 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] centralny zamek a zamek bagażnika |
Autor |
Wiadomość |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 00:01 [Cari 1.8 GDI] centralny zamek a zamek bagażnika
|
|
|
Witam,
Dzisiaj z przerażeniem odkryłem, że centralny zamek w mojej cari nie zamyka zamka bagażnika. Aż mi ciarki po plecach przechodzą jak pomyślę ile razy mój laptok leżał w niezamkniętym, jak sie okazuje, bagażniku...
Zamek centralny obsługuję pilotem. Po kliknięciu przycisku, zamki wszystkich drzwi są ryglowane i załączany jest alarm, natomiast zamek klapy bagażnika pozostaje otwarty. To nowa sprawa, musiała pojawić się nie wcześniej niż kilka tygodni temu - na pewno bym to zauważył. Domyślam się, że mogłem coś namieszać montując czujnik cofania. Sprawdzając miernikiem napięcia na poszczególnych przewodach kostki, musiałem przypadkowo któreś z nich spiąć, gdyż w pewnej chwili załączył mi się centalny zamek. Wyłączyłem go z pilota i wydawało mi się, że wszystko jest ok. Ale jak widać nie jest... W każdym razie uważam, że siłownik zamka w klapie działa, gdyż zamykając zamek klapy kluczykiem, zamykają się także zamki wszystkich drzwi. Podobnie z otwieraniem. Niestety, operując pilotem, centalny zamek klapy bagażnika nie otwiera ani nie zamyka.
Przyznam się, że nie patrzyłem jeszcze w bezpieczniki. Zrobię to jutro rano. Czy ktoś z Was ma może pomysł co jest przyczyną takiego zchowania centralnego oraz jak to naprawić?
Z góry dzięki za pomoc,
Melman |
|
|
|
 |
Ginger1021
Forumowicz

Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 04 Lip 2008 Posty: 186 Skąd: Olsztyn/Łajsy
|
Wysłany: 15-07-2009, 00:19
|
|
|
U mnie jest tak że jak otworzę bagażnik kluczykiem i wkładka pozostaje w poziomie to z pilota mi nie zamyka klapy bagażnika. Jak tylko ta wkładka pozostanie pionowo (ale bagażnik zamknięty kluczykiem) to wtedy zamyka przez pilota |
_________________ 
 |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 15-07-2009, 00:20
|
|
|
Ale... czy jak zamkniesz kluczykiem bagażnik to jest on naprawde zamkniety czy tylko zamyka inne drzwi. Bo przełącznik w zamku a siłownik to dwie różne rzeczy. |
_________________
 |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 01:09
|
|
|
Ginger1021, u mnie wkładka przez cały czas jest w pozycji pionowej, więc to niestety zły trop. Niemniej dzięki za pomoc
demeone, gdy zamykam bagażnik kluczykiem, to ryglowane są wszystkie zamki, tzn. i drzwi, i bagażnika. tak więc chyba dobrze myślę, że siłownik jest sprawny, prawda? |
Ostatnio zmieniony przez Melman 21-07-2009, 18:17, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 15-07-2009, 06:36
|
|
|
Sprawa dotyczy nie siłownika bo on raczej jest sprawny , przepraszam w tylnym zamku nie ma siłownika tylko silniczek elektryczny i zębatka ślimakowa która napędza małą dźwignię i ona blokuje zamek przed otworzeniem lub go otwiera.
W układzie powiązanym jest taka mała przekładnia z czarnym pipkiem który ma sie blokować o specjalny wypust. Najczęstszą awarią jest zniszczenie tego czarnego ustrojstwa o wielkości 6mm/2mm i wtedy nie mamy już centralnego w tylnej masce bo rolka napędowa przeskakuje wewnątrz mechanizmu przez wypust.
Przeważnie jedynym ratunkiem jest zakup nowego mechanizmu centralnego zamka.
Generalnie cały mechanizm jest bardzo skomplikowany i ciężko to samemu zrobić.
Opis dotyczy Nowego modelu.
Powodzenia. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 12:52
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, Student
Czy opisana przez Ciebie awaria może byc spowodowana spięciem w instalacji czy też to kwestia typowo mechaniczna? Wydaje mi się, że zwarcie dwóch przewodów w kostce nie powinno skutkować uszkodzeniami mechanicznymi mechanizmu zamka. Mam rację?
Przy okazji, orientujesz się może ile kosztuje chodzony mechanizm centralnego zamka klapy bagażnika do poliftowej cari?
Pozdrawiam,
Melman |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-07-2009, 13:10
|
|
|
Miałem to samo. U mnie padł siłownik. W ASO mówili albo siłownik, albo połączenia w wiązce przewodów przy klapie popękały. Okazało się, że siłownik. To że zamykasz zamkiem w bagażniku resztę drzwi to o siłowniku nic nie świadczy. Wysyłasz impuls do układu i sprawne siłowniki się zamykają. Musiałem wymienić cały mechanizm zamka bo ten siłownik jest zintegrowany i go nie wymienisz (mówię o modelu po lifcie), przełożyłem wkładkę (trudna sprawa, ale udało się) i jest OK. Dostałem tylko inną wersję zamka i teraz zamknięcie kluczem bagażnika nie zamyka pozostałych drzwi, ale i tak korzysta się głównie z pilota.
Za mechanizm zamka zapłaciłem 100zł. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 14:08
|
|
|
Wielkie dzięki za pomoc, Moomin
Być może podczas podłączania centralki czujników cofania do kostki któryś z przewodów lekko się wysunął i umknęło to mojej uwadze. Kostka do której się podpinałem to na pewno kostka z przewodami od zamka centralnego gdyż, jak pisałem wcześniej, zwarcie w niej dwóch przewodów spowodowało załączenie centralnego zamka.
Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna ( spowodowana np. przez trzaskanie klapą bagażnika, czego niestety nie jestem w stanie oduczyć osób jeżdżących ze mną). Co na ten temat sądzisz?
Zacznę od bezpieczników, potem dobiorę się do kostki a skończę na zamku.
Dzięki i pozdrawiam,
Melman |
|
|
|
 |
Moomin
Mitsumaniak

Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy Dołączył: 20 Maj 2007 Posty: 1205 Skąd: Biała Podlaska
|
Wysłany: 15-07-2009, 14:18
|
|
|
Melman napisał/a: |
Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna ( spowodowana np. przez trzaskanie klapą bagażnika, czego niestety nie jestem w stanie oduczyć osób jeżdżących ze mną). Co na ten temat sądzisz?
Melman |
Wiesz co, nie wiem. Ze mnie żaden mechanik ani tym bardziej elektryk. Ja u siebie też to odkryłem nieoczekiwanie, nie wiedząc o tym, że bagażnik się nie zamyka. Nie mam pojęcia co było powodem awarii. A jesteś pewny, że wcześniej bagażnik zamykał się z pilota? W ASO jak pytałem mówili, że były różne wersje tych zamków- również takie, gdzie centralny obejmował drzwi, ale nie bagażnik, który to trzeba było zamykać kluczykiem. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
gratekk4 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 14:27
|
|
|
Miałem ten sam problem, że z pilota nie zamykał barażnika. Okazało się, że powodem tego była popękana wiązka pzewodów przy zawiasie klapy. Mechanik mój zarobił je od nowa i rozwiązało to problem. |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 15-07-2009, 21:25
|
|
|
Melman napisał/a: | Zastanawiam się czy wspomniane niekontrolowane załączenie mogło spowodować uszkodzenie mechanizmu czy też to kwestia typowo mechaniczna |
w siłowniku jest cewka.. większe napięcie i mogła pójśc z dymem.. teoretycznie to możliwe, choć nigdy się z tym nie spotkałem w praktyce.. |
|
|
|
 |
demeone
Mitsumaniak

Auto: Carisma '98 1.8 GDI
Kraj/Country: UK
Pomógł: 16 razy Dołączył: 06 Wrz 2008 Posty: 598 Skąd: Szczecin/Manchester
|
Wysłany: 15-07-2009, 22:42
|
|
|
prawdopodobnie siłowniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem tzn przy zbyt częstym używaniu wyłączają sie tak cos gdzieś przeczytałem chyba w podręczniku |
_________________
 |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 15-07-2009, 23:11
|
|
|
demeone napisał/a: | siłowniki mają zabezpieczenie przed przegrzaniem tzn przy zbyt częstym używaniu wyłączają sie |
o zbyt częstym używaniu raczej nie ma mowy, gdyż w miarę normalnie użytkuję samochód a podczas montażu czujników zamek załączył mi się tylko jeden raz.
w każdym razie sprawdziłem bezpieczniki - są OK. obejrzałem również kostkę do której się wpiąłem z zasilaniem centralki oraz przewody przy zawiasie klapy - wyglądają OK. rozebrałem też plastiki klapy i obejrzałem zamek. niestety najpewniej sprawdzi sie najgorszy scenariusz, tzn. że padł siłownik. w najbliższym czasie wybiorę się do elekryka samochodowego i sprawa się wyjaśni
dziękuję za pomoc i pozdrawiam,
Melman |
Ostatnio zmieniony przez Melman 16-07-2009, 08:19, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 16-07-2009, 06:38
|
|
|
Panowie już wcześniej pisałem:
Nie ma czegoś takiego jak siłownik w tylnej klapie.
Jest silniczek elektryczny podobny do tego jak w zabawkach dla dzieci tylko ma długą ośkę i ślimak na niej.
Sterowany jest lewo-prawo i dlatego otwiera mechanizm zamka poprzez metalową dźwigienkę i wiele elementów ruchomych zrobionych z plastiku.
Nie ma układu który go zabezpiecza, choć przegrzanie raczej jest wątpliwe.
Jeżeli wiązka jest ok i dochodzi napięcie to padła uzwojenie w silniczku lub tak jak pisałem przeskoczył i się zablokował.
Generalnie ciężka jest z nim robota, Mi sie udało naprawić na 5 zamknięć potem znowu przeskoczył i kicha.
Trzeba kupować nowe.
Jak by co to mam zdjęcia tego dziadostwa jak jest rozebrane. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Melman [Usunięty]
|
Wysłany: 16-07-2009, 08:19
|
|
|
Racja Student, pisząc siłownik myślałem o tym mechanizmie. Taki skrót myślowy.
Student napisał/a: | Trzeba kupować nowe. |
Kupiłeś nowe nowe w ASO czy chodzone nowe? Ila Cię ta przyjemność kosztowała, jeżeli można wiedzieć?
Jeżeli to nie problem, wrzuć proszę fotki, może mnie natchną
Dziękuję i pozdrawiam! |
|
|
|
 |
|
|