 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: Gene 27-05-2009, 12:20 |
[1.8 MPI] Migajaca kontrolka napedu |
Autor |
Wiadomość |
Cumulus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2009, 05:38 [1.8 MPI] Migajaca kontrolka napedu
|
|
|
Mam prosbe o pomoc w odczytaniu znaczenia migajacej kontrolki.
Pisalem juz o tym pare dni temu, ale pewnie cos nie tak kilknalem i byc moze nie umiescilo sie to na stronie (a moze nikt nie zna odpowiedzi na pytanie).
Problem ma w Pajero IO (czyli Pinin). w srodkowej czesci tablicy rozdzielczej jest schemat kol i mostow. Lampki symbolizujace kola i most sweica sie w zaleznosci od stanu wlaczenia czy blokady mostow. W srodku miedzy osiami jest kontrolka swiecaca sie przy blokadzie osi.
Od jakiegos czasu swieci ciagle miga, mimo, ze jezdze tylko przy wlaczonej jednej osi.
Czy nie jest to przypadkiem sygnalizacja jakiejs awarii? Kiedys przy przegrzewaniu silnika swiecila sie dosc dziwna lampka (jesli dobrze pamietam, jedna z lampek pokazujaca stan wlaczenia biegow), wiec pomyslalem, ze to tez cos oznacza. Moze to na przyklad zuzycie okladzin hamulcowych?
Prosze o pomoc. Moze ktos wie. |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-05-2009, 12:26, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-04-2009, 10:34
|
|
|
Cumulus masz racje, mruganie kontrolki sygnalizuje moment zmiany napedu.
Tu masz mniej wiecej opisane co jest do czego.
http://www.maddox.pl/superselect.html
W normalnej sytuacji mruganie nie powinno trwac dluzej niz parenascie sekund. Pokazuje, ze mechanizm roznicowy jest blokowany "na sztywno" lub odblokowywany. Jesli mechanicznie wszystko jest sprawne to pozostaje niesmiertelny problem z czujnikami lub podlaczeniem tychze.
Tyle moich sugestii odnosnie mrugania. Proponuje poszukac podobnych tematow, gdzie problem byl juz poruszany.
Byc moze dlatego co mniej cierpliwi koledzy nie chcieli setny raz odpisywac. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Cumulus [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2009, 11:55
|
|
|
Dzieki za pomoc.
Rzeczywiscie po wylaczeniu, kiedys mrugala kilka sekund zanim wszystko sie nie wylaczylo.
Teraz mruga zawsze. Niestety w warsztacie (ktore nazywaja dumnie centrum Mitsubishi, w Biszkeku, zeby nie bylo watpliwosci) nic nie wiedza. Dodali oleju do skrzyni i tyle. Niz nie pomoglo.
Poszukam w innych postach.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 12:27
|
|
|
Mam to samo od dłuższego czasu, to prawdopodobnie czujka przy skrzyni biegów super select, trzeba by to skontrolować u elektronika/elektryka ale dla mnie to detal. Wydaje mi się że nie ma obaw. |
|
|
|
 |
Cumulus [Usunięty]
|
Wysłany: 04-05-2009, 13:00
|
|
|
Dzieki. To mnie troche uspokaja. A poniewaz nie lubie jak cos nie dziala, musze sobie przykleic cos na tym miejscu, zeby nie widziec, ze mruga |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-05-2009, 13:05
|
|
|
Wyciagnij zarowke a najlepiej jednak przewalcz temat z mechanikiem. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Sk00tie [Usunięty]
|
Wysłany: 26-06-2009, 09:59
|
|
|
Najprawdopodobniej to zapieczone czujki, są bardzo podobne jak w skrzyni biegów. Ostatnio nie załączało mi świateł wstecznych - myślałem że uszkodziła się czujka - zakupiłem nową i pojechałem do elektryka na wymianę. Wyciągnął starą i przeczyścił - była zapieczona jak ciasto teściowej. Po wtórnym wkręceniu starej momentalnie zaskoczyły światła i problem się rozwiązał. Analogową sytuację mam z kontrolką blokady mechanizmu różnicowego - czujka się zapiekła albo padła, nie dziwi mnie to zbytnio w tego typo pojazdach i ich sposobie eksploatacji.
Jedź do elektryka niech powykręca Ci czujki ze skrzyń i poczyści, sprawdzi masę. |
|
|
|
 |
|
|