Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Cykanie popychaczy
Autor Wiadomość
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 30-07-2009, 10:42   Cykanie popychaczy

Rozmawiałem ze znajomym (posiada Galanta 2.5 V6) na temat cykania popychaczy i stwierdził, że w jego maszynie też tak było. Ustało po przepłukaniu kanałów dolotowych poprzez dodanie przed wymianą do oleju płynu płuczącego (czyszczącego) silnik (płyny takie są ogólnodostępne) . Po tym zabiegu cykanie ustało. Dodam, że ma przebieg zbliżony do mojego tj. 260 tys. Jeżdźę na oleju 15w/40 Mobil1.
Proszę o opinie. Robił ktoś z Was coś podobnego?
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2009, 13:23   

a czemu nie kontaktujesz się z nadwornym mechanikiem??? :mrgreen:
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 30-07-2009, 16:48   

Nie obrażaj się !!! :) Tylko napisz co sądzisz o sposobie o którym pisałem. To chyba nie jest tajemnica - niech inni też widzą - czytają. Cykanie niestety dotyczy większości użytkowników naszych v6
 
 
bubek
[Usunięty]

Wysłany: 30-07-2009, 21:39   

Witek1980, u mnie też cyka ale powiem Ci, że ja miałem olej 10W40 Mobil 1 i nawet w serwisie poradzili mi żebym go jak najszybciej zmienił, (co tez zrobiłem)....poza tym podejrzewam, że większość użytkowników sigm nie jeździ na Mobilu, ja wlałem Valvoline VR1 ...a wracając do tematu to po zmianie oleju już inaczej silnik pracował i pracuje, na początku troszkę cyka a potem jest cisza
 
 
Noritsu
[Usunięty]

Wysłany: 31-07-2009, 07:17   

Ja mam zalany Shell Helix 15W/40, odpalam auto i symfonia popychaczy, kilkanaście sekund i cisza :) Trzeba będzie to i tak prędzej czy później zrobić :)
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3549
Skąd: Gniezno
Wysłany: 31-07-2009, 08:02   

Witek1980 napisał/a:
Ustało po przepłukaniu kanałów dolotowych poprzez dodanie przed wymianą do oleju płynu płuczącego


Twój kolega chyba miał dużo szczęścia. Zastanawiam się na jakiej zasadzie działają te środki, i co dzieje się z syfem który został wypłukany. Osobiście znam tylko jedną metodę na cykające popychacze. Wymiana oleju na świeży, jeśli to nie pomoże to pozostaje wymiana samo regulatorów.
Z tego co koledzy pisali na forum koszt popychaczy nie jest aż tak tragiczny około 30 zł za sztukę. :]
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
Witek1980 
Mitsumaniak


Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009
Posty: 45
Skąd: Śrem koło Poznania
Wysłany: 31-07-2009, 08:30   

Płukanie należy przeprowadzic tuz przed wymiana oleju na nowy. Za kilka tys. to uczynię. Napiszę na forum jakie skutki doświadczyłem.
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 31-07-2009, 14:01   

Jeśli gdziekolwiek silnik się poci olejem spod uszczelek przygotuj się na ich wymianę. Coś co skutecznie usuwa osady z kanałów olejowych równie skutecznie rozszczelni silnik, nawet w te kilka-kilkanaście minut.

Moje popychacze na nieznanym oleju cykały jak stary diesel VW w losowych momentach. Po wymianie na castrola "GTX high mileage" objawy złagodniały do nieuciążliwego poziomu. tzn pocyka po dłuższym postoju kilkanaście sekund, potem słychać je ale tylko po podniesieniu maski i wsłuchaniu się w silnik(może tak ma być?? bo ja słyszę - żona już nie :P ) ), czasem się odezwą po przegonieniu i wrzuceniu na na luz.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
Michal.dh 
Nowy Forumowicz


Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 28 Lut 2009
Posty: 28
Skąd: Szczecin
Wysłany: 31-07-2009, 21:40   

Cześć, miałem też ten problem, okropnie cykało i była masakra do tego stopnia, że odechciewało się odpalać silnik. U mnie wystarczyła wymiana regulatorów- od tego momentu ani razu już nie słyszałem tego bardzo irytującego dźwięku. Pozdrawiam.
_________________
nasze Sigmy
 
