Turbo w benzynie |
Autor |
Wiadomość |
hawk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:37 Turbo w benzynie
|
|
|
Witam,
tak sie zastanawiam - przerabiala ktos montaz turbo sprezarki w MSS benzynie (1.6)? Drogo? Warto?
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 04-03-2009, 09:59
|
|
|
drogo, nie warto
Oprocz turbo musisz zapewnic odpowiednie chlodzenie, mocniejsze walki itd itd
koszty, koszty... sprzedaj i kup mocniejsze auto bedzie taniej
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 04-03-2009, 10:11
|
|
|
Kilka lat do tyłu w W-awie lub okolicach ktoś sprzedawał MSS uturbione na ładnym alu około 16' Może to ktoś z klubowiczów. Kolorek autka niebieski |
|
|
|
 |
hawk [Usunięty]
|
Wysłany: 04-03-2009, 10:31
|
|
|
Najlatwiej to kupic nowego lancerka 150 koni
Tylko tak sobie mysle ze taki mini-van wyrywajacy ze swiatel fajnie by wygladal (wiem, kryzys wieku sredniego...) |
|
|
|
 |
djandrew [Usunięty]
|
Wysłany: 05-03-2009, 15:54
|
|
|
Mi się ten temat podoba. Sam nie dawno myślałem o takiej przeróbce, ale szukając jakiegoś wzorca lub kogoś kto to robił nic nie znalazłem :/ |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 26-06-2009, 12:22
|
|
|
odnowię temat
mam 1,3 więc o kopie nie ma żadnej mowy
zastanawiał się ktoś nad swapem innego fajniejszego silnika? np. 2.0?
słyszałem na spocie, że gdzieś u nas w klubie był SS z silnikiem 2,5 V6 od gala. Niezła jazda chyba
silnik około 1500zł + inne koszty= taniej niż turbinka z osprzętem
a widok SS-a wyrywającego spod świateł- bezcenne |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 26-06-2009, 12:44
|
|
|
Nie SS, tylko MSW
Koszty ok. 5000 zł, choć mając za bazę SSa 1.8 gdi, jest duża szansa zrobić to duuuużo taniej (odpada zabawa z przeniesieniem napędu) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 27-06-2009, 14:28
|
|
|
no właśnie mi się słabo wydawało żeby w SS-a V6kę wsadzić
ciekawe czy wpasowałby jakiś silnik 4cylindrowy o poj. ok 1.8 do 2.0 bez gigantycznych przeróbek. Najlepiej zestaw od gala (silnik + skrzynia)
albo zaopatrzyć się w silnik ze skrzynią od cari 1.8 ale nie gdi tylko zwykły
nie wiem tylko jaka tam skrzynia jest, mam nadzieję że japońska, ale tego się dowiem na spocie
P.S. tak sobie tylko głośno myślę |
|
|
|
 |
ppawlicki [Usunięty]
|
Wysłany: 07-07-2009, 22:39
|
|
|
Zawsze mozna się pobawić w elektryczne turbo, czytałem gdzieś o tym, ktoś takie coś robił. Przy tym rozwiązaniu nie ma rewelacyjnych osiągów, ale zasada działąnia jest podobna jak przy turbinie tradycyjnej a to rozwiąznie wartości ma przybliżone jakieś 40% do turbiny spalinowej. Ze 100Km można wtedy wyciskać około 120km. Zasada jest prosta. Do przepsutnicy podłącza się dodatkową rurę z wlotem powietrza, gdy obroty przekraczają 2,5 tyś/min uruchamia się wentylator turbiny /elektryczny superwydajny/. Jego ciąg regulowany przez chip osobny, który dane pobiera z obrotościomierza. Sami widzicie że pominięty został tryb obciązenia, ale tym tez mozna conieco osiągnąć. Na pewno nic nie trzeba wzmacniać w silniku i zawieszeniu. Silnik najzwyczajniej ma lepsze płukanie powietrzem niz bez turbiny, aha i te rozwiązanie sugerowane jest bardziej do silników 16V. Pozdrawiam.
Poniżej przedstawiam linki:
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic609711.html
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1212050.html |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 08-07-2009, 16:43
|
|
|
Znaczy tak:
1. pomysł był już kiedyś przedstawiony w jakimś czasopiśmie że niby hurra i tak dalej, ale jakoś tego nie widać w samochodach
2. to co piszą użytkownicy na elektrodzie jest prawdą tzn. trzeba by wozić ze sobą oddzielny agregat prądotwórczy żeby to zasilić bo P=U*I czyli 13,8V*100A= 1380W a to jak mi się zdaje jest mocą szczytową alternatora(nie jestem elektrykiem więc przepraszam za błędy ) .
3. Poza tym napisałeś że:
ppawlicki napisał/a: | Przy tym rozwiązaniu nie ma rewelacyjnych osiągów |
więc nie ma sobie czym zawracać głowy
4. lepiej poddać auto chip tuningowi- koszty na pewno podobne a efekt lepszy
5. respekt za dodanie wątku
6. poza tym lepiej nie psuć czegoś co na razie dobrze jeździ bo wolałbym włożyć inny silnik a ten zostawić jakby coś poszło nie tak
pozdrowionka |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-07-2009, 17:11
|
|
|
misiek-misiek, Bartek napisał/a: | mając za bazę SSa 1.8 gdi, jest duża szansa zrobić to duuuużo taniej (odpada zabawa z przeniesieniem napędu) |
Przeczytałeś to? Chyba nie bo napisałeś misiek-misiek napisał/a: | no właśnie mi się słabo wydawało żeby w SS-a V6kę wsadzić |
Nie baw się w turbo. Był juz jeden SS 4G13 z turbo. Jak tylko sobie przypomnę ten wynalazek to mam tak |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 08-07-2009, 18:31
|
|
|
i tak się chyba nie będę bawił w turbo i w przekładkę silnika bo mam inne priorytety
a poza tym następne auto kupię sobie i tylko sobie więc będzie miało odpowiednie przyspieszenie
P.S. i na pewno będzie japońskie |
|
|
|
 |
xjacobs
mod MSS
Auto: MSS 1.6 2004 / 406 coupe 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 27 Maj 2008 Posty: 762 Skąd: Giżycko/Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2009, 00:28
|
|
|
misiek-misiek napisał/a: |
P.S. i na pewno będzie japońskie | wiesz co dobre |
_________________
 |
|
|
|
 |
misiek-misiek
Mitsumaniak Kawosz :)

Auto: MSS; N16
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 25 Lip 2008 Posty: 661 Skąd: Pajęczno-okolice
|
Wysłany: 09-07-2009, 12:35
|
|
|
no w końcu SS to mój drugi misiek no i chyba siódme albo ósme auto jakie posiadałem
a jeździłem już łohoho....no i wniosek z tego taki, że tylko japońskie
no i takie małe OT wyszło- przepraszam |
|
|
|
 |
kisian
Mitsumaniak kisian 00537
Auto: MSS 1.6 2003
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 16 Sty 2007 Posty: 546 Skąd: Wola Dębińska
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:01
|
|
|
Mnie intryguje czy nie dało by rady motorka od Volvo S/V40 2.0 turbo za implantować.... W końcu jedna linia produkcyjna.... |
|
|
|
 |
|