Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 01:57 |
4G92 zamiast 4G15 w Colcie C52 |
Autor |
Wiadomość |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 03-07-2006, 19:03 4G92 zamiast 4G15 w Colcie C52
|
|
|
Hej
Jak wiecie, w Lancerach (nie znam oznaczenia dla nich, a nie wiem czy są takie same jak dla Coltów) z roku 88-92 ( w takiej samej budzie jak mam teraz Colta - C52 ) pod koniec montażu tych aut wsadzano tam silnik 4G92 (1,6 16v 113 KM) - Mam taki ze św. pamięci "Wesołego" . Mocowania silników są takie same (tego co siedzi teraz w Colcie- 1,5 8v 84 KM i tego który jest w Lancerze - 4G92 ) nie wiem jak ze skrzynią biegów (jak by co mam z "Wesołego").
Co jeszcze musiałbym wymienić przy ew. wymianie silników ??
na 100 % będzie to :
- silnik
- skrzynia biegów (?)
- komputer
- wiązki elektryczne
- połośki (?)
Czy taka podmiana jest realna do wykonania bez robienia rzeźni ( znajomy, który pomaga nam przy aucie, powiedział, że jak coś to on nam pomoże - jest też elektrykiem )
dlaczego pytam, czy idzie zrobić taką podmiane , dlatego, że silnik w Colcie swoje najlepsze lata ma już za sobą ( Wichura widział wczoraj to może potwierdzić ) a robić go chyba nie ma sensu.
Rozmawiałem już z Bartkiem i mówił, że wszystko się da, ale będzie to teksańska masakra fleksem itd, powiedział, że lepiej jest wsadzić głowice z 12v i bedzie G .
a co Wy na to ?
pozdrawiam
rafał |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-07-2006, 19:11
|
|
|
Oznaczenie Lancera to C66A.
Ten user ma takiego -> http://www.mitsubishi-gra...ewprofile&u=323 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
bartek_nkm [Usunięty]
|
Wysłany: 03-07-2006, 23:08 Re: 4G92 zamiast 4G15 w Colcie C52
|
|
|
Rafal_Szczecin napisał/a: | powiedział, że lepiej jest wsadzić głowice z 12v i bedzie G |
Nie lepiej, ale prościej, szybciej, taniej. Jeden koleś z Bydgoszczy ma Colta C52 12V z przrobionym komputerem i na hamowni miał 115KM |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2006, 00:52
|
|
|
I jeszcze parę rzeczy zrobione. Wydech, obróbka głowicy, dolot itd itd...
Ale to mozliwe
Jakby co - poszperam na www.4G61t.org |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 04-07-2006, 07:19
|
|
|
a ty nie bądź taki dobry wujek, niech się młodzi uczą języków |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2006, 12:24
|
|
|
no dobra,ale wymiana głowicy nie da nam nic oprócz koników, co przy zajechanym silniku ( bo taki właśnie jest w Colcie - mowie o wpiepszaniu oleju, a tego idzie masakrycznie dużo ) wysra się jeszcze szybciej .
żeby wsadzić głowice od 12v silnik musi być 100% sprawny, bo inaczej nie ma to zbytniego sensu ,a reanimacje tego co teraz mamy, wiąże się z kosztem c.a. 3 kafli .
po co babrać sie w takie koszta, skoro na podwórku stoi w 100% sprawny 4g92 (ktory był montowany w lancerach w tej budzie, wiec mysle ze nie byloby az tak wielkiej rzezni) ?
aha co by nie było wczoraj colcikowi na liczniku pojawiło się 200 000 km (ciekaw jestem który to już raz ) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2006, 12:44
|
|
|
Rafal_Szczecin, widziałem 1 (słownie: jeden) swap który przez cały okres eksploatacji nie powodował problemów. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 04-07-2006, 13:02
|
|
|
Hubuś - Myślisz o moich dwóch swapach? Jak nie to, będą 3 ..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2006, 13:11
|
|
|
zapakuje silnik,skrzynie, komputer, mojego znajomego , i jeszcze troche innych gratow do Colta i pojade do Bartka do Wawy
no to kurcze wychodzi na to ze trzeba zaczac sie rozgladac za nowym (uzywanym w nieznanym stanie) silniku 1,5 8v ...
no ale najpierw poczekamy az tamten sie rozleci do końca
narazie tylko dolewamy olej i hulamy dalej |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:25
|
|
|
Nie lepiej by było choć podstawowe rzeczy jak uszczelniacze i uszczelki wymienić?
