[CA4A 1.6] sprzęgło PILNE! |
Autor |
Wiadomość |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 09:06 [CA4A 1.6] sprzęgło PILNE!
|
|
|
Witasm,
Mam CA0 1.6 z 93 roku. Od soboty pojawił mi się dziwny problem. Gdy po nocy lub dłuższym postoju wsiadam do samochodu to sprzęgło łapie dosłownie od samej ziemi, wystarczy że popuszcze je z 0,5 cm i już łapie, mało tego muszę z cała siłą je wciskać żeby biegi nie chrupały, sadzę że nierozsprzęgla (trudne slowo ) do końca i biegi cięzko wchodzą lub zgrzytają przy zmianie. Jako ze większość z mojej godzinnej jazdy do pracy to stop jedynka dwójka stop jedynka dwója itd to po ok 40 minutach jazdy zaczynają biegi wchodzić lepiej i sprzęgło łapie wyżej. Czego to może być przyczyna???
Mam własna teorię ale nie wiem jak ją sprawdzić. Kiedyś gdzies mi się obiło że sprzęgło w tym samochodzie jest hydrauliczne i gdzieś jest wlew płynu do sprzęgła. Czy mam hydraulika? Jeśli tak to co wlać i gdzie??
Szukałem na forum ale nie znalazłem. |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 29-06-2009, 11:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Fragu
Mitsumaniak Łukasz

Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy Dołączył: 13 Kwi 2008 Posty: 6077 Skąd: okolice Bydgoszczy
|
Wysłany: 25-06-2009, 09:55
|
|
|
Co prawda mam Cj0, ale u Ciebie zapewne też jest hudraulika. Do hydrauliki ATF Dexron III, ale niech ktoś to potwierdzi jeszcze. |
_________________ Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________
FIESTA ST150 |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 25-06-2009, 10:14
|
|
|
Dexron to o ile dobrze kojarze do wspomagania i automatycznych skrzynek.
Do hydrauliki sprzegla wlej DOT4 |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 11:57
|
|
|
Ok, a teraz najbardziej kretyńskie pytanie, gdzie to się wlewa?? |
|
|
|
 |
harpagan
Mitsumaniak Jaśnie Wielmożny Pan

Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy Dołączył: 30 Wrz 2005 Posty: 2470 Skąd: wawrzyszewowo
|
Wysłany: 25-06-2009, 12:34
|
|
|
Pisze z pamieci wiec moze nie byc to idealny opis.
Wlewasz do takiego malego zbiorniczka z biala pokrywa po lewej od zbiorniczka na plyn hamulcowy, blisko sciany grodziowej |
_________________ Frankenstein CC5A 4x4
 |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 13:05
|
|
|
Ok. Zbiorniczek jest całkowicie pusty.
Czy powinienem odpowietrzyć układ przed wlaniem płynu?? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 25-06-2009, 13:10
|
|
|
Wydaje mi się, że jak już to odpowietrzysz po wlaniu płynu (ale potrzebujesz do tego drugą osobę aby pompowała sprzęgłem). |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2009, 16:08
|
|
|
Ok. jeszcze jedno pytanko, gdzie jest odpowietrznik i czy powinienem obrać jakąś konkretną technike tego zabiegu ?? |
|
|
|
 |
idas
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica VII
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy Dołączył: 13 Paź 2008 Posty: 1716 Skąd: Wrocław/Rawicz
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:16
|
|
|
śrubka odpowietrzająca.
Co do techniki, to... do końca nie wiem bo ja byłem tą drugą-pompującą sprzęgłem osobą podczas zabiegu:P Ale zapewne zbyt dużej filozofii tu nie ma- zalewasz płyn, odkręcasz delikatnie śrubkę, a druga osoba pompuje sprzęgłem;) Wiadomo trochę płynu stracisz, więc później dolewasz do odpowiedniego poziomu. Ale niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę:) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 21:11
|
|
|
najlatwiej odpowietrzenie sprzegla zrobic tak:
odkrecasz odpowietrznik przy wysprzegliku (przy skrzyni biego) i wlewasz plyn do zbiorniczka
czekasz az zacznie wyciekac grawitacyjniei zakrecasz odpowietrznik
bez pompowania |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2009, 00:04
|
|
|
Dzięki,
Widzę że bez kanałku to chyba się nie obejdzie, wleję puki co skoro trochę kiepsko działa z zupełnym brakiem w zbiorniczku to z płynem i małym zapowietrzeniem też powinno.
A jeśli nie to będę kombinował jak wpełznąć pod miśka.
Dzięki jeszcze raz. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2009, 00:15
|
|
|
na upartego to i bez kanalu dasz rade. Musisz tylko wyzej podniesc samochod |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 08:01
|
|
|
tttwm, absolutnie bez kanalu - wszystko ladnie dostepne od gory, wystarczy otworzyc maske |
|
|
|
 |
tttwm
Mitsumaniak Niepoważny
Auto: CA4A 1.6 16V 1993 r. GLXI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 20 Lut 2009 Posty: 352 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 26-06-2009, 08:33
|
|
|
Krzyżak ale bez kanału odpowietrzyć nie dam rady, bo z zdjęcia wyżej widze że to jest gdzieś pod spodem. Chyba że mogę dotrzeć tam inaczej. Pod podnośnik nie odważę się wejść chyba że w ostateczność, może poszukam jakiegoś krawężnika wysokiego.
A tak apropo doalłem płynu i skrzynia chodzi cacy, ale jest dziwna rzecz. Jeżeli np redukuję lub z luzu wrzucam na dwójkę to jest elegancko lekko itd, a jeżeli się rozpędzam (nawet łagodnie) to z jedynki na dwójkę blokuje się po drodze i muszę czekać aż bardzo obroty spadną żeby wrzucić bez chrupnięcia. Sądzę że jeżeli był by to synchronizator to prędzej przy redukcji by się odezwał. W sobotę spóbuję odpowietrzyć, ale może macie pomysł na tą dwójkę? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24295 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 26-06-2009, 09:53
|
|
|
no jak nie dasz, jak to jest dostepne od gory??? swiece tez chcez z kanalu zmieniac? |
|
|
|
 |
|