Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
14-08-2007, 22:13
[EAxx] Galant EA '97 swap hamulców przód
Autor Wiadomość
Serek 
Mitsumaniak


Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 1597
Skąd: Wrocław
Wysłany: 19-07-2009, 11:28   

Bartku, czy przewody hamulcowe (giętkie) pasują gwintem do tych proponowanych przez Ciebie?
_________________

 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 27-07-2009, 08:38   

swinks_UK napisał/a:

Tytułem wyjaśnienia bo chyba się wkradł błąd w twoje dywagacje...
Pomieszałeś FTO z GTO - fakt to są RÓŻNE auta. Nikt tu jednak nie wspominał o FTO.
W tym wątku piszemy o hamulcach z 3000GT i GTO a to już to samo auto. Oznaczenie oryginalne to Mitsubishi GTO i pod takim oznaczeniem było na rynku Azji. Jednak wskutek protestów Ferrari musiano zmienić oznaczenie tego auta na rynek USA i EU na 3000GT by nie myliło się z konkretnym modelem Ferrari


tak :) twój opis jest żeczowy
w każdym razie Malik mi troszkę pomieszał choć sam już nie wiem może mnie się pokiełbasiło :)
jestem już po dotarciu klocuszków więc mogę się podzielić wrażeniami z hamowania :)
sprawdzanie ich w mieście i zastanawianie się czy hamuje lepiej z 60 do zera było bez sensu, więc sypnołem się na szybszą ścieżkę i z szacunkiem dla polskiego prawa bujnołem się do [edit by mod=znacznej prędkości] i dokonałem hamowania awaryjnego :twisted:
mogę wszystkich zapewnić że różnica jest znacząca :) w zeszłym roku jadąc z tą prędkością po poznańskiej jakiś niemiec w pajero wjechał na mój pas i naprawdę nogi mi zdrętwiały bo ledwo żem wyhamował, teraz nie musze już się martwić takimi manewrami
do obejżenia na jakimś spocie wyjaśnie też szczegóły przekładki

[ Komentarz dodany przez: Owczar: 27-07-2009, 11:21 ]
Na forum jest zakaz pisania o łamaniu polskiego prawa, dlatego proszę o powstrzymywanie się od pisania o incydentach przekraczania prędkości.
_________________
My wiemy co dobre :)
Ostatnio zmieniony przez Owczar 27-07-2009, 11:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 27-07-2009, 20:13   

A ja zrobilem rozeznanie wsrod kolegow jezdzacych Sigmami i tak :
- Sigma '95 24V -, zacisk przod dwa tloczki, 276mm, grubosc tarczy 24mm, rozstaw otworow
jarzma zacisku to ok 128mm .
- podejrzewam ze 12V ma taki sam rozstaw z tym ze zacisk jest 1 tloczek

Widze ze nie bedzie tal latwo dobrac cos do Gala sprzed liftu, bez wymiany zwrotnic :(
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 28-07-2009, 07:21   

Serek, w EA zostają przewody, w E3 trzeba je wymianić na te z EA (do części metalowej przewody z EA będą pasowały)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 28-07-2009, 08:19   

Z hamulcami to wbrew pozorom bardzo prosta sprawa jest.
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem :wink:
Info by DJ
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 28-07-2009, 09:23   

:) koledzy dałem wam prosty przepis na swapa
u mnie wszystko chodzi bez zarzutu i jestem zadowolony
800zł i troszkę własnej pracy i macie hamowanie jak talala
pozdro
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 22-08-2009, 20:02   

Z pewnych przyczyn musiałem wymienić w swoim galu - ea2w rocznik 97 zwrotnice. jako dawca posłużył ea5a przed liftowy w wersji rhd. dawca miał 2 tłoczkowe zaciski i większe tarcze, biorca - jak to zwykłe 2,0. zwrotnica pasuje bez najmniejszego problemu, rozstaw otworów pod jarzmo zacisku jest taki sam, tarcza hamulcowa pasuje wszystko złożone do kupy działa. W takim razie zostaje dokupić klocki i tarcze z polifta... no właśnie, czy tylko to? wyżej napisane jest, że powinien zostać wymieniony również korektor siły hamowania - z którego modelu galanta i czy koniecznie przy zawieszeniu z poziomowaniem?

[ Dodano: 25-08-2009, 22:50 ]
tucci napisał/a:
Do przedliftowego EA z jednotloczkowym zaciskiem pasuja zaciski od SE ('98---->) z dwutloczkowym zaciskiem. Rozstaw srub to 128 mm, pasuja P&P, zwrotnice pozostaja te same.Musowo nowe tarcze 276mm i wieksze kloczuszki. Tyle. Pozostaje tylko rozkoszowac sie hamowaniem
czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?

