Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie??
Autor Wiadomość
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 27-06-2009, 19:08   Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie??

Pytanie takie jak w temacie. Czy da się samemu bez zadnych fachowców, komputera PC zwiekszyć moc silnika nie wiem poprzez podkrecenie jakiejś śruby, przepustnicy na turbinie? Pisać, pytam poważnie i oczekuje poważnych odpowiedzi a nie żartów.
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 27-06-2009, 20:16   

Nie słyszałem. Programowo, albo skuteczniej CHIPowo.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 27-06-2009, 21:55   

Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.

Wydaje mi się to łatwe, ale może dlatego, że nie znam się na tym ;)


Osobiście bałbym się robić to samemu, lepiej zapłacić i mieć coś pewnego.
_________________
Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB

Obecnie: F34
 
 
demeone 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 06 Wrz 2008
Posty: 598
Skąd: Szczecin/Manchester
Wysłany: 27-06-2009, 21:56   

chyba raczej chodzi o mapy paliwowe.
_________________

 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 28-06-2009, 13:00   

gigant87 napisał/a:
Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.



Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.


Tak naprawdę jeżeli się chce dobrze zrobić samochód to oprócz kabla jeszcze trzeba mieć inne przyrządy jak analizatory spalin hamownie itp bo każdy samochód jest inaczej podatny na zwiększanie mocy a zależy to od rożnych czynników jak stan techniczny itp.

Zdarza się że na jednym rodzaju silnika z tym samym oprzyrządowaniem były różne moce a różniły się tylko programem wtedy bez problemu można zwiększyć moc ale co do silnika renault 1.9 to nie jestem pewien czy czasami nie różniły się innymi szczegółami miedzy innym turbiną czy choćby wtryskiwaczami.
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 28-06-2009, 16:18   

EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku... Co myslicie o zamknięciu całkowitym przepustnicy w turbo?
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-06-2009, 16:30   

LukaszSZ999 napisał/a:
przepustnicy w turbo?


czego zamknieciu ?

LukaszSZ999 napisał/a:
EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku...


nie chcesz bo auto jest taty, a on nie widzi sensu w podnoszeniu mocy??
czy czemu nie chcesz?

wypij szklanke wody, ochlon kup sobie wskaznik doladowania plus mbc - wtedy uzyskasz najtansze konie mechaniczne, ale nie przychodzi pozniej z placzem, jak podkrecisz za mocno doladowanie, no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 28-06-2009, 16:37   

W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny. O to mi chodziło

Matejko napisał/a:
no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa


po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania...
 
 
 
gigant87 
Mitsumaniak


Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 15 Gru 2005
Posty: 1877
Skąd: OOL & DW
Wysłany: 28-06-2009, 17:29   

pawelsonx napisał/a:
gigant87 napisał/a:
Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.

Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.



Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.


TRUE...
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 28-06-2009, 18:22   

LukaszSZ999 napisał/a:
W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny.


LukaszSZ999 napisał/a:
po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania...


sam sobie odpowiadasz :)

w mojej benzynie mbc +wskaznik doladowania i ze 160ps przeskakuje na jakies 190ps, z 230nm na ok 260-270 :)
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
LukaszSZ999 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Maj 2009
Posty: 95
Skąd: Orzeł Biały
Wysłany: 28-06-2009, 18:32   

Chodziło mi że to poprzez czujnik cisninia komputer ustala dawkę paliwa...
 
 
 
wojtec
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2009, 19:40   

Gościu znowu zaczynasz bezsensowny temat... Wyjęcie katalizatora nie starczyło? W diezlach wystarczy chip tuning i masz rakietę. Ochłoń trochę i spoważniej! ( a tak na marginesie polecam Lancera Evo 6- może to Cię zadowoli ) Acha i moja odpowiedź jest tak poważna jak pytanie...
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 30-06-2009, 22:59   

możesz spróbować chip rezystor :D

musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf który w rękach polskich fachowców może mieć lepsze osiągi nawet od EVO.
Druga sprawa di-d to silnik ze stajni renault i jak wiadomo polski mechanik specjalista od Vag-ów nie tyka się niczego pochodzącego od f (No chyba że fińska NOKIA) więc bardzo ciężko znaleźć kogoś kto ci przygotuje ten samochód do ekstremalnych warunków jakie panują na drogach województwa łódzkiego. Co do uzytkowników Carismy to nie panuje tu rywalizacja czyja jest szybsza w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy.
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 01-07-2009, 10:25   

pawelsonx napisał/a:
w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy.

..i który bardziej "wypasiony".
Też to zauważyłem i TO mi się podoba :biggrin:
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 01-07-2009, 10:59   

pawelsonx napisał/a:
musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf



Chiptuning DI-D daje fajne rezultaty czego świadkiem grześku - ale kosztuje. Domowe sposoby podnoszenia mocy w tym silniku kończa się niemiło dla silnika, spalania i kieszeni eksperymentatora.

Chiptuning w samochodzie którego właścicielem jest "Ścigant" kończy się końcem hamulców
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.