Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec
Autor Wiadomość
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 06-02-2009, 11:25   [Carisma] Sprawdzenie - Silnik krokowy, krokowiec

Sprawdzanie na słuch:
1. Upewnij się ze temperatura płynu w chłodnicy wynosi 20 stopni lub mniej
2. Nasłuchuj czy po przekręceniu kluczyka w pozycje ON (Nie odpalamy silnika) słychać wyraźnie prace krokowca

Sprawdzanie oporności na uzwojeniach (musimy posiadać omomierz)
1. Odłączyć wtyczkę od silnika krokowego.
2. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 2 i 1 oraz 2 i 3
Wartość standardowa to: 28-33 Ω
3. Zmierzyć oporność pomiędzy terminalami 5 i 6 oraz 5 i 4
Wartość standardowa to: 28-33 Ω



Ostatnio zmieniony przez glina 25-01-2013, 11:41, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
marcin84k 
Mitsumaniak

Auto: carisma 1,6 16v 98r 100KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 20 Lis 2007
Posty: 201
Skąd: chrzanów
Wysłany: 07-02-2009, 16:55   

ten opis do zwyklego 1,6 16v sie nadaje??
 
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 07-02-2009, 16:58   

To jest z podrecznika: workshop wiec raczej tak
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 15:07   

ten opis nie pochodzi z podrecznika carismy tylko od silnika 1.5 Mirage, nie wiem czy jest to w jakis sposób adekwatne do carismy, ale cos mi sie wydaje ze nie bardzo, mam w domu 3 rózne elektrocewki pokazuja rózne wskazania i wszystkie sa dobre

np róznice miedzy 1.6 a GDI to kilka omów, ale jest to bardzo istotne, elektrocewka od 1.6 w inny sposób reaguje na obroty niz GDI

dla przykładu eletrocewka od silnika 1.6 o nr 1B/721 nie zadziała w GDI wogóle, a elektrocewka 1B/ 871 zadziała ,ale bedzie utrzymywac obroty na poziomie 900 roznice miedzy tymi elektrocewkami sa minimalne pierwsza pochodzi z rocznika 95 druga z rocznika 98 roznica w omach jest miimalna .Tolerancja miedzy 28-33 omów jest zbyt wielka jezeli chodzi o carisme GDI
Wydaje mi sie ze kazda z elektrocewek musi miec odpowiednia ilosc uzwojenia przedzial miedzy 28-33 tak naprawde nie wiele nam daje

reasumujac. mimo ze demeone robisz dobra robote to ten opis wprowadza w bład

z tego manuala pochodzi ten opis
http://www.mirage-perform...0MFI%201.5L.pdf
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 27-06-2009, 15:49   

Hmmm Manysh Rozumiem co masz na mysli że taka rozbieżnośc w pomiarze tzn 28-33 jest wysoka ale wiele też zależy od warunku pomiaru jak i klasy miernika. po za tym jesli otrzymamy pomiar o wiele mniejszy od 28 albo o wiele wiekszy od 33 da nam to jakis punkt zaczepienia że cos jest nie tak.
Nie damy rady tą metodą sprawdzic czy ISC jest perfekcyjny i idealny jako zamiennik czy znaleziony na szrocie

Sprawdziłem wszystkie suplementy i oto co znalazłem

Strony 13A-79 oraz 13A-107
W suplemencie C July 1997 podają: 31-38 ale to po stronie ECU, pomiar przy samym ISC powinien wskazywac 28-33
Przy okazji odnosnie GDI z suplementu 1997



Suplement D April 1999 podaje pomiar 28-33 dla MPI
Dla GDI: nie bylo wzmianki chyba dlatego ze opisuje przepustnice z czujnikiem polożenia pedał gazu

Dalej juz tylko przepustnice z czujnikiem położenia gazu.



Po za tym posiadam dwa podręczniki: z forum i inny znaleziony zanim znalazłem te forum i oba są takie same.
_________________

 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 16:21   

no własnie niewiem o co dokładnie chodzi mam 3 rozne elektrocewki według tego schematu ,sa takie same a jednak czyms sie róznia, kazda z nich pokazuje rozne wskazania w przedziale od 28-33 omm. wiec co ? dodam ze jedna nie chodzi wogóle z GDI
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 27-06-2009, 16:25   

w sumie to 4 elektrocewki. Masz na mysli to że w innym temacie opisywałeś że masz krokowca ale z innego auta tak? i chyba chodzi o to że tą co chciałeś zamontowac powoduje że obroty masz na 900 tak? Może jakaś nieszczelnośc albo może trzeba dac troche czasu na to aby komputer sie oswoił z nowym organem.
Sprawdzałem Twoje posty i widze że chyba dwa dni jeździłes z nowym?
_________________

 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 27-06-2009, 16:32   

własnie jest inaczej moj krokus o numerze 1D 98U sie spalił kupiłem ze szrotu inny o numerze 1B 821 od 1.6 i to chodziło przez tydzien falowały obroty itp az nie dało sie jezdzic pozniej przypadkiem dostałem 1b 721 i chodził jeden dzien mimo ze sa Identyczne 28-33 dodam ze za kazdym razem wymieniam tylko elektrocewke , trzpien zostaje od GDI
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 27-06-2009, 16:42   

o resetowanie nie pytam bo chyba pamiętałeś o odłączeniu klem i tej całej zabawie z niby nauką ?

Aby sprawdzic korkowca dobrze by było posiadac oscyloskop ale raczej droga zabawka (mam na mysli z tych lepszych)

jutro pojadę na jeden szrot (ostatnio widziałem sporo Carism )i posprawdzam kilka krokowców
_________________

 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2009, 12:07   

Tak, resetowlem. Nic to nie daje, niby trzyma obroty, ale po 2 dniach lataja od 500 do 2500 caly czas

ps pamietaj o mnie jak bedziesz na szrocie ;)
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 28-06-2009, 12:15   

Wysłałem Ci e-maila ale może tutaj częściej zaglądasz:
Jaki numer konkretnie poszukujesz?
_________________

 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 28-06-2009, 12:19   

Klikam z roboty z tel wiec odbiore poznie co do numeru to 1D 89U
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 28-06-2009, 12:27   

ok mam zapisane wlasnie sie wybieram. dam znac co i jak
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.