Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 19:08
dusi się...
Autor Wiadomość
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2009, 18:26   dusi się...

Witam , mam problem otóż moja sigma ma gaz 2 generacji, ale żeby była na gazie to trzeba go odpalać z benzyny no i tu jest problem, na zimnym silniku silnik na benzynie gasnie dusi się i dopiero po 3 krotnym odpaleniu jakoś udaje mi się uzyskać obroty potrzebne do gazu. Na ciepłym jest ok ale i tak nie czuje się tej mocy...Co to może być? Filtr paliwa, pompka, pewnie sprawdzić ciśnienie paliwa ? to wiem. Panowie jakieś pomysły?
_________________

 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-06-2009, 18:33   

Podobne objawy miałem w Mondeo MK1, okazało się, że to przepływka. Po odpięciu samochód chodził jak złoto... Także najpierw odłącz przepływkę i sprawdź.

Czy CE się świeci na benzynie?? Jeśli tak to trzeba sprawdzić błędy.

Później standardowo wymiana świec, kabli, filtru paliwa, pompki benzyny, można też przeczyścić wtryskiwacze. Szczególnie przy tym ostatnim można wcześniej sprawdzić ciśnienie na listwie.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-06-2009, 19:05   

CE nie świeci się, błędów nie ma, przeczyścić wtryski tzn. wlać do baku stp? już to zrobiłem sprawdzę ten przepływomierz, świece, kable są ok... kiedyś mi mechanik sprawdzał ciśnienie paliwa mówi, że też ok...

[ Dodano: 17-06-2009, 19:38 ]
a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem?
_________________

 
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-06-2009, 19:41   

Rajek napisał/a:
a na listwie jak sie sprawdza ciśnienie? Po prostu odkręcić ten wężyk paliwa i zakręcić rozrusznikiem?


Jak lubisz lejącą się bęzynę :D .

Najlepiej z użyciem manometru. Dobry mechanik powinien Tobie to sprawdzić.
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 17-06-2009, 22:33   

skąd ja znam takie objawy...
Obejrzyj dokładnie plaster miodu w przepływce(widać go od strony filtra powietrza) jak wypad a albo jes pognieciony to było BUM! w kolektor i na 90% przepływka to złom.
kilka parametrów do sprawdzenia :
Air flow sensor . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .2.2 to 3.2 Volts
Atmospheric pressure sensor @ 103 kPa.. ......... . 4 Volts approx.
Air temperature sensor O°C ....................... 6 k Ohms
20°C . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 2.7 k Ohms
80°C ...................... 0.4 k Ohms
V6 oxygen sensor @ 2500 rpm . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .0.6 V to 1 Volt
Throttle position sensor - resistance. . . . . . . . . . . . . . .3.5 to 6.5 k Ohms
- output voltage @ idle.. . .0.4 to 1.0 Volts
Injector resistance.. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .16 + 3 Ohms @ 20°C
Fuel pressure . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .330 kPa or higher



Qrde mój FTP padł(nie moge sie dobić do niego) i nie mam jak PDFa z opicem pinów wrzucić :/:/

ale w manualu serwisowym na stronie 176 to jest :D

Mi padł czujnik ciśnienia atm i przepływu oba pokazują stałe wartości, w granicach tolerancji/zakresu normalnej pracy wiec ECU błędów nie zgłasza.

[ Dodano: 17-06-2009, 22:42 ]
O już działa
PDF
http://zajc3w.cba.pl/przeplywka.pdf

trzeba ctrl+c/ctrl+v , inaczej nie działa :/ ??
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-06-2009, 14:55   

a nie wiecie czy można przepływomierz założyć od np galanta? Na allegro jest wiele identycznie wygladających jak do sigmy ( nawet tylko od sigmy maja inne numery, symbole)
_________________

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-06-2009, 17:14   

wiem , ze w sigmie jest roznica miedzy 24v i 12v o jednącyferke i nie robi...
wiec radze raczej ten sam symbol zalorzyc - wyglad to nie wszystko.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 18-06-2009, 18:35   

otóż, odpiąłem przepływomierz i dalej to samo więc to chyba nie to :(
_________________

 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 18-06-2009, 20:45   

może to właśnie to... przeciez po odpięciu przepływomierza , powinno sie pogorszyc powinien gasnąć. a jak odpiołs i nic to nie zmieniło to juz wiesz co wymienic. :]

zryty przepływomierz jak nic :)

[ Dodano: 18-06-2009, 20:45 ]
ps - sprzwdz inny przeplywomierz - bo moze tez byc ecu :)
albo kabelki :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-06-2009, 18:56   

Nie mam w swojej Sigmie gazu ale dusila mi sie ostro, nie gasla co prawda, chodzila niezbyt rowno i jak wciskalem gaz to nie szła tak jak trzeba: dusiła sie, przerywala, obroty sie zatrzymywały potem znowu rosly, odczuwalne były wstrzasy takie drganiejazda była okropna. Powodem była kopułka. Po zmianie na nowa jest idealnie. Rowno szybko bez drgań, i super przyspiesza. Co najlepsze po przemierzeniu tej starej jej wyczyszczeniu niby była dobra, wygladala tak samo jak ta dobra ktora mam teraz. Myslalem ze to nie to. Dopiero jak przełozylem z drugiej sigmy to zobaczylem ze to jej wina.
Moze to cos pomoze.
Pozdrawiam
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 20-06-2009, 19:14   

no ale to nie to.. - jak gość odpiął przepływomierz.. i nie ma różnicy.. to ja bym obstawiał właśnie to ustrojstwo.
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 20-06-2009, 19:24   

Pozatym ma 24V i tam jest zapłon bezrodzielaczowy (3 cewki i daje iskre na 2 cylindry naraz)
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 21-06-2009, 00:50   

Macie racje.
Nie doczytalem, ze to 24v.
Moze komus innemu to pomoze.
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
Rajek 
Forumowicz
fajek


Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008
Posty: 182
Skąd: Wrocław
Wysłany: 21-06-2009, 20:18   

zamówiłem przepływomierz i czekam na niego także zobaczymy, a ten co mam no cóż Panowie...nie ma w ogole tej siatki jak Wy to mówicie "plastra miodu" więc...

[ Dodano: 26-06-2009, 16:02 ]
wymieniłem przepływomież na elegancki no i jest zmiana na dużo lepiej ale jeszcze to nie to...jeszcze sie przydusi przy dodawaniu gazu na niskich obrotach jak juz wskoczy na wyzsze to jest ok...
CO DALEJ MOGĘ ZROBIĆ? TYLKO PODŁĄCZENIE POD KOMPA? CE SIĘ NIE ŚWIECI. GDZIE jest ten czujnik ciśnienia atm i przepływu
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.