Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Owczar
27-07-2009, 12:27
Konserwacja nadwozia
Autor Wiadomość
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 25-07-2009, 10:16   Konserwacja nadwozia

Witam.
Mam pytanko na temat zabezpieczenia autka przed rdzą.
Podwozie mam zakonserwowane barankiem, ale zauważyłem że w okolicy przedniego pasa pojawiła ruda. Zaczyna jak zawsze od śrub. Chciałbym zadbać o to teraz, a nie jak będzie więcej problemów. Pytanie jest natomiast czym konserwować. Jeśli będę musiał wyczyścić kawałek blachy z rdzy to wypadało by to zamalować. Więc pewnie jakaś farba w kolorze oryginału.
1. Czym czyścić (oczywiście poza papierkiem ściernym czy drucianą szczotką) ;) może jakieś środki w sprayu do usuwania rdzy tam gdzie nie uda się dotrzeć tradycyjnie i zostaną resztki rdzy?
2. Czym odtłuścić przed malowaniem?
3. Czym malować jakaś jedna uniwersalna farba, czy jakiś podkład i farba(najlepiej coś w spreju nie mam sprzętu do malowania)?
4. Konserwacja śrub czym najlepiej, miedź w sprayu wystarczy?
5. Czy zabezpieczać jeszcze dodatkowo czymś, w okolicach śrub, niektórzy walą towot ale nie chce zamienić autka w jeżdżącego gluta ;) .

Prosiłbym o informacje na temat konkretnych produktów, jeśli ktoś dorzuci orientacyjną cenę też się nie obrażę :mrgreen:
Z góry dzięki za podpowiedzi.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
Ostatnio zmieniony przez BigTomala 28-07-2009, 22:03, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Miroslaw1305 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Colt CJO 1,3 1997
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 07 Mar 2007
Posty: 474
Skąd: Kępno
Wysłany: 28-07-2009, 21:56   

punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia .
 
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 28-07-2009, 22:19   

Bezposrednio na rdze ja bym polecil Brunox do miejsc trudno dostepnych wersje w sprayu.
A do malowania wg moich doswiadczen zdaje egzamin tylko chlorokauczuk.
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
tommyc1 
Mitsumaniak

Auto: Saab 9-3 TTiD kombi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Maj 2007
Posty: 1054
Skąd: warszawski zachodni
Wysłany: 29-07-2009, 07:45   

Miroslaw1305 napisał/a:
punkt pierwszy - czyścic tylko mechanicznie -żadnych odrdzewiaczy ( są na bazie kwasów .)
Punkt drugi -najpierw zmatować popierem sciernym i odtłuscić rozpuszczalnikiem do farb .Delikatnie nie wcierać tylko lekko przeczć .
Punkt trzeci Podkład -tak zwana minia na wyczyszczoną powieszchnię. Malujemy pedzlem lub pistoletem .Po dobrym wysknieciu tak zwany baranek -jest także w spraju -czyli nie wymaga pędzla ,anisprężarki i pistoletu do malowania ,
punkt czwrty smar miedziowy jest do srub narażonych na wysokie temperatury.Wystarczy dobrze śruby oczyścić i delikatnie pokryć smarem -(smar miedziowy ,smar graitowy lub tak zwany tawot .)Smar tawot nie używ3amy w pobliżu części i uszczelek gumowych bo w jego składzie są związki rozpuszczające gumę
Punkt piąty nie ma takiej potrzeby ale jak chcesz to można prysnąć lakierem bezbarwnym w spraju np do włosów.
Powodzenia .


..."tawot"...czy "towot", bo i z taką wersją nazwy się spotkałem :)
A Brunoxa też testowałem i również polecam, tylko trzeba to zrobić dokładnie, ja troszkę na skróty i w kolejnym sezonie i tak mi rdza spod lakieru wylazła :/
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21949
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 29-07-2009, 15:29   

Towot.
 
 
jafo2 
Mitsumaniak


Auto: Galant EA5A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Lis 2008
Posty: 247
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 29-07-2009, 21:13   

Dzięki za podpowiedź chłopaki, jak się uda to może przed zlotem się za to zabiorę.
_________________
Nie ma to jak miś!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.