[EA3A/W 2.4] Szarpanie podczas jazdy ze stałą prędkością 2.4 |
Autor |
Wiadomość |
ramek89
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI '00
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 11-04-2009, 14:44
|
|
|
Niestety, ale prawdopodobnie przepustnica daje znać, że już powoli ma dość..... W silnikach 2.4 GDI Przepustnica niestety ulega rozwarstwianiu się magnesów czy coś takiego.... I trzeba ją regenerować... Miałem taki sam problem... Na początku szarpania podczas jazdy ze stałą prędkością, później co raz gorzej... Chwilę po daniu w "pędzel" silnik gasł, jednak po chwili chodził normalnie... Aż pewnego dnia w ogóle nie mogłem go odpalić.... musiałem wymienić całą przepustnicę w serwisie |
|
|
|
 |
tomkar4
Forumowicz
Auto: EA3A EC5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 37 Skąd: Bukowina
|
Wysłany: 12-04-2009, 16:42
|
|
|
Ile wymiana w ASO? Jest możliwość regeneracji? |
|
|
|
 |
ramek89
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI '00
Dołączył: 10 Sty 2009 Posty: 9 Skąd: Malbork
|
Wysłany: 15-04-2009, 21:27
|
|
|
Za używaną, ale sprawną przepustnice zapłaciłem 450 zl, Za diagnozę razem z wymianą zapłaciłem drugie 450 zł ;/ W ASO W Elblągu.... Regeneracja nie wiem ile kosztuje, ale na forum na pewno ktoś się tym zajmuje Z drugiej strony Jak nie zdiagnozują tego w serwisie to nie bedziesz pewien co jest dokładną przyczyną.... Można jedynie przypuszczać, że to owa przepustnica....
[ Dodano: 15-04-2009, 21:30 ]
PS : W serwisie za nową przepustnice chcieli o ile pamiętam 9000 zł..... Nie wiedziałem czy śmiać się czy płakać.... Nie pomyliłem zer ;p |
|
|
|
 |
Kunek
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 01 Mar 2008 Posty: 72 Skąd: Galway/Bardo
|
Wysłany: 09-05-2009, 17:34
|
|
|
wazu napisał/a: | Napisz coś więcej, kiedy to występuje, czy w czasie spokojnej jazdy ze stałą prędkością, u mnie występowało szarpanie, ale podczas przyspieszania (spadało ciśnienie na pompie wysokiego ciśnienia), pomogła dopiero wymiana pompy. Poczytaj sobie tematy w zakładce "Carisma", były poruszane wątki o "szarpaniu", "dławieniu" silnika. W GDI występuje lekkie szarpnięcie przy przechodzeniu silnika w tryb "eco", może to ten moment opisujesz, ale wtedy nie masz się czym martwić, tak ma być. |
Jaki jest koszt pompy wysokiego cisnienia? |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2009, 16:42 [EA3W 2.4] szarpanie przy ciepłym 2,4 GDI
|
|
|
Witam i na wstępie sorki za kolejny tego typu post, ale dotychczasowe nic nie dają...
Sprawa dalej rozgrywa się o szarpanie silnikiem.
Objawy:
szarpanie TYLKO przy ciepłym silniku, przy jednostajnej jeżdzie( przy stałej prędkości )
ewidentny brak mocy przy ciepłym silniku, jeśli wcisnę gaz to silnik NIE dławi się.( co podpowiada mi że z pompą jest chyba o.k.)
Przy ZIMNYM silniku ( tzn jeżeli wskazówka nie osiągnęła jeszcze połowy ) silnik chodzi - równo, ma stabilne i prawidłowe obroty, ma WYRAŻNIE większą moc, NIE SZARPIE....
Wszystkie sprawy związane z przepustnicą, EGR, wtryskami, TPS`em , paliwem , filtrami są w jak najlepszym pożądku.
W tej chwili chodza mi po głowie - przepływomierz,lambda i czujniki ( ale nie wiem jakie odpowiadają za takie zachowanie )
Błędów na kompie - 0
help..... |
|
|
|
 |
gumes
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA2A 1997
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009 Posty: 29 Skąd: Ostróda
|
Wysłany: 24-06-2009, 08:17
|
|
|
Ja u siebie w EA2A 2.0 mam to samo też już zmieniłem filtry, świece, olej, przewody i dalej to samo. Dodam tylko że mam na gaz i na gazie takie same zachowanie. Ręce opadają już nie mam pomysłu. Jeszcze komputer spróbuje podmienić jak znajdę gdzieś taki.
