Blow off w silniku niedoładowanym ?? |
Autor |
Wiadomość |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 26-06-2009, 18:14 Blow off w silniku niedoładowanym ??
|
|
|
Panowie dziś oglądałem z nudów Operację Tuning na TVN Turbo i facet jakiś przedstawiał swoje Eclipse GSX z silnikiem od Lancera. Bestyjka miała ponad 200 koni z tego co pamiętam. Ale nie o to mi chodzi. Mianowicie facet mówił, że dopiero zamierza założyć w nim turbo a już miał założonego Blow offa....
Z tym moje pytanie sie wiąże. Czy jest to możliwe i teraz jeszcze jak by mi ktoś powiedział czy tak bezproblemowo można zamontować ten zawór w silniku benzynowym niedoładowanym ?.... Bo dźwięk jaki to małe ustrojstwo wydaje jest kapitalny |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 26-06-2009, 18:49
|
|
|
Ale to był Eclipse 4x4 Turbo, a gość chciał inną turbinę (od EVO) po prostu zamontować. A takie pseudo sztuczne chyba też są. |
|
|
|
 |
Morfi
Mitsumaniak Street Hunter

Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 23 Sty 2008 Posty: 6530 Skąd: Chorzów
|
Wysłany: 26-06-2009, 20:30
|
|
|
bastek69, mozna ale nie bedzie az takiego efektu jak w doładowanych z racji mniejszego cisnienia |
_________________ Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694
Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain |
|
|
|
 |
Jogurt
Mitsumaniak

Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 21 Wrz 2006 Posty: 2554 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 27-06-2009, 16:50
|
|
|
bastek69, poszukaj na angielskim ebayu. są takie ''bov-y'' do założenia na wydechu. wg opisu efekt ten sam ale wiadomo jak jest z opisami |
_________________ CA0
Galant II |
|
|
|
 |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 28-06-2009, 15:29
|
|
|
aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ? |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2009, 07:30
|
|
|
bastek69 napisał/a: | aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ? |
przed przepustnicą a w zasadzie za całym układem dolotowym, i nie chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... bo jak Ci się taki wiatraczek kręci te 30 kprm i napompuje tego powietrza a okienko sie zamknie to gdzieś to powierze musi sie podziać tak? więc się cofa tak? no a jak się cofa to z 30 krpm'ów robi się raptem np. 5krpm co zdrowe nie jest |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 30-06-2009, 11:52
|
|
|
Herdi napisał/a: | e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... | Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 30-06-2009, 12:08
|
|
|
bastek69 napisał/a: | aaa takiego na wydech to i na alledrogo widziałem....
ale mi się marzy taki prawdziwy
Szkoda że nie będzie takiego efektu jak jest w prawdziwym turbo ....
a tak wogóle to jak się montuje bov-a ?.... bo wiem że ma dać upust ciśnienia, żeby turbina przy zmianie biegu nie zwalniała.... ale gdzie i jak się to montuje z ciekawości ? |
jak ci sie marzy prawdziwy to niestety musisz auto lub silnik zmienić:) |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2009, 13:30
|
|
|
londolut napisał/a: | Herdi napisał/a: | e chodzi tu głównie o zwalnianie turbiny ale o to żeby jej nie rozpi....... | Głównie chodzi o to, żeby turbo nie zwalniało. Wg twojej teorii samochody z fabrycznym turbo bez BOV`a musiałyby wymieniać turbinki razem z rozrządem bo turbiny nie wytrzymywały by. |
Bo tak jest, tylko fabryczne systemy sa inaczej liczone, a serwis jest serwis z czegoś muszą żyć. |
|
|
|
 |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 30-06-2009, 23:31
|
|
|
no a gdyby tak na upartego zamontować BOV'a przed przepustnicą jak kolega mówi ... ?....
silnik 4g15 .... jak myślicie co się stanie ?
ps. pytam czysto teoretycznie |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 01-07-2009, 08:21
|
|
|
nic by z tego nie było, jakby można było zamontować Bova w autcie N/A to by tego pełno na ulicach było u nas i w UK itd. uwierz mi |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
kuba_195
Forumowicz
Auto: colt 1.6 turbo
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Maj 2009 Posty: 66 Skąd: Iława
|
Wysłany: 29-07-2009, 00:27
|
|
|
wiecie jak to wogóle działa? jakieś to widze bajki,,,,:) Bov montuje się przed przpustnicą, przewód podciśnieniowy bova trzeba zainstlowac za przepustnica(można wykożystac jakieś podciśnienie oryginalne)w układzie z turbo, w przewodach jest nadciśnienie a nie podcisnienie jak w wolnossaku. i teraz gdy jest nadcisnienie, bov jest zamnknietty , zamyikamy przeustnice ,następuje zwrost cisnienia wężach, i równoczsnie za przepustnicą powstaje podcisnienie, które"zasysa" tłoczek w bov-ie i wypuszca powietrze. nie wiem co to bobie ma syczec w wolnossaku:P w wolnossakubedzie caly czas otwarty, nie zadziała!!!' ja w colcie mam turbo i mamsyczenie:
) |
|
|
|
 |
bastek69
Forumowicz
Auto: Proton
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2008 Posty: 75 Skąd: Sosnowiec
|
Wysłany: 29-07-2009, 12:57
|
|
|
jestem pod wrażeniem wiedzy w tym temacie.... ja kompletnie nie znałem zasady działania bov'a więc dlatego zadałem takie czysto teoretyczne pytanie |
|
|
|
 |
white90
Mitsumaniak

Auto: Eclipse 2G 96 i 99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Kwi 2008 Posty: 608 Skąd: Koronowo
|
Wysłany: 27-08-2009, 14:40
|
|
|
londolut, w seryjnych ukladach stosuje sie westgate ktorm ustawia sie cisnienie |
_________________ Eclipse 2g MIVEC AWD
Skyline R33 sedan
 |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 07-09-2009, 11:19
|
|
|
Bov zabezpiecza przepustnice a West Gate Turbinę tak więc to dwie różne bajki.
Bov nie jest konieczny tam gdzie ciśnienie doładowania nie jest wysokie. Tak jak np w silnikach TD. Dodatkowo konstruktorzy stosują jeszcze inny trick a mianowicie łopatki turbiny o zmiennej geometrii... Tutaj wiedzy jest na 2 godzinny wykład.
Nie ma się co łamać , widziałem na Ebay taki układ z głośniczkiem piezoelektrycznym (jak od alarmu) ,który wydawał głośne syknięcie w momencie zamknięcia przepustnicy. Jak sprzedawca pisał ,montaż to kwestia 5 minut |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
|