Straszliwie dokuczliwy problem z tłokiem! |
Autor |
Wiadomość |
Thorgal
Forumowicz
Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 67 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:36 Straszliwie dokuczliwy problem z tłokiem!
|
|
|
Hej,
Mam problem z tłokiem w moim silniku. Spec od tłoków nałożył nowe pierścienie na trzy dotychczasowe tłoki. Problem jest ze znalezieniem tłoka w miejsce tego zepsutego. Okazuje się, że wszędzie gdzie szukamy w sklepach z autoczęściami mają 3 wymiary: standard, nadwywiar (większy o 0,5), oraz drugi nadwymiar większy o 1,0. W moim przypadku tłok jest większy od stanadardu o 0,25 co oznacza, że standard jest za mały, zaś nadwymiar za duży. Nie wiem co robić.
W grę wchodzą 3 wyjścia:
1. Szukać dalej, ale gdzie???
2. Zregenerować stary tłok, który wg mechanika nadaje się na złom. Ale może znacie jakiegoś speca od regeneracji tłoków, który byłby stanie go zregenerować.
3. Założyć tuleję i potem mniejszy tłok. (co najmniej mi się chyba widzi ze względu na koszta)
W Mitsubishi Space Wagon 2,0 TD (który naprawiam) wymiary tłoków są następujące:
82,75 standard
83,25 nadwymiar większy o 0,5
83,75 nadwymiar większy o 1,0
Niektóre katalogi nieco zaniżają te dane o 0,05.
Jak powiedziałem, ja potrzebuję większego od standardu o 0,25 czyli 83,0.
Ktoś z Was zna dobrze wyposażone miejsce z japońskimi częściami (nie serwis) gdzie mogę szukać takiego tłoka. |
|
|
|
 |
stani78
Mitsumaniak
Auto: Galant E33A 2.0 GLSi 92r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Sie 2006 Posty: 132 Skąd: szczecin
|
Wysłany: 09-07-2009, 20:45 Problem z tłokiem
|
|
|
Witam. Kup 0.5 i zrób szlif na 0.25 . Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Thorgal
Forumowicz
Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 67 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 09-07-2009, 21:40
|
|
|
Zastanawiałem się nad tym. Ponoć ciężko jest zrobić szlif ponieważ tłok nie jest idealnie okrągły. Coś wiecie na temat tego typu rzeczy?
Facet, który zakładał mi pierścienie i ponoć jest specem od tłoków nie proponował mi szlifów. Co sądzicie? |
|
|
|
 |
koszmarek
pure energy :-) ciotka koszmarek

Auto: Focus MK1
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 4 razy Dołączyła: 05 Kwi 2008 Posty: 4805 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 09-07-2009, 23:02
|
|
|
edit |
_________________ Jestem absolutnie bardzo rozgadanym i wszędobylskim stworzeniem |
|
|
|
 |
Thorgal
Forumowicz
Auto: Space Wagon 2,0 diesel GLX,97r
Dołączył: 26 Mar 2009 Posty: 67 Skąd: Gdansk
|
Wysłany: 16-07-2009, 12:54
|
|
|
Zamówiłem tłok tzw. półszlif (czyli wymiar między standartem a pierwszym nadszlifem). Wymiar 025/83. Koszt ok. 500 zł. Dojdzie pewnie za ok. 4 dni.
Mam nadzieję, że to rozwiąże problem. Cholernie ciężko znaleźć w Polsce takie tłoki.
Ten co kupuję jest sprowadzany z Niemiec. |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14375 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 20-07-2009, 10:55
|
|
|
No to niezły koszt... W takim wypadku lepiej chyba by było kupić wszystkie tłoki nadwymiarowe i zrobić szlif cylindrów... |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 29-08-2009, 22:36
|
|
|
Thorgal napisał/a: | Zastanawiałem się nad tym. Ponoć ciężko jest zrobić szlif ponieważ tłok nie jest idealnie okrągły. Coś wiecie na temat tego typu rzeczy?
Facet, który zakładał mi pierścienie i ponoć jest specem od tłoków nie proponował mi szlifów. Co sądzicie? |
Temat polega na tym, że wraz ze zużyciem silnika postępuje również owalizacja tłoków i cylindrów. Kiedy normy owalizacji cylindrów przekraczają ustalone wartości wtedy przy wymianie tłoków i pierścieni na nowe zalecany(!) jest szlif cylindrów. W przypadku braku pomiarów owalizacji i wymianie pierścieni na nowe oraz dodatkowo wrzucenie "nowego" tłoka na tak zwany fristajl z silnika szykuje się duże jeżdżące bubu....
Nie wiem jak się szlif ma do tłoków, więc musisz dalej drążyć temat. |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:13
|
|
|
rafq napisał/a: | Nie wiem jak się szlif ma do tłoków, więc musisz dalej drążyć temat. |
Szlif to przetoczenie a następnie honowanie cylindrów na kolejny wymiar naprawczy. Czyli jak robisz szlif to musisz włożyć większe tłoki. |
_________________
 |
|
|
|
 |
rafq
Mitsumaniak MM-Mighty Morphin'

Auto: zielone
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 10 Sie 2006 Posty: 766 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 31-08-2009, 21:43
|
|
|
Czyli szlifuję i honuję pod wymiar tłoków czy najpierw szlif+honowanie, a później dobieranie tłoków i pierścieni ? |
_________________ Impossible is not a fact. It’s an opinion. Impossible is not a declaration. It’s a dare.
Impossible is potential.
Impossible is temporary.
Impossible is nothing! ^^^ |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2009, 22:41
|
|
|
Najpierw kupuje się tłoki, a dopiero potem cylindry roztacza się i honuje pod wymiar posiadanych tłoków. |
|
|
|
 |
|