 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[EA5W 2.5] Wymiany po zakupie |
Autor |
Wiadomość |
Danyael
Mitsumaniak

Auto: EA5W-6A13-F4A42
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: 3city
|
Wysłany: 25-06-2009, 01:52 [EA5W 2.5] Wymiany po zakupie
|
|
|
Witam,
W poniedziałek stałem się szczęśliwym posiadaczem Gala 2,5 V6 Kombi w automacie, rok produkcji 1997, 203tys na zegarze no i czekają mnie podstawowe wymiany. Najgorsze jest to, że nie mam pojęcia co było lane itd. Tym bardziej że jest to mój pierwszy samochód ever i kompletnie się nie znam.
Na forum znalazłem, że powinno się wymieniać:
1. 15000km /12mies - olej silnikowy + filtr oleju
2. 15000km /12mies - filtr przeciwpyłkowy
3. 45000km /36mies - świece
4. 60000km /48mies - płyn chłodniczy
5. 15000km /12mies - filtr powietrza
6. 90000km /72mies - rozrząd
7. 60000-90000km /48-72mies - olej skrzyni + filtr
Na pierwszy ogień pójdzie rozrząd, chciałbym również wymienić oleje i filtry w silniku i skrzyni. Co do skrzyni nie mam wątpliwości, że powinien być Dia Queen ATF SPII lub Castrol Transmax-Z, natomiast bez wiedzy jaki był lany prędzej do silnika co będzie lepsze: Mobil1 10W40 czy Valvoline 10W40 (czy może 5W40)?
Jako płyn chłodniczy "wysokojakościowy glikol etylowy, może być PETRYGO" - i tu mam pytanie: nie wiem co jest nalane (płyn jest bardzo ciemny), a jego poziom jest poniżej 'low" - czy mogę dolać Petrygo przynajmniej na czas pełnej zmiany płynu chłodniczego? Kolega powiedział mi, żebym narazie dolał uniwersalny płyn Dynagel - czy nie zaszkodzi to w żaden sposób?
Co poza rozrządem, olejem silnika+filtr i olejem skrzyni+filtr powinienem wymienić teraz od razu? Filtr przeciwpyłkowy i powietrza? Czy powinienem też wymieniać od razu świece?
Budżet jest ograniczony, a chcę żeby samochód dostał wszystko czego potrzebuje
Napewno mam do zrobienia zegar no i będę musiał wymienić żarówkę z prawego tylnego światła stop, bo już zdążyła się przepalić.
Zastanawia mnie jeszcze bursztynowa ikonka olejarki w prawym górnym rogu zegarów - zapala się po przekręceniu kluczyka i gaśnie po odpaleniu silnika - czy to normalne czy coś się dzieje? Ikonki na dole gasną ładnie wszystkie po kolei - przed odpaleniem silnika zostaje tylko olejarka i taka jakby bateria. Może dla niektórych użytkowników te pytania wydadzą się śmieszne - ale wolę zapytać niż być nieświadomy kiedy coś zacznie się dziać nie tak...
Mechanika mam umówionego za 1,5 tygodnia i do tego czasu chciałbym już mieć skompletowane wszystkie potrzebne płyny, filtry i części - INTER CARS i sklep z olejami na Arkońskiej w Gdańsku będą miały co potrzebuję? Czy może filtry i rozrząd lepiej u Japaneze, o którym też czytałem na forum?
Liczę na Waszą pomoc...
Pozdrawiam, D. |
|
|
|
 |
Redlucas
Forumowicz Redlucas