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 01-08-2009, 10:54   

u mnie cykało na starym silniku .olej maxlife pozwala delikatnie wyciszyć ale do kilkutysięcy potem i tak trzeba zlewać po 10tys nie wytrzymują płukanki nie pomagają, wykręcanie czyszczenie regulatorów też nie bo to zabieg na kilka tys.km. często jest tak że to nie regulator a popychacz lub wypracowany zawór klepie ....do czego idę ...mianowicie - nalezy sciągnąć głowicę i oddać ją na sprawdzenie kompleksowe szczelności .tam przywrócą wszystko do stanu fabrycznego i nie będzie cykać tylko szumieć . jeszcze przed zatarciem silnika mogłem pocieszyć się przez chwilę jak silnik szumi a nie klepie . zakład rozwierca stare kanały w hydroregulatorach na większe i szlifuje zaworki oraz likwiduje wszelkie luzy na popychaczch cena za taki komplet głowic to 600 zł. niestety głowice mi się już nie przysłużą bo w nowym silniku zaworki nie klepią . a w razie jakiejkolwiek awari u was z górą silnika
jak cos się wam dzieję to możemy dogadać się co do głowic moich po regeneracji.sądze że się już mi nie przydadzą bo auto będę jednak sprzedawał za jakiś czas
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
maniek 442 
Nowy Forumowicz


Auto: Mitsubishi Sigma Kombi 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 16
Skąd: Wałbrzych
Wysłany: 02-08-2009, 21:59   

Witam ,ja w serduchu mojej Sigmy mam olej 10w/40 i przy rozruchu z rana mam jak to nazywacie CYKANIE ale tylko jakąś chwilkę ,potem cisza jak dostanie temperatury.A czasami jak się śpieszę i ją przegonie jakiś odcinek to jest cichutko i przyjemnie.
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 02-08-2009, 22:21   

Witek1980, czyszczenie głowic w środku to tylko pól środki i na dodatek loteria może pomorze a może nie, niestety w sigmie jak klepią popychacze to są raczej do wymiany koszt to około 350pln + robocizna a wiec koszta nie duże i co najważniejsze nie trzeba ściągać głowic
zbyszek05, to co napisałeś to wszystko ok ale pamiętaj ze w popychaczach nie rozwierca się otworów doprowadzających olej to po raz 2 wszystko co opisujesz dotyczy twojej 24V a Witek1980, ma 12V a to jest co innego jeśli chodzi o głowice tam są inne popychacze i inaczej rozwiązane smarowanie głowic
jeśli zaś się tyczy oleju to w 12V powinno się stosować 10w40 lub 15w40
w 24V najlepiej stosować 5w50 bądź 0w40
a jeśli zaś chodzi o klepanie popychaczy na zimnym silniku to normalne pierwsze 2-3 sekundy po odpaleniu silnik porostu chodzi na sucho
 
 
zbyszek05 
Forumowicz
balcer

Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 04 Cze 2007
Posty: 1236
Skąd: Zambrow
Wysłany: 03-08-2009, 09:40   

no fakt...chodziło mi o 24V :oops:
_________________
6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną :-) Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM ;)
 
 
PiotrBe 
Mitsumaniak
- ogrodnik


Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 14 Wrz 2008
Posty: 273
Skąd: Śrem
Wysłany: 30-08-2009, 21:22   

znajomy Witka1980, to ja, przy okazji, witam kolegow z działu sigmy.

Do przeciwników - wrzucice sobie temat cykających popychaczy w ea5, sam nie wierzyłem w skutecznosc i zasadnośc stosowania płukacza, lecz w koncu sie skusiłem i jestem w 100 % zadowolony, stukanie ustalo.
Uszczelki nie mam do wymiany ani jednej, no przepraszam simering skrzyni za jakis czas, no ale tam żadnej chemi nie lalem;)
Stukan ie na zimnym silniku jest dopuszczalne, zwłaszcza w niskich temperaturach powietrza, gdyż olej przez pierwsze sekundy pracy silnika nie dociera wszędzie gdzie powinien. Cykanie powinno ustac po max 30 sekundach.

pozdrawiam
_________________
GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką

2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 
 
 
kosior1975
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2009, 22:14   

PiotrBe, nie wierze masz czas by się odezwać???? a co do płynów do płukania to pisałem ze to loteria może pomoże a może nie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.