galant gti awd |
Autor |
Wiadomość |
feuchte13
Nowy Forumowicz
Auto: hmmm
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 19-06-2009, 20:26 galant gti awd
|
|
|
witam
mam okazję kupić galanta 1991r gti awd
Na zachodzie, 130.000 przebiegu.
Szukam czegoś na zimę 4x4
czy to dobry wybór?jak z częściami i ich dostępnością?
Ile takie coś jest warte? |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2009, 21:45
|
|
|
ja mam 4wd 4ws jesli chodzi oczesci to sa problemy z ich dostepnoscia ja juz sie znajdzie to okazuje sie ze niepasuja niekiedy po kilka razy wymienialem jedna czasc po katalogach sie zgadza a przy montarzu niepasuje to tyle w tym temacie z mojej strony ogulnie polecam ale w ten przebieg bym niewierzył:) |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-06-2009, 14:41
|
|
|
kamils, akurat co do dostępności części i dopasowania ich do modelu to się bardzo zgodzić nie mogę. Najważniejsze aby kompetentna osoba dobierała części i aby wszystko mówić sprzedawcy o samochodzie.
A co do samych kosztów eksploatacji to jezeli się nie psuje to jest to tanie auto, ale jak zacznie się sypać to już trochę to może szarpnąć po kieszeni. Jeżeli masz stały dochód i nie boisz się że czasem Ci wyskoczy jakiś dodatkowy wydatek to możesz kupić sobie taki samochód. Ceny samochodów E39A sa od ok 2000zł(w którym jest mniej lub więcej do zrobienia) do ok.7000zł(za super stan). |
_________________
 |
|
|
|
 |
feuchte13
Nowy Forumowicz
Auto: hmmm
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 20-06-2009, 15:43
|
|
|
przebieg, autentyk, 2 reka w niemczech, tyle ze gosc mysli i sam nie wie ile wziasc za auto.
Co jest innego niz w zwyklym galancie z tamtych lat i co ciezko dobrac?duzo bylo ich wyprodukowanych bo przez przypadek na niego wpadlem...sam nie boje sie takich sprzetów, mam porsche 924 z 77r i mercedesa 124 coupe 320. |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 20-06-2009, 15:53
|
|
|
feuchte13 napisał/a: | Co jest innego niz w zwyklym galancie z tamtych lat |
Wszystko, po za wnętrzem? I to tez nie do końca bo liczniki masz inne. Z zewnątrz tylko w tym modelu występował taki wzór zderzaka przedniego i progi, które sa nie do dostania na rynku wtórnym.
Podwozie, jako że jest to 4x4 to niczym nie przypomina wersji FWD.
Tak więc o części używane ogólnie jest ciężko. O nowe łatwiej.(biorąc pod uwagę że są to samochody około 20 letnie). |
_________________
 |
|
|
|
 |
feuchte13
Nowy Forumowicz
Auto: hmmm
Dołączył: 19 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: wwa
|
Wysłany: 20-06-2009, 19:38
|
|
|
dzieki za podjecie tematu, bo nigdzie nie moge znalezc informacji na ten temat poza specyfikacja, moze macie namiary na jakies strony o tej tematyce |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 21-06-2009, 23:40
|
|
|
Zawieszenie przdnie jest identyczne jak w zwykłym galu, przynajmnije u mnie, a z tego co się orintowałem po manualu w GTI jest to samo, jeżeli chodzi o tył to zupełnie co innego. Łożyska kół się różnią, w zwykłym galu są rzędowe na kulkach, a w GTI są stożkowe... No i 4WS ja u siebie go nie mam, ale w nowszych wersjach wiem, że dopóki chodzi to wsio ok., jednak kiedy przstanie to zaczynają się schody... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Wook@sH
Mitsumaniak

Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 432 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 22-06-2009, 07:16
|
|
|
Ale z przodu są np inne osłony przegubów,więc pewnie i same przeguby są też innego kształtu - wiem bo musiałem 2x do sklepu jeździć - to był chyba jeden z pierwszych moich zakupów części do Gala, później już wiedziałem że trzeba drobiazgowo podawać dane o samochodzie |
_________________
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 28-06-2009, 23:15
|
|
|
Ostatnio zauważyłem, że i niemcowe podrożały. Kiedyś i za 1000 Euro stały na placach, teraz coraz drożej. W zależności od stanu - od 1000 do 2500 euro. Odkąd weszły dopłaty do nowych aut w DE ceny zrobiły się wyższe.
Generalne różnice dotyczą tu tylnego zawieszenia oraz przeniesienia napędu (skrzynia, dyfer, wał). Części eksploatacyjne oraz większość z zawieszenia przedniego pasuje z wersji GTI. Przewody ciśnieniowe doprowadzające olej (grube w oplocie, pod podłogą) mogą być dziurawe - szukasz używek lub dorabiasz, mocowanie wału u nas drogie, tańsze za granicą, tylne piasty, amortyzatory, cały pająk to już poszukiwania po szrotach (powodzenia) lub na aukcjach.
Natomiast to, co mnie cieszy to widok kierowców w moim wstecznym lusterku, kiedy trochę popada lub na ostrym zakręcie i zapominają się, że prowadzą FWD lub RWD mimo, że pod maską mają V6 czy cuś |
_________________
 |
|
|
|
 |
|