Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Głowica...
Autor Wiadomość
Marcin_25 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Maj 2009
Posty: 19
Skąd: Rydułtowy
Wysłany: 21-07-2009, 15:58   Głowica...

Mam problem z głowicą mitsubishi carizma 1.9 TD a mianowicie była robiona głowica ( pęknięta, czy szczelona na 2 cylindrze) było to zrobione w dobrym warsztacie który się tylko tym zajmuje dostałem gwarancje 1 rok. i znów ten sam problem jak to jest możliwe zaczeła tak jak ostatnio brać płyn chłodzacy do układu spalinowego. Co by mogło być przyczyną przegrzania dodaje ze tęperatury niepokazał chłodnica chodzi i napewno płyn był nawed jak go pociągło to dolałem co by było odpowiedziale za tego typu usterke bo już naprawde niemam sił do tego rozpatruja mi gwarancje.
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 21-07-2009, 21:07   

jak w każdym dieslu a szczególnie tym głowica jest bardzo czuła na skoki temperatury. Jak wiadomo nad tłokiem jest temperatura rzędu 1500 stopni i jeśli na chwilę zabraknie płynu lub jest on zimny (silnik nie rozgrzany) może dojść do jej uszkodzenia co przeważnie objawia się pękaniem głowicy czyli rozszczelnieniem między płaszczem wodnym i komorą sprężania. Nie wiem jak było w Twoim przypadku ale po wymianie płynu chłodzącego (lub jakichś naprawach gdzie płyn jest spuszczany) trzeba dobrze odpowietrzyć układ chłodzenai i broń Boże odpalać choćby na chwilkę silnik bez choćby wody w celach sprawdzenia bo wówczas może choć nie musi dojść do takiej sytuacji gdzie pęka głowica. Na zimnym silniku nie wolno też butować silnika bo to szkodzi nie tylko turbinie ale i głowicy.
Nie wiem co było przyczyną ponownej usterki u Ciebie jeśli ktoś spawał tą głowicę to może nie zrobił tego dokładnie czy coś lub pękła w innym miejscu albo była pęknięta już wcześniej. Osobiście robiłem pękniętą głowicę w silniku Isuzu w Oplu i dobrze jest przed i po spawaniu dać głowice do sprawdzenia szczelności płaszcza wodnego tam gość zanurza głowicę w komorze z cieczą nagrzewa ją do 90 stopni i podaje ciśnienie i od razu widać czy jest szczelna czy nie.
mam nadzieję że uznają Twoją reklamację i nie poniesiesz dodatkowych kosztów
Pozdro
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
JackD
[Usunięty]

Wysłany: 21-07-2009, 23:03   

wystarczy, że dolałeś płynu chłodniczego w czasie gdy silnik jest rozgrzany i po głowicy.
Albo dolewa się gorącego płynu /wody/ lub uzupełnia się na zimnym silniku.
POzdr.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.