Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:50 |
Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamiennik? |
Autor |
Wiadomość |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-07-2009, 02:27 Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamiennik?
|
|
|
Może ktoś ma ten komputer do sprzedania? A może jest jakiś co będzie pasować? np. MD161388 (E2T35780, lub MD162603 (E2T35784) |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 09:14 Re: Komputer sterownik MD161382 (E2T35777) czy jest zamienni
|
|
|
chalex napisał/a: | Może ktoś ma ten komputer do sprzedania? A może jest jakiś co będzie pasować? np. MD161388 (E2T35780, lub MD162603 (E2T35784) |
A co się stało z twoim ? |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-07-2009, 09:32
|
|
|
Komputer był już naprawiany w Elektro Bipie w Redzie, bo nie podawał prawidłowo impulsów. Teraz nie działa jeden ze wtryskiwaczy (wtryskiwacz i emulator sprawdzone!!!). Mimo, że to jest na minusie to gazownicy i mechanicy znów zwalają to na komp. Słowem mówiąc: jeden gar mi nie działa na benzynie. Na gazie wszystko działa okey. |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 08-07-2009, 13:40
|
|
|
mam do 12v komputerek |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-07-2009, 19:44 Potrzebuję konkretnie MD161382
|
|
|
VirMan,
dzięki za odp. niestety w serwisie gdzie naprawiają komputery ostrzeżono mnie, że Sigmy są kapryśne jeżeli chodzi o komputery. Jestem zainteresowany tylko tym: MD161382. Czy masz ten konkretnie? jeśli tak to za ile? |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 19:46
|
|
|
To takie bogate doświadcenie mają jeśli chodzi o sigmy? |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 19:48
|
|
|
Noritsu napisał/a: | To takie bogate doświadcenie mają jeśli chodzi o sigmy? |
Nooo kapryśne |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 21:38
|
|
|
chalex, oj widzę właśnie ze za krotko działasz jako forumowicz i jeszcze mniejsza masz wiedzę na temat Sigm akurat komu jak komu ale swoja sigmę elektronicznie powierzył bym tylko Virmanowi i Łukaszowi |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-07-2009, 21:56
|
|
|
Każdy komp będzie kapryśny, kwestia leży po stronie ludzi którzy się tym zajmują a swoją drogą Kosior dobrze pisze: Virman i Łukasz Ci powinni pomóc |
|
|
|
 |
chalex
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma V6 12V '92
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009 Posty: 19 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 09-07-2009, 00:39 Okey, okey
|
|
|
Ja się nie upieram i nie kwestionuję niczyjej wiedzy - działam tylko b. ostrożnie - nie znam nikogo we Wrocławiu kto jest zorientowany w Sigmach więc muszę trochę polegać na tym, co mi inni mówią. Gość w Elektro-Bipie zajmuje się raczej nowszymi komputerami, a komp do Sigmy naprawił mi, bo zajmuje się przygotowaniami Lancerów do rajdów. To on uczulił mnie na sprawę doboru sprzętu. Nie mam podstaw aby mu nie wierzyć, tym bardziej, że naprawia te kompy od ręki. Jak będzie coś niedobrane to z moją wiedzą o komputerach sterownikach i wiedzą tutejszych mechaników jestem dalej w lesie i na wakacje pojadę PKP |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2009, 09:58
|
|
|
Jeśli chodzi o główne ECU występowały tylko 2 rodzaj kompów do sigm( 12V i 24V) i o ile nie będzie gdzieś zwarcia albo mechanicznego uszkodzenia instalacji elektrycznej to z Ecu nic się nie dzieje i rzadko tutaj na forum ktoś miał problem ze swoimi kompami i jeszcze raz pisze ze do swojej misi możesz zaadoptować każde ECU o 12V |
|
|
|
 |
Herdi [Usunięty]
|
Wysłany: 09-07-2009, 10:38
|
|
|
kosior1975 napisał/a: | Jeśli chodzi o główne ECU występowały tylko 2 rodzaj kompów do sigm( 12V i 24V) i o ile nie będzie gdzieś zwarcia albo mechanicznego uszkodzenia instalacji elektrycznej to z Ecu nic się nie dzieje i rzadko tutaj na forum ktoś miał problem ze swoimi kompami i jeszcze raz pisze ze do swojej misi możesz zaadoptować każde ECU o 12V |
Może sie wysypały kondzie |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-07-2009, 11:07
|
|
|
uwaga :
Sprawa wygląda następująco :
generalnie bez wększych problemów pasuą ecu 12v do 12v i 24v-24v przenszenie pomiędzy nie jest wykonalne.
jeśli masz sigme 12v , to sprawdź czy masz egr - jeśli tak , to mam dla Ciebie ecu , jeśli nie(to lepiej bo EGR to syf) , to też mam , ale dodatkowo trzeba żeby egr nie pluł się o błędy dolutować dwa oporniczki w instalację. więc pewnie musiałbym wpaśc , albo ty przyturlac sie z tym do mnie.
Z tego co widze masz ecu 90-92 , 12v , nie wiem czy z egr - mam takie z egr wersja europejska z '95 , więc pasować będzie na 95% sprawdzę jeszcze.
a pozatym weź stare ecu , i zobacz na bebechy - może to tylko kondensatorki albo zimny lut
[ Dodano: 09-07-2009, 11:08 ]
ps. komp jak komp -kazdy może być kapryśny , kwestia jak trafisz i na jaką wersję takie auto jest z zasady bardziej złożone niż typowe |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 09-07-2009, 15:55
|
|
|
Zasadnicze różnice mogą być między 91-92 i 93-96. Jednak z tego co ostatnio się dowiedziałem to nawet jest możliwe używanie komputerów między wersjami sprzed i po faceliftingu - w 24v gdzie są pewne różnice jeśli chodzi o czujniki położenia wału i wałka rozrzadu (do 92 są w jednym miejscu i dane są na podstawie położenia wałka rozrzadu, później czujniki są w oddzielnych miejscach). Z tego co wiem w 12V nie ma w ogóle różnic tzn. czujniki położenia są umieszczone w rozdzielaczu. Jedyna różnica to taka że od 93 silniki maja EGR. Więc trzeba by dokonać małej przeróbki w instalacji żeby komputer nie pluł sie o brak elektrozaworu do EGR. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|