Auto: Galant EA5A '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 11 Mar 2009 Posty: 60 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 25-06-2009, 07:22
|
|
|
W pierwszej kolejności to zawsze olej w silniku + filtr i rozrząd.
Jeżeli skrzynia biegów chodzi dobrze to na razie sobie ją daruj. To spory koszt a niekoniecznie musisz to już teraz robić. Sprawdź kolor i stan oleju.
Mitsubishi w porównaniu z innymi markami ma dość wytrzymałego automata.
Kolejną sprawą do zajęcia się to powinien być płyn chłodniczy. Ja zrobiłem to zaraz przy robieniu oleju w silniku i rozrządu. Też Tobie polecałbym nie zostawiać tego na później. Szczególnie, że jak piszesz nie wygląda to dobrze. Hmmm... rozgrzej silnik na postoju i zobacz do jakiego poziomu płyn wzrośnie. Co nie zmienia faktu, że dla bezpieczeństwa wymieniłbym go od razu.
Filtry przeciwpyłkowe, powietrza i świece niech oceni Ci mechanik przy okazji wymiany wcześniejszych rzeczy. Powinien być w stanie ocenić to "na teraz" lub "na później".
Pozdrawiam |
_________________ Chevrolet - dokładnie nie pamiętam - rozbity przez mamę :/
Mercedes 124 2.0 [benz.] ('88) - sprzedany
Mitsu Galant V6-24 2.5l ('97) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 07:51
|
|
|
olej zalej najlepiej syntetyczny - Mobil 5W50 bedzie dobrym wyborem
olejarka to wskaznik poziomu (nie cisnienia) oleju - tak ma byc
zegar nie jest trudny do zrobienia - w 15 minut go naprawiam
Dynagel to bdb plyn - kup 1 l i dolej albo lepiej 5 l i wymien
swiece mozesz zmienic kiedy chcesz - niestety te pod kolektorem musza byc platynowe, choc tez w godzinke sie da je wyciagnac nie odlaczajac kolektora od przepustnicy
a filtr klimy? - jak smierdzi to koniecznie
olej mozesz kupic na Arkonskiej, reszte czesci lepiej w InterCars na Piekarniczej - mamy tam lepsze znizki niz np. na Slowackiego a od Japaneze moze za miesiac bys czesci dostal - niestety sie nie wyrabia
generalnie mam niedlugo troche wolnego (od 1 lipca) i jesli chcesz miec porzadnie zrobione, to moge Cie umowic do kolegi, ktory ma warsztat - przy Mitsubishi ja mu asystuje i raczej nie bylo niezadowolonych |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 08:04
|
|
|
przy przebiegu 200kkm jesli nie znalazlbym karteczki od ostniej wymiany oleju, to nieryzykowalbym wlewania oleju syntetycznego, ja proponuje polsyntetyk Valvoline MAxlife 10W40
Dniel - ikonka z bateryjka to ikona ladowania akumulatora. Poki silnika nie wlaczysz to ma sie swiecic, jak silnik wlaczysz to ma zgasnac i sie nie wlczac. |
_________________
   
Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 08:20
|
|
|
przed odpaleniem silnika to powinna byc:
- kontrolka ladowania (bateria) - czerwona
- kontrolka cisnienia oleju (olej) - czerwona
- jesli reczny zaciagniety, to kontrolka recznego - czerwona
- prawy gorny rog kontrolka poziomu oleju (olejarka) - pomaranczowa
- na 99% kontrolka ABS - pomaranczowa
reszta powinna zgasnac po pewnym czasie od kluczyka na ON - i nie w jednakowym momencie |
|
|
|
 |
gradio [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2009, 16:48
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | przed odpaleniem silnika to powinna byc:
- kontrolka ladowania (bateria) - czerwona
- kontrolka cisnienia oleju (olej) - czerwona
- jesli reczny zaciagniety, to kontrolka recznego - czerwona
- prawy gorny rog kontrolka poziomu oleju (olejarka) - pomaranczowa
- na 99% kontrolka ABS - pomaranczowa
reszta powinna zgasnac po pewnym czasie od kluczyka na ON - i nie w jednakowym momencie |
Darku kontrolka ABS też gaśnie przed odpalaniem, z tym,że się zapala ponownie w momencie odpalenia silnika i po kilku sekundach gaśnie ( już przy pracującym silniku) no i... jest jeszcze jedna lampka okrągła pomarańczowa w lewym dolnym rogu zapala się zawsze za szybko i na jej widok portfel się"burzy" |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:04
|
|
|
Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 25-06-2009, 17:30
|
|
|
akbi napisał/a: | przy przebiegu 200kkm jesli nie znalazlbym karteczki od ostniej wymiany oleju, to nieryzykowalbym wlewania oleju syntetycznego, ja proponuje polsyntetyk Valvoline MAxlife 10W40 |
Arek ja w v'ce przy przebiegu blisko 250tkm jezdze ciagle na pelnym syntetyku . |
|
|
|
 |
Danyael
Mitsumaniak

