Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Turbo w benzynie
Autor Wiadomość
hawk
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 09:37   Turbo w benzynie

Witam,

tak sie zastanawiam - przerabiala ktos montaz turbo sprezarki w MSS benzynie (1.6)? Drogo? Warto? :-)

Pozdrawiam.
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-03-2009, 09:59   

drogo, nie warto
Oprocz turbo musisz zapewnic odpowiednie chlodzenie, mocniejsze walki itd itd
koszty, koszty... sprzedaj i kup mocniejsze auto bedzie taniej :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 04-03-2009, 10:11   

Kilka lat do tyłu w W-awie lub okolicach ktoś sprzedawał MSS uturbione na ładnym alu około 16' Może to ktoś z klubowiczów. Kolorek autka niebieski
 
 
 
hawk
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2009, 10:31   

Najlatwiej to kupic nowego lancerka 150 koni ;-)
Tylko tak sobie mysle ze taki mini-van wyrywajacy ze swiatel fajnie by wygladal ;-) (wiem, kryzys wieku sredniego...)
 
 
djandrew
[Usunięty]

Wysłany: 05-03-2009, 15:54   

Mi się ten temat podoba. Sam nie dawno myślałem o takiej przeróbce, ale szukając jakiegoś wzorca lub kogoś kto to robił nic nie znalazłem :/
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 26-06-2009, 12:22   

odnowię temat :D
mam 1,3 więc o kopie nie ma żadnej mowy :(

zastanawiał się ktoś nad swapem innego fajniejszego silnika? np. 2.0?

słyszałem na spocie, że gdzieś u nas w klubie był SS z silnikiem 2,5 V6 od gala. Niezła jazda chyba :twisted:

silnik około 1500zł + inne koszty= taniej niż turbinka z osprzętem

a widok SS-a wyrywającego spod świateł- bezcenne :finga:
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 26-06-2009, 12:44   

Nie SS, tylko MSW :twisted:

Koszty ok. 5000 zł, choć mając za bazę SSa 1.8 gdi, jest duża szansa zrobić to duuuużo taniej (odpada zabawa z przeniesieniem napędu)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 27-06-2009, 14:28   

no właśnie mi się słabo wydawało żeby w SS-a V6kę wsadzić :mrgreen:

ciekawe czy wpasowałby jakiś silnik 4cylindrowy o poj. ok 1.8 do 2.0 bez gigantycznych przeróbek. Najlepiej zestaw od gala (silnik + skrzynia)

albo zaopatrzyć się w silnik ze skrzynią od cari 1.8 ale nie gdi tylko zwykły
nie wiem tylko jaka tam skrzynia jest, mam nadzieję że japońska, ale tego się dowiem na spocie


P.S. tak sobie tylko głośno myślę :D
 
 
 
ppawlicki
[Usunięty]

Wysłany: 07-07-2009, 22:39   

Zawsze mozna się pobawić w elektryczne turbo, czytałem gdzieś o tym, ktoś takie coś robił. Przy tym rozwiązaniu nie ma rewelacyjnych osiągów, ale zasada działąnia jest podobna jak przy turbinie tradycyjnej a to rozwiąznie wartości ma przybliżone jakieś 40% do turbiny spalinowej. Ze 100Km można wtedy wyciskać około 120km. Zasada jest prosta. Do przepsutnicy podłącza się dodatkową rurę z wlotem powietrza, gdy obroty przekraczają 2,5 tyś/min uruchamia się wentylator turbiny /elektryczny superwydajny/. Jego ciąg regulowany przez chip osobny, który dane pobiera z obrotościomierza. Sami widzicie że pominięty został tryb obciązenia, ale tym tez mozna conieco osiągnąć. Na pewno nic nie trzeba wzmacniać w silniku i zawieszeniu. Silnik najzwyczajniej ma lepsze płukanie powietrzem niz bez turbiny, aha i te rozwiązanie sugerowane jest bardziej do silników 16V. Pozdrawiam.
Poniżej przedstawiam linki:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic609711.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1212050.html
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 08-07-2009, 16:43   

Znaczy tak:
1. pomysł był już kiedyś przedstawiony w jakimś czasopiśmie że niby hurra i tak dalej, ale jakoś tego nie widać w samochodach
2. to co piszą użytkownicy na elektrodzie jest prawdą tzn. trzeba by wozić ze sobą oddzielny agregat prądotwórczy żeby to zasilić bo P=U*I czyli 13,8V*100A= 1380W a to jak mi się zdaje jest mocą szczytową alternatora(nie jestem elektrykiem więc przepraszam za błędy :D ) .
3. Poza tym napisałeś że:
ppawlicki napisał/a:
Przy tym rozwiązaniu nie ma rewelacyjnych osiągów

więc nie ma sobie czym zawracać głowy :wink:
4. lepiej poddać auto chip tuningowi- koszty na pewno podobne a efekt lepszy
5. respekt za dodanie wątku
6. poza tym lepiej nie psuć czegoś co na razie dobrze jeździ :twisted: bo wolałbym włożyć inny silnik a ten zostawić jakby coś poszło nie tak :D

pozdrowionka
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-07-2009, 17:11   

misiek-misiek,
Bartek napisał/a:
mając za bazę SSa 1.8 gdi, jest duża szansa zrobić to duuuużo taniej (odpada zabawa z przeniesieniem napędu)


Przeczytałeś to? Chyba nie bo napisałeś
misiek-misiek napisał/a:
no właśnie mi się słabo wydawało żeby w SS-a V6kę wsadzić


Nie baw się w turbo. Był juz jeden SS 4G13 z turbo. Jak tylko sobie przypomnę ten wynalazek to mam tak :shock:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 08-07-2009, 18:31   

i tak się chyba nie będę bawił w turbo i w przekładkę silnika bo mam inne priorytety :evil:

a poza tym następne auto kupię sobie i tylko sobie więc będzie miało odpowiednie przyspieszenie :twisted:
P.S. i na pewno będzie japońskie :D
 
 
 
xjacobs 
mod MSS

Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 762
Skąd: Giżycko/Warszawa
Wysłany: 09-07-2009, 00:28   

misiek-misiek napisał/a:

P.S. i na pewno będzie japońskie :D
wiesz co dobre 8)
_________________

 
 
 
misiek-misiek 
Mitsumaniak
Kawosz :)


Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 25 Lip 2008
Posty: 661
Skąd: Pajęczno-okolice
Wysłany: 09-07-2009, 12:35   

no w końcu SS to mój drugi misiek no i chyba siódme albo ósme auto jakie posiadałem :mrgreen:

a jeździłem już łohoho....no i wniosek z tego taki, że tylko japońskie :finga:

no i takie małe OT wyszło- przepraszam :oops:
 
 
 
kisian 
Mitsumaniak
kisian 00537

Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 16 Sty 2007
Posty: 546
Skąd: Wola Dębińska
Wysłany: 09-07-2009, 20:01   

Mnie intryguje czy nie dało by rady motorka od Volvo S/V40 2.0 turbo za implantować.... W końcu jedna linia produkcyjna....
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.