 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Brak mocy w GDI |
Autor |
Wiadomość |
governor [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2006, 12:29 Brak mocy w GDI
|
|
|
Witam,
stałem się niedawno posiadaczem Carismy GDI, rocznik 98, automat. Auto jeździ całkiem nieźle, ale mam subiektywne odczucie braku mocy. Pewny na 100% nie jestem, bo nie mam punktu odniesienia (innymi GDI nie jeździłem), ale auto wydaje się nieco przymulone, tzn. nie przyspiesza tak jakbym oczekiwał od 125 konnego silnika, nawet z automatem. Proste testy jakie wykonałem zdają się potwierdzać tą obserwację: max na autostradzie to 180 km/h (w papierach 200) a zgrubnie zmierzone za pomocą stopera przyspieszenie to ponad 14 sekund (w papierach 12). Pozatym auto jedzie gładko, nie przycina się, nie szarpie. Rodzaj benzyny chyba nie ma wpływu bo tankowałem na dwóch różnych (z nazwy renomowanych) stacjach.
Ciekaw jestem co może być przyczyną takiego stanu rzeczy - docelowo i tak planuję udać się do serwisu, bo sam zapewne i tak nic nie zrobię, ale warto być uzbrojonym w jakąś wiedzę.
Z innych charakterystycznych dla GDI objawów występuje lekkie falowanie obrotów na luzie (na oko +-100 obrotów), czasem prawie niezauważalne. Żadne niepokojące lampki typu check engine się nie świecą.
Proszę o jakieś sugestie i z góry dziękuję.
pozdro
governor |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-07-2006, 16:10
|
|
|
Jak jesteś biegły w bukwach - na forum jest link do ruskiej strony o GDi. Jest tam opisane wiele uszkodzeń wynikających z kiepskiego paliwa (umówmy się my mamy super benzynę przy ich )..... Jak nie władasz językiem naszych wschodnich do niedawna braci - w wolnej chwili streszczę Ci co i jak |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
governor [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2006, 16:57
|
|
|
Niestety nie znam rosyjskiego. Będę wdzięczny jeśli streścisz mi zawartość tej strony w paru słowach.
pozdrawiam
governor |
|
|
|
 |
Juiceman
Mitsumaniak Murgrabia Juice

Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy Dołączył: 07 Maj 2006 Posty: 8679 Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
|
Wysłany: 03-07-2006, 22:39
|
|
|
Nie wiem czy ten sam problem ale objawy takie same mmialem w peugeocie 1.9 benzyna (of course nie GDi). Wymiana wszystkich mozliwych filtrow pomogla odrazu. |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-07-2006, 07:10
|
|
|
Co do leciutkiego falowania to tak może być tylko musi to być falowanie prawie niezauważalne.
Co do braku mocy to może filtr paliwa zasyfiony, w roczniku 98 pod bezpiecznikami pod maską, bo zakładam że powietrza to czysty i wiesz gdzie jest, albo jeszcze jedna rzecz siada pompa paliwa tylko która, pewnie wysokiego ciśnienia. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
fasterfast [Usunięty]
|
Wysłany: 04-07-2006, 07:42
|
|
|
Student napisał/a: | Co do leciutkiego falowania to tak może być tylko musi to być falowanie prawie niezauważalne.
Co do braku mocy to może filtr paliwa zasyfiony, w roczniku 98 pod bezpiecznikami pod maską, bo zakładam że powietrza to czysty i wiesz gdzie jest, albo jeszcze jedna rzecz siada pompa paliwa tylko która, pewnie wysokiego ciśnienia. |
czy po podlaczeniu do kompa wyjdzie usterka pompy paliwa lub wysokiego cisnienia? bo tak to mozna szukac igly w stogu siana |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:36
|
|
|
Wyjdzie ale nie jestem przekonany że to jest to, śa to tylko propozycje. Ktoś już miał podobne kłopoty tylko nie pamiętam kto i chyba była to pompa paliwa. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
governor [Usunięty]
|
Wysłany: 17-07-2006, 23:00
|
|
|
Oddalem samochod do warsztatu TWAuto w Warszawie, mechanik zaproponowal czyszczenie zaworow dolotowych oraz przepustnicy. Po tych zabiegach moc wrocila do normy.
pozdrawiam
governor |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 18-07-2006, 09:11
|
|
|
governor napisał/a: | Oddalem samochod do warsztatu TWAuto w Warszawie, mechanik zaproponowal czyszczenie zaworow dolotowych oraz przepustnicy. |
A ile Cie skasowali (możesz na PM'a) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
|
|