Rafał - zarzynacie ten silnik zamiast go zrobić od A do Z i Zapomnieć O Kłopotach.....
Ehhhh.... mlodzież.... |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:34
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Nie lepiej by było choć podstawowe rzeczy jak uszczelniacze i uszczelki wymienić? |
Sa robione podstawowe rzeczy ,takie jak BEZPIECZEŃSTWO bo to stoi na 1 miejscu .
Właściciel nie powiedział nam o rozwalonych gornych mocowaniach amorków, a napenwno o tym wiedział ,bo mechanik wyciągał skrzynie biegów ,więc nie trudno zauważyć , ze wypadł amorek, gościu tym autem jeździł z dzieckiem, a my lecieliśmy miśkiem 160 km/h , strach pomyśleć co by było, gdybyśmy przy takiej prędkości wpadli w dziure , całe szczęście, że testowaliśmy tam gdzie zwykle, na prostej i równej drodze ...
co zrobienia od A do Z to teraz kolej na sworznie wachaczów, laczniki stabilizatora, klocki, tarcze , amorki ze sprezynami (a wlasciciel mowil, ze niedawno wymieniał ... szkoda słów) , lozyska w kolach - bo wszystkie te rzeczy sa do wymiany . żeby pojechać nim do Białegostoku auto musi być BEZPIECZNE .
Pytam się czy nie lepiej by było wsadzić 4G92 bo taki właśnie silnik (w 100% sprawny, bez zuzyc oleju itp) posiadam, bo moge kupic 4g15 za 500 zł (niby 130 000 km przebiegu, lecz jaki bedzie jego stan, dowiem sie po kupnie) a za 500 zł to mam juz kilka z tych czesci ktore wymieniłem wyżej ...
Hubeeert napisał/a: | Nie lepiej by było choć podstawowe rzeczy jak uszczelniacze i uszczelki wymienić? |
skad mam wiedzieć , czy wymiana uszczelek itp rozwiaze sprawe ubywania oleju ? a jezeli sprawa tkwi w zuzytych tlokach, pierścieniach , ... ?
wole najpierw zrobić całe zawieszenie, i być pewnym co mam, później zabrać się za silnik (wymieniając go na nowy-używany, bo remont kosztowałby ok 3000 zł - czyli 2 razy tyle co zapłaciłem za samochód ) , jeżdząć narazie tym co mam i dolewając olej . |
Ostatnio zmieniony przez Rafal_Szczecin 04-07-2006, 14:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:37
|
|
|
Jak się zabierzecie za swapa to prorokuję przeyjazd na Zlot w przyszłym roku. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2006, 14:40
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Jak się zabierzecie za swapa to prorokuję przeyjazd na Zlot w przyszłym roku. |
dlatego pytam się , co bym musiał dokladnie wymienić ... lecz chyba nikt nie umie mi na to pytanie odpowiedzieć (może dlatego, że nikt wcześniej nie podejmował się takiego swapa) |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 04-07-2006, 15:37
|
|
|
Potrzebujesz:(plusami zaznaczam to co masz)
1. Silnik ze skrzynią +
2. ECU +
3. Wiązkę +
4. Półosie +/- bo nie wiadomo czy te co masz podejdą do C5 gdzie na 100% jest inny rozstaw kół
5. Hamulce - na bank będą za słabe
6. Garaż i mechanika który wie co robi -
7. Zegary - sprzedałeś
8. Chłodnicę
IMO Zakupy:
1. Kupić półosie z przegubami od C66A - chyba że na przykłąd japaneze potwierdzi że są te same
2. Kupić chłodnicę od C53A lub CA4A
3. Zegary - te co masz są do 1,5 4G15 - wątpię żeby to pasowało do siebie
4. Tarcze + zaciski - przynajmniej przód i najlepiej równiez McPhersony (kompletne) do C53A bo samochód będzie szybszy niż jest.
5. Przedni stabilizator do C53A.
ewentualnie
6. Tylna belka wraz z hamulcami tarczowymi od C53A i zawieszeniem |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 04-07-2006, 18:30
|
|
|
Hubert pkt 6 jest
dobra, rozmawiałem dzisiaj z moim pkt 6 i powiedzial, ze mozemy to zrobic, ale bedzie straszna dlubanina, tak wiec pomysl jak szybko sie zaczal tak szybko sie skonczył |
|
|
|
 |
|