Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Felgi 15' vs spalanie i zawieszenie
Autor Wiadomość
Janasa 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1,3 Glx 96-03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 14-07-2009, 16:06   Felgi 15' vs spalanie i zawieszenie

195/60 R15 i cholernie dupne spalanie, przy takim autku to chyba robi różnice i zastanawiam sie nad standardowymi felgami i oponami,co powiecie na ten temat?? skoro jakis śkośnooki inżynier powiedział że maja byc 13 to chyba tak musi byc ,co wy na to,i zastanawiam sie nad opcją wymiany właśnie 15 na standardowy rozmiar,kto jest za,kto jest przeciw ,kto sie wstrzymał,acha ,cholernie mi zawieszenie stuka i ogumienie wyje przy wiekszych predkosciach,czy to tez moze byc wina takich laci??
 
 
Fragu 
Mitsumaniak
Łukasz


Auto: jest
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 50 razy
Dołączył: 13 Kwi 2008
Posty: 6077
Skąd: okolice Bydgoszczy
Wysłany: 16-07-2009, 13:07   

Większe fele to efekt wizualny + lepsze zachowanie się auta na zakrętach - niższy profil opon :wink: Na szerokich laczkach zawieszenie dostaje w tyłek szybciej.
Ja śmigam na 13", jeżdzi się super, ale za jakiś czas zagoszczą 15" :mrgreen:


ps. przy silniku 1.3 dużo lepiej będzie Ci misiek śmigał na 175/70/13".

Pozdro.
_________________
Zdania są jak tyłek - podzielone.
_______________________________________

FIESTA ST150
 
 
 
ictus 
Forumowicz
fotopstryk


Auto: CA0 GTI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 28 Cze 2008
Posty: 379
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 16-07-2009, 22:21   

po pierwsze zaloz odpowienie opony czyli 195/50/15 ewentualnie 195/55/15 (mocno drozszy rozmiar)
zawias ci stuka bo mamy takie drogi a nie inne
Fragu napisał/a:
Na szerokich laczkach zawieszenie dostaje w tyłek szybciej.

bardzo poprosze o rozwiniecie tej teorii
Janasa napisał/a:
skoro jakis śkośnooki inżynier powiedział że maja byc 13 to chyba tak musi byc
wymyslil to raczej ksiegowy bo 13 sa tansze, a inzynier mial do dodania ze przy srednicy tarcz jakie sa w 1.3 13 starczy i przy dynamice silnika 175 powinno wystarczyc no i nie zapominaj ze to bylo 20 lat temu i teraz najmniejsze samochody maja wieksze kola
 
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 16-07-2009, 22:32   

Jak już ciągniecie inżynierów za język to się wypowiem :P bo niedługo takowym bede. Generalnie większa średnica felgi, a co za tym idzie niższy profil opony zmniejszają opory toczenia. Jednak wyżej opisane opony maja większą szerokość za którą idzie zwiększenie oporów toczenia, czyli plus minus sie równoważy. Osobiście nigdy nie czytałem o naukowych doświadczeniach które dowiodą jakiś różnic w spalaniu na tym a na tym i myślę ze ma to znaczenie marginalne w porównaniu na przykład ze stylem jazdy. Jeśli chodzi o zawieszenie to moim zdaniem jest różnica w szczególności na polskich drogach, jednak opona jest elastyczna i wysoki profil odbiera część "energii" przy przejeździe przez nie równości, dlatego 13 są lepsze, sam takie mam ale alusiki i sie fajnie prezentują :) ale znowu nie ma co przesadzać ze jak założysz duże alusy to nie ujedziesz, najgorzej będzie na krawężnikach :/ jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 :twisted: a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wywodu na prosty temat :P
 
 
j-rules 
Mitsumaniak
devil inside


Auto: Lancer 93 sedan GLXi 1.6 4g92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 08 Sty 2009
Posty: 1422
Skąd: Tarnów
Wysłany: 16-07-2009, 22:41   

Cytat:
jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wyodu na prosty temat
Zeby tak wyklady w szkolach wygladaly.. :D

Warto zaznaczyc ze jak oponka jest niska to latwo, bardzo latwo uszkodzic sama alufelge, ot chocby w naszych dziurach. Co do spalania - mysle ze sa plusy i minusy zarowno szerszej jak i wezszej opony, ktore sie mniej wiecej rownoważą - np na szerszym kapciu troszke szybciej pokonamy zakret, a wiec nie musimy wyhamowywac, a po zakrecie znowu sie rozpedzac. Chyba zalezy gdzie kto wiecej jezdzi (miasto czy trasa) Do miasta rozsadniejszym wyborem wg mnie bedzie brak alusow i waskie oponki ;p (13'' alusy, nie urazajac nikogo wygladaja troche niefortunnie, moim zdaniem, jak zdjete z jakiegos "rasowego" tico ;P). Na trasy przyjemniejszy jest w moim odczuciu szerszy kaputek.
_________________
Najpierw ty popracujesz a ja odpoczne, pozniej na odwrót, ja odpoczne a ty popracujesz
 
