Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 19:08 |
dusi się... |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-06-2009, 18:26 dusi się...
|
|
|
Witam , mam problem otóż moja sigma ma gaz 2 generacji, ale żeby była na gazie to trzeba go odpalać z benzyny no i tu jest problem, na zimnym silniku silnik na benzynie gasnie dusi się i dopiero po 3 krotnym odpaleniu jakoś udaje mi się uzyskać obroty potrzebne do gazu. Na ciepłym jest ok ale i tak nie czuje się tej mocy...Co to może być? Filtr paliwa, pompka, pewnie sprawdzić ciśnienie paliwa ? to wiem. Panowie jakieś pomysły? |
_________________
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-06-2009, 18:33
|
|
|
Podobne objawy miałem w Mondeo MK1, okazało się, że to przepływka. Po odpięciu samochód chodził jak złoto... Także najpierw odłącz przepływkę i sprawdź.
Czy CE się świeci na benzynie?? Jeśli tak to trzeba sprawdzić błędy.
Później standardowo wymiana świec, kabli, filtru paliwa, pompki benzyny, można też przeczyścić wtryskiwacze. Szczególnie przy tym ostatnim można wcześniej sprawdzić ciśnienie na listwie. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-06-2009, 19:05
|
|
|
CE nie świeci się, błędów nie ma, przeczyścić wtryski tzn. wlać do baku stp? już to zrobiłem sprawdzę ten przepływomierz, świece, kable są ok... kiedyś mi mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa mówi, że też ok...
[ Dodano: 17-06-2009, 19:38 ]
a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem? |
_________________
 |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 17-06-2009, 19:41
|
|
|
Rajek napisał/a: | a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem? |
Jak lubisz lejącą się bęzynę .
Najlepiej z użyciem manometru. Dobry mechanik powinien Tobie to sprawdzić. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:33
|
|
|
skąd ja znam takie objawy...
Obejrzyj dokładnie plaster miodu w przepływce(widać go od strony filtra powietrza) jak wypad a albo jes pognieciony to było BUM! w kolektor i na 90% przepływka to złom.
kilka parametrów do sprawdzenia :
Air flow sensor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.2 to 3.2 Volts
Atmospheric pressure sensor @ 103 kPa.. ......... . 4 Volts approx.
Air temperature sensor O°C ....................... 6 k Ohms
20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.7 k Ohms
80°C ...................... 0.4 k Ohms
V6 oxygen sensor @ 2500 rpm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0.6 V to 1 Volt
Throttle position sensor - resistance. . . . . . . . . . . . . . .3.5 to 6.5 k Ohms
- output voltage @ idle.. . .0.4 to 1.0 Volts
Injector resistance.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16 + 3 Ohms @ 20°C
Fuel pressure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .330 kPa or higher
Qrde mój FTP padł(nie moge sie dobić do niego) i nie mam jak PDFa z opicem pinów wrzucić :/:/
ale w manualu serwisowym na stronie 176 to jest
Mi padł czujnik ciśnienia atm i przepływu oba pokazują stałe wartości, w granicach tolerancji/zakresu normalnej pracy wiec ECU błędów nie zgłasza.
[ Dodano: 17-06-2009, 22:42 ]
O już działa
PDF
http://zajc3w.cba.pl/przeplywka.pdf
trzeba ctrl+c/ctrl+v , inaczej nie działa :/ ?? |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2009, 14:55
|
|
|
a nie wiecie czy można przepływomierz założyć od np galanta? Na allegro jest wiele identycznie wygladających jak do sigmy ( nawet tylko od sigmy maja inne numery, symbole) |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-06-2009, 17:14
|
|
|
wiem , ze w sigmie jest roznica miedzy 24v i 12v o jednącyferke i nie robi...
wiec radze raczej ten sam symbol zalorzyc - wyglad to nie wszystko. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-06-2009, 18:35
|
|
|
otóż, odpiąłem przepływomierz i dalej to samo więc to chyba nie to |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 18-06-2009, 20:45
|
|
|
może to właśnie to... przeciez po odpięciu przepływomierza , powinno sie pogorszyc powinien gasnąć. a jak odpiołs i nic to nie zmieniło to juz wiesz co wymienic. :]
zryty przepływomierz jak nic
[ Dodano: 18-06-2009, 20:45 ]
ps - sprzwdz inny przeplywomierz - bo moze tez byc ecu
albo kabelki |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 20-06-2009, 18:56
|
|
|
Nie mam w swojej Sigmie gazu ale dusila mi sie ostro, nie gasla co prawda, chodzila niezbyt rowno i jak wciskalem gaz to nie szła tak jak trzeba: dusiła sie, przerywala, obroty sie zatrzymywały potem znowu rosly, odczuwalne były wstrzasy takie drganiejazda była okropna. Powodem była kopułka. Po zmianie na nowa jest idealnie. Rowno szybko bez drgań, i super przyspiesza. Co najlepsze po przemierzeniu tej starej jej wyczyszczeniu niby była dobra, wygladala tak samo jak ta dobra ktora mam teraz. Myslalem ze to nie to. Dopiero jak przełozylem z drugiej sigmy to zobaczylem ze to jej wina.
Moze to cos pomoze.
Pozdrawiam |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:14
|
|
|
no ale to nie to.. - jak gość odpiął przepływomierz.. i nie ma różnicy.. to ja bym obstawiał właśnie to ustrojstwo. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:24
|
|
|
Pozatym ma 24V i tam jest zapłon bezrodzielaczowy (3 cewki i daje iskre na 2 cylindry naraz) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 21-06-2009, 00:50
|
|
|
Macie racje.
Nie doczytalem, ze to 24v.
Moze komus innemu to pomoze. |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-06-2009, 20:18
|
|
|
zamówiłem przepływomierz i czekam na niego także zobaczymy, a ten co mam no cóż Panowie...nie ma w ogole tej siatki jak Wy to mówicie "plastra miodu" więc...
[ Dodano: 26-06-2009, 16:02 ]
wymieniłem przepływomież na elegancki no i jest zmiana na dużo lepiej ale jeszcze to nie to...jeszcze sie przydusi przy dodawaniu gazu na niskich obrotach jak juz wskoczy na wyzsze to jest ok...
CO DALEJ MOGĘ ZROBIĆ? TYLKO PODŁĄCZENIE POD KOMPA? CE SIĘ NIE ŚWIECI. GDZIE jest ten czujnik ciśnienia atm i przepływu |
_________________
 |
|
|
|
 |
|