jakiś czas nowe opony też szlak trafi. Dodatkowo Elka ma lekii (2cm) przechył na prawo i lekko ściąga na tą stronę, więc chyba czeka mnie wymiana drążka skrętnego. Czy zużyty drążek skrętny może wywoływać bicie kół i wibracje?
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 18-06-2009, 00:27   

Kien napisał/a:
U mnie w L200 mam podobnie tylko gdzieś przy 90 km/h. Wyraźne bicie i wibracje odczuwalne na kierownicy. Ponieważ samochód mam od 3 tygodni a był obuty w troche zdarte zimówki, podejżewałem uszkodzenie opony i niewyważenie kół. Zakupiłem więc nowe opony i pojechałem do mojego oponiarza. On stwierdził duże wyząbkowanie opon i deformacje gumy. Jako przyczyne podejrzewa jazde na za wysokim ciśnieniu (było dmuchnięte 2,5). Po zmianie opon i wyważeniu kół wibracje wyraźnie zmalały ale niestety nie ustąpiły całkowicie więc to nie była wina opon. Ich stan był raczej wynikiem jakiejś usterki a nie przyczyną wibracji. Obawiam się, że za jakiś czas nowe opony też szlak trafi. Dodatkowo Elka ma lekii (2cm) przechył na prawo i lekko ściąga na tą stronę, więc chyba czeka mnie wymiana drążka skrętnego. Czy zużyty drążek skrętny może wywoływać bicie kół i wibracje?


hm..
nie wiem jak oceniasz Twojego oponiarza, ale ja trochę już zwątpiłem w te ich fachowe oceny. Każdy mówi, co mu pasi.
Wydaje mi się, że teksty typu "duże wyząbkowanie opon i deformacje gumy" to może być też bajer skłaniający Klienta do zakupu kolejnych opon (mnie chcieli popchnąć natychmiast nowe).
Zresztą to nie my, ale oni dmuchają te opony na 2,5 no nie ?
Ja mam opony z tzw. dożywotnią gwarancją (pomijając zdarcie bieżnika) .. trochę wątpię, żeby Michellin sprzedawał kichę, która po 2 sezonach się rozłazi, a jednocześnie dawał na nią dożywotnią gwarancję. To by była jakaś głupota...
Czy to całe wyząbkowanie to nie jest czasem cecha opony całorocznej ? Jakby to inaczej jechało w zimie. :lol:
Zresztą nie znam się... chyba zagadnę Gane o namiary na jego zaufanego oponiarza, bo na razie to mam wrażenie, że mnie wszyscy ładują jak chcą. :evil:

Niestety nie udało mi się spotkać z dilerem i wysłuchać jego wersji, bo gdzieś posiałem fakturę a i też nie mam czasu jechać się wykłócać.
Bicie mam dalej, po kolejnym wyważeniu.
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 18-06-2009, 07:20   

bicie jest najczęściej spowodowane tarczami hamulcowymi, lub przez wyrobiona maglownice.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2009, 10:39   

znajdź zakład który wyważa koła bez zdejmowania z auta, to potrafi czynić cuda, bo wyważa cały układ razem z hamulcami, a jeżeli bicie będzie dalej, to jak pisał Zbyszek pewnie pora na maglownice, chociaż sprawdź też luzy w całym układzie kierowniczym (chociaż raczej wątpliwe, bo wtedy zwykle autko pływa...)
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 18-06-2009, 11:21   

Mighn napisał/a:
znajdź zakład który wyważa koła bez zdejmowania z auta, to potrafi czynić cuda, bo wyważa cały układ razem z hamulcami, a jeżeli bicie będzie dalej, to jak pisał Zbyszek pewnie pora na maglownice, chociaż sprawdź też luzy w całym układzie kierowniczym (chociaż raczej wątpliwe, bo wtedy zwykle autko pływa...)

.. nie znam takiego serwisu w wawie ;-(
zanim przejdę do maglownicy i hamulców (pewnie się wybiorę za miesiąc do P. Zbyszka, to popatrzy) to najpierw logicznie wypadałoby wyeliminować opony. Jak na razie mam sprzeczne zdania dwóch gumiarzy. Pojadę do dilera to będę miał trzecie :shock:
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2009, 11:37   

poszukaj który zakład robi Wyważanie dynamiczne kół. na pewno w wawie taki się znajdzie (wiem że jest w Piasecznie, ale nie wiem jak się to ma do wawy (jak daleko))
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 18-06-2009, 15:09   

Piaseczno to dokładnie druga strona Wawy ;-)
dzięki poszukam :)
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 18-06-2009, 17:25   

Natomiast jeszcze jedno: objaw podobny miałem w Vectrze (A) i po dynamicznym dalej, maglownica i luzy ok, tarcze poszły do wymiany, opony, felgi ok... winna okazała się prawa półośka - ciut podgięta (od katowania na czarnym zapewne ;) ) tyle że w vectrze prawa półośka jest obłędnie dłuuuga i ma się co wyginać.
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 19-06-2009, 00:59   

toś mnie bracie pocieszył.... :cry:
będę tego szukał po całym samochodzie...
to ja już chyba wolę maglownicę albo hamulce :D
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 19-06-2009, 07:31   

SoffCar napisał/a:
toś mnie bracie pocieszył.... :cry:
będę tego szukał po całym samochodzie...
to ja już chyba wolę maglownicę albo hamulce :D

Ej, jestes wbłędzie, półoś łatwiej wymienic niz maglownice, i taniej :p
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-06-2009, 13:31   

Widzisz - tak to jest z naprawianiem auta przez net :D podajesz objawy, a inni ci wysypują listę możliwości... Akurat półośka to małe piwko - prosta, szybka wymiana (od razu obie, z przegubami, uszczelniacze, łożyska, dorzuć tarcze hamulcowe, przeguby i górny wachacz, nowe gumy zawiechy - i wtedy będziesz miał 100% pewności że to maglownica :D :P )

Ja tak u siebie robiłem, jeszcze dzień i bym maglownice wymieniał, gdyby nie to że po kolejnym upalaniu (o zgrozo na czarnym - ale jak inaczej vectre upalać :P ) półośka wygięła się na tyle bardziej że było to już widać (a auto jeździło zygzakiem :P )
 
 
SoffCar 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DID 2005
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Sty 2009
Posty: 68
Skąd: Legionowo (prawie :)
Wysłany: 19-06-2009, 16:25   

Nie załamujcie mnie Panowie.. :( Mam nadzieję, że to tylko gumy :)
A może nie trzeba tego wszystkiego po kolei wymieniać, ..może wystarczy tak powiedzmy - sprawdzić ???? :D

[ Dodano: 19-01-2010, 01:42 ]
Napiszę, jak sprawa się rozwiązała, bo może to komuś się przyda.
A przy okazji muszę psy powiesić na Panach Oponiarzach z okolic Modlińskiej, bo wychodzi na to, że mi chcieli nowy komplet opon sprzedać i tyle.
W każdym razie - wymieniłem klocki przód i tył, oczyściłem cały układ hamulcowy z syfu... nawet tarcz nie trzeba było robić... i po temacie - bicie zniknęło.
Dzięki wszystkim za podpowiedzi i pomoc. Morał - nie ufaj oponiarzom, jedź do znajomego mechanika ! !
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.