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 16-07-2009, 22:58   

Ja aktualnie jezdze na 15 i jakos nie zauwazylem zeby mi wiecej palil niz na 13. Komfort jazdy po dziurawych miejskich drogach napewno jest gorszy ale za to samochod lepiej na 15 sie prezentuje i w trasie dorgi sie trzyma. Jak sie wahasz to zaloz sobie alusy 14" do tego opona 185/60 i po klopocie :P
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 16-07-2009, 23:08   

ja w lato , dla przypomnienia colt CJ0 1,3 75KM poruszam sie na 16' calowych felgach ,na ktore sa nalozone opony 195/45/16. auto swietnie trzyma sie drogi i naprawde ciezko wprowadzic je w poslizg, przy tym rozmiarze opony pali od 9,5 do 12 litrow wachy .
poprostu musi spalic wiecej, bo jak wiadmo w serii jest 175/65?/13, tak wiec jak widac szerokosc opony zwieksza sie o 2cm, wiec auto jak by nie bylo ,wiecej spali, i nie ma na to mocnych, za to wyglad i trzymanie - bezcenne .
co do zawieszenia, to poltora roku i dopiero teraz mam do wymiany koncowki drazkow - takie piekne drogi w naszym kraju, nic nie obciera (nawet przy max zaladunku ) ranty nie klepane, bo poprostu nie bylo takiej potrzeby :)
 
 
Misiek :) 
Mitsumaniak
Pan Misio


Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 01 Lip 2008
Posty: 2954
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-07-2009, 09:43   

ja się wahałem nad 14" i 15"
wybrałem 14. Konfort nie zmienił się (poprzednio 175/75r13). A spalanie i trzymanie też zależy od oponki. Mnie delikatnie wzrosło spalanie, a trzymanie o niebo lepiej. Jak ja mam Toyo 185/60r14 to wg mnie wygra z dębicą 195/50r15, lub będzie porównywalne (biore pod uwage opony średniej klasy obu producentów)
Czasem jak patrze na auto żałuje że nie wziąłem 15, ale za to dłużej pożyją na pl drogach felgi i zawiaski
_________________
kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany

08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 17-07-2009, 21:30   

j-rules napisał/a:
Cytat:
jeśli jeździsz autem np zarobkowo w pizzy (miałem tą wątpliwą frajde) to polecam stalowe 13 a jak jeździsz tylko po dziewczynę i na pokaz to proponuje 15 bo auto wygląda o niebo lepiej. Ot tyle naukowego wyodu na prosty temat
Zeby tak wyklady w szkolach wygladaly.. :D

Zapraszam na Politechnike Poznańską :P

j-rules napisał/a:
(13'' alusy, nie urazajac nikogo wygladaja troche niefortunnie, moim zdaniem, jak zdjete z jakiegos "rasowego" tico ;P).

Ano zgadzam się :P ale dostałem je w spadku po poprzednim właścicielu to nie protestowałem :P
 
 
Lanzamientos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Kozenin
Wysłany: 27-07-2009, 11:16   

Ja w swoim Miśku jeździłem na standartowych 13, jednak jego wygląd krótko mówiąc pozostawiał wiele do życzenia. Zdecydowałem się więc na 15 calowe aluski z oponami 195/45/15, i muszę powiedzieć, że colcik na osiągach nie stracił o ile nie zyskał. Co prawda z silnikiem 1.3 75KM rewelacji nie ma, to jednak taka zmiana jakiej ja dokonałem powoduje, że średnica całego koła jeszcze się zmniejszyła, gdyż na 13 miałem założone laczki 175/75/13. To wpłynęło zdecydowanie na lepszy start auta + lepsza przyczepność na łukach. Co do spalania, pewnie się i zwiększyło jednak ja wielkiej różnicy nie zauważyłem. Jedynie komfort jazdy się pogorszył, ale tylko na dziurawych drogach. Kiedy jednak uda się znaleźć kawałek równego, krętego odcinka, dociera do mnie, że inwestycja się opłaciła :mrgreen: Pozdrawiam
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lanzamientos 31-07-2009, 15:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 27-07-2009, 11:29   

Lanzamientos napisał/a:
195/45/15
Prawidłowy rozmiar powinien być 195/50/15R.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Lanzamientos 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJ0 `96 1.3GL
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Mar 2009
Posty: 10
Skąd: Kozenin
Wysłany: 27-07-2009, 12:32   

No fakt, powinny być 195/50/15. Napewno zmienię na takie przy następnej wymianie opon. Te, które mam założone obecnie kupiłem razem z felgami. Z pewnością po zmianie laczków na wyższe komfort jazdy znacznie się poprawi 8) .Dzięki za info, pozdrawiam
_________________

Ostatnio zmieniony przez Lanzamientos 31-07-2009, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Janasa 
Nowy Forumowicz


Auto: Colt 1,3 Glx 96-03r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 19
Skąd: Katowice
Wysłany: 28-07-2009, 18:49   

mały detal,razem z bratem jechalismy sobie z Katowic do Żywca na urlopik,ja mitsu on golfem, u mnie felasy 15 u brata oryginalne z folksdojcza. u mnie na liczniku wyszło 117km jemu 120,a zerowalismy razem pod blokiem :roll: gdyby jeszcze tak ze spalaniem było :twisted:
_________________
Zaproszenia na Lockerz.com

Więcej na PM
 
 
radiomaniak 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT CJ1A '98
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Sie 2009
Posty: 1
Skąd: z reklamy
Wysłany: 04-08-2009, 10:48   

:?: Mam pytanie w sprawie standardów.
Rozstaw śrub w Colcie CJ1A to 4x100, czy może się mylę.
_________________
Patrz w lusterka!
Motocykle są wszędzie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21954
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-08-2009, 14:15   

radiomaniak nie mylisz się.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.