Auto: EA5W-6A13-F4A42
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: 3city
|
Wysłany: 25-06-2009, 19:40
|
|
|
Dziękuję za sugestie i uwagi
Zrobiłem dolewkę dynagelu, jest ok. Z żarówką się nie wyrobiłem z zakupem do sklepu motoryzacyjnego, bo te obok których przejeżdżałem były do 17, a w Praktikerze takich nie mieli Kontrolki z tego co piszecie wszystkie zapalają i się i gasną w sposób prawidłowy. Rozmawiałem dziś z Panem Jarkiem, gazownikiem z Osowy, powiedział mi żebym przed instalowaniem LPG poza podstawowymi wymianami zmienił też świece - zasugerował NGK Platinum - a czytałem już na forum, że są one bardzo dobre
Krzyżak Dzięki za propozycję. w sumie to mam dobrego i bardzo taniego znajomego mechanika, ale jeżeli masz czas i ochotę to możemy się umówić na przysłowiowy rzut oka pod maskę |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24268 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-06-2009, 21:05
|
|
|
axg napisał/a: | Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS. |
tak, ale gasnie przed odpaleniem silnika - jak sie odpowiednio dlugo poczeka |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2009, 21:49
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | axg napisał/a: | Dodatkowo jeszcze czerwona kontrolka SRS. |
tak, ale gasnie przed odpaleniem silnika - jak sie odpowiednio dlugo poczeka |
masz racje i po zapaleniu jeszcze raz gasnie z tego co pamietam |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14369 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 26-06-2009, 11:29
|
|
|
Zgadzam się z akbi, jakby od początku smigał na syntetyku to i 300tys nie robi wrażenia, ale zmiana przy tym przebiegu zawsze wiąże się z ryzykiem. Oczywiście może nie być problemu, ale czasem nie warto ryzykować. |
|
|
|
 |
Danyael
Mitsumaniak

Auto: EA5W-6A13-F4A42
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 11 Maj 2009 Posty: 86 Skąd: 3city
|
Wysłany: 27-06-2009, 15:36
|
|
|
Zrobiłem małe rozeznanie na lokalnym rynku oraz w internecie i wygląda to następująco:
1. Olej silnikowy - szukałem VALVOLINE ale nigdzie nie było(IC, hurtownia na Arkońskiej, Fota, Norauto, no i kilka marketów), na necie znalazłem jeszcze sklep Auto-Art na Jagiellońskiej jako dystrybutora - zadzwonię tam w pn, może będą mieli - jak nie to z Allegro - koszt ok. 100 zł/5l (mowa oczywiście o MaxLife 10W40).
2. Filtr oleju - ok. 25 zł w IC - jakiej firmy filtr polecacie?
3. Płyn chłodniczy DYNAGEL - już zakupiłem 5l - chyba powinno wystarczyć? W markecie za niecałe 45 zł
4. Rozrząd
tutaj mam wyszczególnione z IC następujące elementy:
- pasek rozrządu KONTI - 176,00 zł
- Rolka prowadząca 1-wsza RUVILLE - 91,00 zł
- Rolka prowadząca 2-ga GMB - 70,00 zł
- Napinacz hydrauliczny EVR - 280,00 zł i 2 tyg. czekania
Na Allegro znalazłem taką ofertę, co o niej myślicie?
http://www.allegro.pl/ite...4v_orygina.html
Aha i jeszcze jedno - czy poza tymi czterema elementami nie trzeba wymienić jeszcze czegoś, jak np. pompa wody albo cuś?
5. Filtry paliwa/powietrza/kabiny - zobaczę co powie mechanik, ale są dostępne w IC - tu też proszę o podpowiedź co do marki
6. Olej skrzyni i Filtr - tutaj też zobaczę co powie mechanik, ale wolałem już poszukać i mam następujące rozwiązanie:
- Filtr:
http://www.mitcar.pl/mits...od=card&id=4361
lub
http://www.samko.pl/sklep...products_id=275
- Olej:
http://www.mitcar.pl/mits...od=card&id=4928
Podane ceny z IC są już z naszym rabatem.
Proszę o Wasze uwagi i sugestie
PS. Jeszcze jedno, oprócz sklepów, które wymieniłem w tym poscie jakie jeszcze moglibyście polecić w 3city i okolicach?
Pozdr, D. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21936 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-06-2009, 16:33
|
|
|
Danyael napisał/a: | Rozrząd
tutaj mam wyszczególnione z IC następujące elementy:
- Napinacz hydrauliczny EVR - 280,00 zł i 2 tyg. czekania | Niekoniecznie musisz go wymieniać. |
|
|
|
 |
|
|