[ Dodano: 02-07-2009, 17:29 ]
To jest chyba kwestia klimy jak chodzi sprężarka samochód po prostu słabnie i to jest normalne. |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 23-07-2009, 16:57
|
|
|
hej temacik ucichł może ktoś sobie poradził z tym szarpaniem przy stałej prędkości dajcie znać,ja już tez jestem po czyszczeniu przepustnicy,sprawdzaniu świec itp. nawet do ASO dzwoniłem żeby wbić się na komputer,ale odpowiedzieli mi że jeżeli nie świeci się Engine to nic nie pokarze Ja już nawet zaczynam powoli oswajać się z myślą żeby sprzedać te auto bo to jest jakaś porażka te GDI Nigdy przy żadnym aucie nie spędziłem tyle czasu w garażu, już nawet kanał wyczyściłem żebym mógł grzebać się przy tym sztruclu |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:04
|
|
|
Po czyszczeniu kanalow olejowych, przepustnicy, kolektora dolotowego, na nowym oleju i filtrach zero szarpania przy stalej predkosci. A wczesniej bylo.
Obstawiam kolektor dolotowy jako glownego winowajce. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Lideek [Usunięty]
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:34
|
|
|
u mnie w autku wyczyscilem juz chyba wszystko i dalej szarpie......ale mam pewien pomysl-w weekend bede montowal tempomat ( mam juz nawet czesci ) i zobaczymy jak bedzie na tempomacie..... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 23-07-2009, 17:39
|
|
|
Kofi, poszarpywał, czy czułeś chwilowe ubytki w mocy? Możliwe, że dojście do ładu z popychaczami załatwia temat. |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 23-07-2009, 22:38
|
|
|
Kofi napisał/a: | Po czyszczeniu kanalow olejowych, przepustnicy, kolektora dolotowego, na nowym oleju i filtrach zero szarpania przy stalej predkosci. A wczesniej bylo.
Obstawiam kolektor dolotowy jako glownego winowajce. |
To już mam jakiś kierunek Dzięki Kofi namówiłeś mnie w sobotę czyszczę dolot |
_________________
 |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-07-2009, 09:26
|
|
|
Bartek napisał/a: | Kofi, poszarpywał, czy czułeś chwilowe ubytki w mocy? Możliwe, że dojście do ładu z popychaczami załatwia temat. |
Podczas jazdy ze stałą prędkością (na tempomacie lub utrzymując prędkość pedałem przyspieszenia) raz na jakiś czas szarpał. Obroty spadały o 100 w dol i w gore, pozniej chwile jechal rowno pozniej znowu dol gora (czasem 2 razy) i jechal rowno.
Teraz jezdzi rowno, bardzo rzadko mozna wyczoc delikatna zmiane obrotow, ale tu obstawiał bym takie zachowanie ze skrzyni. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
skull
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 03 Mar 2008 Posty: 614 Skąd: Kentaki
|
Wysłany: 24-07-2009, 10:55
|
|
|
czy posiada ktoś zdjęcia podglądowe z rozbierania dolotu,bo przy czyszczeniu przepustnicy przyglądałem się jak rozbierać ten dolot.Z góry widać dobrze że fajko-cewki trzeba odkręcić,wyjąć przepustnicę z siłownikiem i inne duperele typu rurki złączki.Tylko zastanawiam się co tam jest pod dolotem,czy trzeba podejść z kanału
[ Dodano: 22-08-2009, 11:05 ]
dalej walczę z tym poszarpywaniem przy stałej prędkości,teraz występuje to tylko w okolicach 2000obr mam wrażenie jakby go coś przytykało,możliwe że to katalizator bo śmierdzi też z rana jak odpalę auto |
_________________
 |
|
|
|
 |
Dariusz Chmal
Nowy Forumowicz Szlony001
Auto: Mitsubishi Galant 2.0 4G63 99r
Dołączył: 22 Sie 2008 Posty: 11 Skąd: Tomaszów Maz.
|
Wysłany: 05-09-2009, 12:55
|
|
|
Witam
Podłącze się do tematu odnośnie szarpania tak miałem przy swoim ,,misku,, wymieniłem przewody,świece,przepustnice wyczyściłem,czyszczone wtryski i nic a winowajcą okazał się czujnik położenia przepustnicy,wymieniłem i jest ok,koszt czujnika i wymiany 150zł(czujnik używany) |
|
|
|
 |
Wowik
Mitsumaniak Paweł

Auto: Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 28 Sty 2009 Posty: 118 Skąd: Jawoross
|
Wysłany: 05-09-2009, 18:42
|
|
|
skull, Wszystko rozbierzesz od góry, tylko zamów sobie uszczelki pod dolot przy klawiaturze i EGR z dolotem. Dolot z pewnością jest zawalony sadzą , że sam się zdziwisz. Pod dolotem - małe czarne plastikowe - to coś w rodzaju "tłumika" gazów.
Powodzenia ! |
_________________ 99'Galant 2.4
97'Carisma 1.8 |
|
|
|
 |
|