PODZIEKOWANIA!!!!!!!!!!!! |
Autor |
Wiadomość |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-2009, 00:41
|
|
|
ja to kupuje...... kurka - no wezme kreche i kupie.. chce to... duaaahaaaaa... XD |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2009, 08:50
|
|
|
To Bartek miał byś kozaka pod maska jakieś 260-270KM a co najlepsze jest to silnik cały robiony w oryginale w Japonii,piękna sprawa!!!! |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-2009, 10:16
|
|
|
troche poobijany , ciekawe jak z częściami - z czego w razie co dorwać - będą pasować z 3.0 24v? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2009, 12:21
|
|
|
90% części pasuje od 6G72 24V tak wiec nie ma problemu z częściami a wątpię by tłok czy wal się zużył tylko z tego co widzę po fotkach to przy rozbieraniu nie oszczędzali silnika nawet poduszkę boczna od strony rozrządu zamiast rozkręcić to palnikiem cieli to już szczyt lenistwa |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-06-2009, 12:50
|
|
|
I tu się trochę mylicie, miałem okazje juz jakis czas temu sie natknać na wątek o silniku 6G74 DOHC. Znalazłem to na 3si.org. Jeden gość rzekomo przez przypadek dostał właśnie 3.5 24V a nie zwykły 3.0 24V. 6G74 ma inny skok tłoka i średnice - polecam zobaczyć do wikipedii. Niektóre elementy też są nieco inne bo silnik jest troche większy po prostu.
Ogólnie konwersja jest wykonalna (i jest to w sumie ciekawa alternatywa dla Sigm bo pary nieco więcej ale nie dużo wiecej wiec moze by skrzynka dała rade wytrzymać)
Ogólnie na forum 3si.org jest troche informacji o tym wiec najlepiej tam się udac.
A tutaj porównanie
http://wrenchmonkey.com/Webpages/6G74Pictures.html |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-2009, 13:23
|
|
|
właśnie przegladałem te strony itd - on ma niższa komresje i w sumie mocy ma 5 koni więcej tylko.... momentu ma chyba nieco więcej.. ale też niewiele. W sumie temu silnikowi dałaby więcej moja turbinka - generalnie ma większy zapas mocy no jakbym wymieniał , to zastanaowię sie- a tego też jest sporo i da siezdobyć - chyba nawet tak samo łatwo jak 6g72. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-06-2009, 13:26
|
|
|
VirMan napisał/a: | właśnie przegladałem te strony itd - on ma niższa komresje i w sumie mocy ma 5 koni więcej tylko.... momentu ma chyba nieco więcej.. ale też niewiele. W sumie temu silnikowi dałaby więcej moja turbinka - generalnie ma większy zapas mocy no jakbym wymieniał , to zastanaowię sie- a tego też jest sporo i da siezdobyć - chyba nawet tak samo łatwo jak 6g72. |
Nie myl 6G74 SOHC 24V (z Diamante 2 generacji) z 6G74 DOHC 24V z aut z rynku japońskiego. On ma sporo więksża moc (chyba 240 KM o ile mnie pamiec nie myli i moment około 340 nm) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-2009, 13:33
|
|
|
no...to... chyba już nie będę się zastanawiał :] pomęczę więc moją turbinkę , przygotuję sobie interfejsy itd :] jak wyjdzie że daje kopa , to już mam przygotowanko do reszty :] uż nie płaczę nad tymi teoretycznymi stukami w silniczku ... bo mi się BAAARDZO taki swap podoba :] tylko trzeba by mieć cały taki silniczek na swap z ecu , kablami itd. to trzeba chyba do japana pojechać
[ Dodano: 21-06-2009, 14:07 ]
miooodzio - czekam tylko na drugą sigmusię na zamianę albo xg350 pewnie.. - pożyjemy zobaczymy - narazie robię soft - bo bez kasy to można sobie pomarzyć |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2009, 16:54
|
|
|
Oj coś widzę ze się wam troszkę pomyliło jeśli chodzi o przeliczenia silnik 6G74 24V DOHC ma 194 KW w przeliczeniu na nasze ma dokładnie 271,6 KM stopień sprężania 10:1 i 324 Nm przy 4500rpm wiec jeśli uważacie ze to mało to już wasza sprawa, ale i tak uważam ze na sigmę to zacna jednostka tylko naprawdę obawiam się ze skrzynka manual nie jest wstanie wytrzymać takiej mocy automat owszem , a aukcja w stanach jest tylko jedna za 1200$ +koszt wysyłki kolejne 1200$ razem 2400 bez instalacji i kompa a wiec za sam silnik wychodzi prawie 8000pln dość droga zabawa |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-06-2009, 18:54
|
|
|
well - wysyłke mozna taniej , tyle ze dluzej bedzie szla:) - pozatym pewnie sie zamówi wzmocniony konwerter , no i będzie pięknie |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 08:20
|
|
|
czyli rozumiem Bartku ze robisz tego swapa na tym silniku??? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-06-2009, 09:47
|
|
|
napewno jestem zainteresowany - kwestia funduszy , moze na silnik bym mial , ale reszta potrzebna :) wiec jeszcze chwile popracuje , i czekam na szmal , i do roboty może nie na ten konkretny silnik ,ale napewno na taki. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 11:19
|
|
|
to przyznać muszę ze będziesz miał niezłego wypasa i na dodatek w automacie no po prostu bajka a wartość auta na pewno wzrośnie i to sporo. |
|
|
|
 |
|