[MSS 1.6] [SILNIK] Jest wilgotno są problemy |
Autor |
Wiadomość |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2009, 10:33 [MSS 1.6] [SILNIK] Jest wilgotno są problemy
|
|
|
Ciągle pada i jest mokro i wilgotno.
dzisiaj znów miałem taki przypadek rano
odpalam samochód na parkingu to chodzi normalnie ale jak go chcę na obroty wkręcić to mi zaczyna silnik tak jakby "kaszleć" - przerywa - nie umie na obroty wejść - to wszystko na parkingu - pochodzi tak z pół minuty na wolnych obrotach i potem jest OK
nie mogę nawet od razu z parkingu wyjechac bo ledwo dodam gazu to zaczyna silnikiem szarpać
tak się dzieje jak jest wilgotno, deszcz pada - tak jakby coś zamakało i jak już wyschnie od tej temperatury silnika to jest OKI i jedzie się normalnie
miał ktoś taki przypadek?? |
Ostatnio zmieniony przez cns80 23-07-2009, 08:46, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-06-2009, 11:31
|
|
|
Może kable zapłonowe mają przebicia od wilgoci i stąd ten problem. Idz wieczorem do autko, odpal go i popsikaj po kablach zraszaczem z wodą. Jak zobaczysz przeskoki prądu to kable do wymiany. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2009, 12:03
|
|
|
na to nie wpadłem
chodź raz jak coś tam kablami ruszałem przy odpalonym samochodzie to mnie potrzepało a właśnie: w normalnym/sprawnym samochodzie takie dotykanie kabelków powinno być bezpieczne i można stwierdzić że jak kopnie to wtedy jest coś nie tak?? |
|
|
|
 |
viader
Mitsumaniak

Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy Dołączył: 19 Cze 2007 Posty: 770 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 29-06-2009, 14:56
|
|
|
Jak kopie tzn., że izolacja dała ciała i prąd sobie łazi gdzie chce ale nie koniecznie dochodzi do świecy. Stąd właśnie to szarpanie silnikiem. |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2009, 23:17
|
|
|
Strzałka wskazuje na przewód zaznaczony na żółto
ten króciutki przewodzik. samo z siebie nic nie błyska ale jak grzebałem izolowanym śrubokrętem w przewodach to mi przeskakiwała iskra między tym przewodem a śrubokrętem. Jak pamiętam to właśnie w tym miejscu mnie wtedy potrzepało.
To jest ten przewód wysokiego napięcia?? Można jeden kupić czy tylko w kompletach...
P.S. Na zdjęciu to nie mój silnik, zdjęcie sobie "wypożyczyłem" |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30-06-2009, 14:49
|
|
|
Tylko dwa, choć w ASO można kupić jeden.
Ja zmieniłem komplet, tylko można kupić orginalne (zamienników nie spotkałem, a rok temu szukałem w wielu miejscach)
Kable mają numer: MD365102
Popytaj w Pszczynie, ja tam kupiłem za pól ceny oferowanej przez ASO |
_________________
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 30-06-2009, 15:02
|
|
|
w Pszczynie u kogo?? |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 30-06-2009, 16:50
|
|
|
MITSUSTYLE (szukaj na allegro)
Zadzwoń, popytaj, sprowadzą |
_________________
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 09:41
|
|
|
Jak pech to pech - urlop do 12 lipca
trzeba będzie poczekać nie będę na urlopie gitary zawracał
są inne pomysły?? te kabelki nie tak łatwo dostać |
|
|
|
 |
zako7
Mitsumaniak 00349/KMM

Auto: Eclipse Cross
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 27 Wrz 2006 Posty: 192 Skąd: Jaworzno
|
Wysłany: 01-07-2009, 12:48
|
|
|
Wpisałem w GOOGLE: MD365102
Znalazłem firmę: DARMA
Potem w wyszukiwarce tej firmy wpisałem znowu: MD365102 w okienku Nr orginalny i wyskoczyło TO:
http://www.darma.com.pl/i...l&szukaj=Szukaj
TROCHĘ WŁASNEJ INWENCJI!!! |
_________________
 |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 01-07-2009, 13:10
|
|
|
Dareme to sam znalazłem i to by było tyle co nasz przyjaciel google mówi - stąd to pytanie |
|
|
|
 |
wieloryb791
Mitsumaniak
Auto: MSS 1.6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Cze 2011 Posty: 32 Skąd: Chrzanów
|
Wysłany: 18-06-2011, 23:57
|
|
|
Witam i podłącze się do tematu, ponieważ dzisiaj chyba miałem podobny przypadek.
Mój MSS stał ostatnio kilka dni, a dzisiaj padało. Odpaliłem go, ruszyłem i zaczęło go dławić, a jak go dławiło to zapalała się też kontrolka check na chwile i gasła. Przejechałem kilkaset metrów i wszystko wróciło do normy.
Kolego bazkomp też Ci się palił check?
Poza tym mam świece do wymiany i nie wiem czy to może mieć z tym coś wspólnego?
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2011, 00:03
|
|
|
nie, nie zapalał się check engine - u mnie problem zniknął po wymianie przewodów WN
przez przypadek się dowiedziałem że przewody mają przebicie chociaż na oko byłu w stanie idealnym. pewnego dnia wkurzony że znów mi szarpie otworzyłem maskę i zacząłem ruszać wszystkimi kablami i jak dotknąłem kabli WN jak mnie trzepnęło to już wszystko było jasne.
Niestety ale żeby kupić kabelki to trzeba mieć albo pieniądze albo szczęście - ja kupiłem komplet na cylinder za 200zł na allegro razem z cewką. |
|
|
|
 |
kolceros
Nowy Forumowicz
Auto: SS Comf. 1,6 '04
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Cze 2009 Posty: 15 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 19-06-2011, 19:40
|
|
|
Ponieważ walczę z układme zapłonowym mam dla Ciebie radę- zwróć uwagę na długość przewodów WN. Pomimo, że różni producenci oferują kable właśnie dla SS, to nie każde są OK- chodzi mi o długość. Mam NGK i sa za długie |
|
|
|
 |
bazkomp [Usunięty]
|
Wysłany: 19-06-2011, 22:39
|
|
|
Z NGK to w ogóle nie chce nawet wspominać . oni mają cewki nie takie jak powinne być. mają inny kształt nie wchodzą w blok. |
|
|
|
 |
|