Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Blow off w silniku niedoładowanym ??
Autor Wiadomość
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
  Wysłany: 26-06-2009, 18:14   Blow off w silniku niedoładowanym ??

Panowie dziś oglądałem z nudów Operację Tuning na TVN Turbo i facet jakiś przedstawiał swoje Eclipse GSX z silnikiem od Lancera. Bestyjka miała ponad 200 koni z tego co pamiętam. Ale nie o to mi chodzi. Mianowicie facet mówił, że dopiero zamierza założyć w nim turbo a już miał założonego Blow offa....
Z tym moje pytanie sie wiąże. Czy jest to możliwe i teraz jeszcze jak by mi ktoś powiedział czy tak bezproblemowo można zamontować ten zawór w silniku benzynowym niedoładowanym ?.... Bo dźwięk jaki to małe ustrojstwo wydaje jest kapitalny :)
 
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 26-06-2009, 18:49   

Ale to był Eclipse 4x4 Turbo, a gość chciał inną turbinę (od EVO) po prostu zamontować. A takie pseudo sztuczne chyba też są.
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 26-06-2009, 20:30   

bastek69, mozna ale nie bedzie az takiego efektu jak w doładowanych z racji mniejszego cisnienia :D
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 27-06-2009, 16:50   

bastek69, poszukaj na angielskim ebayu. są takie ''bov-y'' do założenia na wydechu. wg opisu efekt ten sam ale wiadomo jak jest z opisami
_________________
CA0
Galant II
 
 
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 28-06-2009, 15:29   

aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy :p
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo :( ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ?
 
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2009, 07:30   

bastek69 napisał/a:
aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy :p
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo :( ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ?

przed przepustnicą a w zasadzie za całym układem dolotowym, i nie chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... bo jak Ci się taki wiatraczek kręci te 30 kprm i napompuje tego powietrza a okienko sie zamknie to gdzieś to powierze musi sie podziać tak? więc się cofa tak? no a jak się cofa to z 30 krpm'ów robi się raptem np. 5krpm :D co zdrowe nie jest
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 30-06-2009, 11:52   

Herdi napisał/a:
e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi.......
Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 30-06-2009, 12:08   

bastek69 napisał/a:
aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy :p
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo :( ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ?


jak ci sie marzy prawdziwy to niestety musisz auto lub silnik zmienić:)
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
Herdi
[Usunięty]

Wysłany: 30-06-2009, 13:30   

londolut napisał/a:
Herdi napisał/a:
e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi.......
Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by.

Bo tak jest, tylko fabryczne systemy sa inaczej liczone, a serwis jest serwis z czegoś muszą żyć.
 
 
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 30-06-2009, 23:31   

no a gdyby tak na upartego zamontować BOV'a przed przepustnicą jak kolega mówi ... ?....
silnik 4g15 :p .... jak myślicie co się stanie ? ;)
ps. pytam czysto teoretycznie ;)
 
 
 
jarekrk 
Mitsumaniak


Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009
Posty: 376
Skąd: KRK
Wysłany: 01-07-2009, 08:21   

nic by z tego nie było, jakby można było zamontować Bova w autcie N/A to by tego pełno na ulicach było u nas i w UK itd. uwierz mi
_________________
jednak po 3 galantach kolei znów na RWD
 
 
kuba_195 
Forumowicz

Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Maj 2009
Posty: 66
Skąd: Iława
Wysłany: 29-07-2009, 00:27   

wiecie jak to wogóle działa? jakieś to widze bajki,,,,:) Bov montuje się przed przpustnicą, przewód podciśnieniowy bova trzeba zainstlowac za przepustnica(można wykożystac jakieś podciśnienie oryginalne)w układzie z turbo, w przewodach jest nadciśnienie a nie podcisnienie jak w wolnossaku. i teraz gdy jest nadcisnienie, bov jest zamnknietty , zamyikamy przeustnice ,następuje zwrost cisnienia wężach, i równoczsnie za przepustnicą powstaje podcisnienie, które"zasysa" tłoczek w bov-ie i wypuszca powietrze. nie wiem co to bobie ma syczec w wolnossaku:P w wolnossakubedzie caly czas otwarty, nie zadziała!!!' ja w colcie mam turbo i mamsyczenie:
)
 
 
bastek69 
Forumowicz

Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008
Posty: 75
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 29-07-2009, 12:57   

jestem pod wrażeniem wiedzy w tym temacie.... ja kompletnie nie znałem zasady działania bov'a więc dlatego zadałem takie czysto teoretyczne pytanie ;)
 
 
 
white90 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Kwi 2008
Posty: 608
Skąd: Koronowo
Wysłany: 27-08-2009, 14:40   

londolut, w seryjnych ukladach stosuje sie westgate ktorm ustawia sie cisnienie
_________________
Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 07-09-2009, 11:19   

Bov zabezpiecza przepustnice a West Gate Turbinę tak więc to dwie różne bajki.
Bov nie jest konieczny tam gdzie ciśnienie doładowania nie jest wysokie. Tak jak np w silnikach TD. Dodatkowo konstruktorzy stosują jeszcze inny trick a mianowicie łopatki turbiny o zmiennej geometrii... Tutaj wiedzy jest na 2 godzinny wykład.

Nie ma się co łamać , widziałem na Ebay taki układ z głośniczkiem piezoelektrycznym (jak od alarmu) ,który wydawał głośne syknięcie w momencie zamknięcia przepustnicy. Jak sprzedawca pisał ,montaż to kwestia 5 minut :D :D
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.