Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie?? |
Autor |
Wiadomość |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 27-06-2009, 19:08 Zwiększenie mocy w Di-D domowym sposobem- da sie??
|
|
|
Pytanie takie jak w temacie. Czy da się samemu bez zadnych fachowców, komputera PC zwiekszyć moc silnika nie wiem poprzez podkrecenie jakiejś śruby, przepustnicy na turbinie? Pisać, pytam poważnie i oczekuje poważnych odpowiedzi a nie żartów. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 27-06-2009, 20:16
|
|
|
Nie słyszałem. Programowo, albo skuteczniej CHIPowo. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:55
|
|
|
Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.
Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.
Wydaje mi się to łatwe, ale może dlatego, że nie znam się na tym
Osobiście bałbym się robić to samemu, lepiej zapłacić i mieć coś pewnego. |
_________________ Była:Mitsubishi Carisma '96 1.6 automat HTB
Obecnie: F34 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 27-06-2009, 21:56
|
|
|
chyba raczej chodzi o mapy paliwowe. |
_________________
 |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 28-06-2009, 13:00
|
|
|
gigant87 napisał/a: | Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.
Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.
|
Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.
Tak naprawdę jeżeli się chce dobrze zrobić samochód to oprócz kabla jeszcze trzeba mieć inne przyrządy jak analizatory spalin hamownie itp bo każdy samochód jest inaczej podatny na zwiększanie mocy a zależy to od rożnych czynników jak stan techniczny itp.
Zdarza się że na jednym rodzaju silnika z tym samym oprzyrządowaniem były różne moce a różniły się tylko programem wtedy bez problemu można zwiększyć moc ale co do silnika renault 1.9 to nie jestem pewien czy czasami nie różniły się innymi szczegółami miedzy innym turbiną czy choćby wtryskiwaczami. |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 28-06-2009, 16:18
|
|
|
EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku... Co myslicie o zamknięciu całkowitym przepustnicy w turbo? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-06-2009, 16:30
|
|
|
LukaszSZ999 napisał/a: | przepustnicy w turbo? |
czego zamknieciu ?
LukaszSZ999 napisał/a: | EEE ja nie chce bawic sie w Chipy i zmiany map wtrysku... |
nie chcesz bo auto jest taty, a on nie widzi sensu w podnoszeniu mocy??
czy czemu nie chcesz?
wypij szklanke wody, ochlon kup sobie wskaznik doladowania plus mbc - wtedy uzyskasz najtansze konie mechaniczne, ale nie przychodzi pozniej z placzem, jak podkrecisz za mocno doladowanie, no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 28-06-2009, 16:37
|
|
|
W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny. O to mi chodziło
Matejko napisał/a: | no i jeszcze pozostanie kwestia tego czy komp auta jest adaptacyjny tzn czy w momencie jak dostanie wiecej powietrza, czy zwiekszy dawke paliwa |
po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania... |
|
|
|
 |
gigant87
Mitsumaniak

Auto: BMW 3GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 15 Gru 2005 Posty: 1877 Skąd: OOL & DW
|
Wysłany: 28-06-2009, 17:29
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | gigant87 napisał/a: | Jeśli masz trochę pojęcia o elektronice i programowaniu chipów oraz wpływie tego programowania na silnik to powinieneś dać radę.
Kolega kupił jakieś Galetto i mówił, że potrzebuje "wsad" czyli jak rozumiem oprogramowanie komputera sterującego i może mieszać w sofcie.
|
Twój kolega tym interfejsem to może pobawić się na swoim samochodzie bo nie może zagwarantować że ściągnięty z netu wsad nie będzie miał błędów lub był przystosowany pod konkretny egzemplarz a z twoim samochodem będzie działa poprawnie.
|
TRUE... |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 28-06-2009, 18:22
|
|
|
LukaszSZ999 napisał/a: | W turbosprężarce jest klapka która reguluje przepływ spalin przez turbo. Kieruje nią siłownik pneumatyczny. |
LukaszSZ999 napisał/a: | po cos chyba jest czujnik cisnienia doladowania... |
sam sobie odpowiadasz
w mojej benzynie mbc +wskaznik doladowania i ze 160ps przeskakuje na jakies 190ps, z 230nm na ok 260-270 |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
LukaszSZ999
Forumowicz
Auto: Carisma 1.9 DI-D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 95 Skąd: Orzeł Biały
|
Wysłany: 28-06-2009, 18:32
|
|
|
Chodziło mi że to poprzez czujnik cisninia komputer ustala dawkę paliwa... |
|
|
|
 |
wojtec [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2009, 19:40
|
|
|
Gościu znowu zaczynasz bezsensowny temat... Wyjęcie katalizatora nie starczyło? W diezlach wystarczy chip tuning i masz rakietę. Ochłoń trochę i spoważniej! ( a tak na marginesie polecam Lancera Evo 6- może to Cię zadowoli ) Acha i moja odpowiedź jest tak poważna jak pytanie... |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 30-06-2009, 22:59
|
|
|
możesz spróbować chip rezystor
musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf który w rękach polskich fachowców może mieć lepsze osiągi nawet od EVO.
Druga sprawa di-d to silnik ze stajni renault i jak wiadomo polski mechanik specjalista od Vag-ów nie tyka się niczego pochodzącego od f (No chyba że fińska NOKIA) więc bardzo ciężko znaleźć kogoś kto ci przygotuje ten samochód do ekstremalnych warunków jakie panują na drogach województwa łódzkiego. Co do uzytkowników Carismy to nie panuje tu rywalizacja czyja jest szybsza w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 01-07-2009, 10:25
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | w przeciwieństwie do posiadaczy VW u których w genach jest zapisana walka o to czyj samochód jest lepszy. |
..i który bardziej "wypasiony".
Też to zauważyłem i TO mi się podoba |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 01-07-2009, 10:59
|
|
|
pawelsonx napisał/a: | musisz zauważyć ze carisma to nie bryka ze stajni VAG i nie jest tak podatna na tuning w polskich warunkach jak kultowy samochód golf |
Chiptuning DI-D daje fajne rezultaty czego świadkiem grześku - ale kosztuje. Domowe sposoby podnoszenia mocy w tym silniku kończa się niemiło dla silnika, spalania i kieszeni eksperymentatora.
Chiptuning w samochodzie którego właścicielem jest "Ścigant" kończy się końcem hamulców |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|