[ Dodano: 26-08-2009, 19:44 ]
NIkt nie odpisał,zmierzyłem sam i napiszę, a niech będzie dla potomnych - 14 calowe stalki nie pasują na większe hamulce

pozdr
 
 
piotruswie 
Mitsumaniak
piotruswie

Auto: Galant 97 kombi EA5W 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Maj 2009
Posty: 104
Skąd: Łódź / dąbrowa
Wysłany: 27-08-2009, 08:21   

Psikus napisał/a:
czy w tym układzie wejdą standardowe, 14 calowe felgi stalowe czy trzeba na zestaw zimowy zainwestować w 15?
pozdr

ja mam 15 orginalne alusy i przy zaciskach jest taka mała szparka że szczerze wątpię czy 14 da się wcisnąć
_________________
My wiemy co dobre :)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-08-2009, 09:00   

14" to sie tylko na przedliftowe tarcze 256 mm nadaja
potem (276 mm tarcze) min. fele to 15"
 
 
tomuswoszu 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant EA V6
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 2
Skąd: knw
Wysłany: 15-01-2010, 16:54   

czyli to wszystko z tego wystarczy tak?

Kod:
zaciski dwutloczkowe, piasty, jarzma, tarcze (duze), zwrotnice (prawa jest uszkodzona-trzeba dokompletowac!), czujniki ABSu, prawie nowe klocki
Ostatnio zmieniony przez Owczar 15-01-2010, 17:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
swinks_UK 
Mitsumaniak


Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 4469
Skąd: Bourne, Lincolnshire
Wysłany: 15-01-2010, 18:05   

Tytułem uporządkowania całego zamieszania pozwolę sobie na następujące zestawienie.

I. W Galantach EAxx/ECxx występowały 2 rodzaje zwrotnic:
1. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 140mm (1996 - ok. 1999) zwane zwrotnicami przedliftowymi (PFL)
2. rozstaw śrub mocujących jarzmo zacisku ok. 160mm (ok. 1999 - 2003) zwane zwrotnicami poliftowymi (FL).

II. W Galantach EAxx/ECxx występowały następujące rodzaje zacisków:
A. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (głownie Galanty EAxx PFL)
B. zacisk 2 tłoczkowy na rozstaw jarzma 140mm (Galanty ECxx PFL)

D. zacisk 1-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx FL przejściowego okresy produkcji)
E. zacisk 2-tłoczkowy na rozstaw jarzma 160mm (Galanty EAxx i ECxx FL)
F. zacisk Brembo 4-tłoczkowy na rozstaw 160mm (Lancer Evo 5 - 9)

III. Można stosować następujące wielkości tarcz hamulcowych w zależności od zacisków (wielkość i kształ zacisków determinuje wielkość tarcz):
- tarcze 256mm (zwrotnica 1 i zacisk A = 1A; 2D)
- tarcze 276mm (1B; 2D; 2E)
- tarcze 294mm (1B; 2E) - tarcze 5-śrubowe
- tarcze 320mm (2F) - tarcze 5 śrubowe
Niestety opcja przejścia na duże tarcze wymaga przejścia na piasty 5 śrubowe... :wink:
_________________
swinks

ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 08-03-2010, 16:21   

przyjechal dawca / bardzo sie ciesze i biore sie za hamulce / sciagam kolo a tu ??? tarcza 276 i zacisk jednotloczkowy...
dawca Avance sport z koncowki 2001 w pelnej opcji silnik 2.5 V6 - czy to normalne ? ponizej jego zdjecie
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2010, 16:37   

jOkerek napisał/a:
czy to normalne ?

Tak, to normalne. Ja mam Galanta EA2W z 2001r. i też mam jednotłoczkowe, klocki bliźniacze z outlanderem I.
Pozdr
 
 
jOkerek 
Mitsumaniak


Auto: GALANT EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lut 2010
Posty: 160
Skąd: WARSZAWA / STARE BABICE
Wysłany: 08-03-2010, 16:43   

czy sa to te same zaciski co w roczniku 97 i tarczy 256 czy inne i porownywalne jakoscia do tych dwutloczkowych ?
_________________
jOkerek i nowy rozdzial w zyciu pt. seria GALANT 2.5 V6 24V
 
 
 
costa brawa 
Mitsumaniak


Auto: Galant V6 `00
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 15 Sty 2009
Posty: 563
Skąd: mielec
Wysłany: 08-03-2010, 22:43   

u mnie tez takie sa i jarzma mam na 160 mm
patrz 2 posty wyzejswinks_UK, bardzo ladnie to opisal- tam jest wszystko
_________________
Mój misiek :)
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=33851
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.