Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Cykanie popychaczy |
Autor |
Wiadomość |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 30-07-2009, 10:42 Cykanie popychaczy
|
|
|
Rozmawiałem ze znajomym (posiada Galanta 2.5 V6) na temat cykania popychaczy i stwierdził, że w jego maszynie też tak było. Ustało po przepłukaniu kanałów dolotowych poprzez dodanie przed wymianą do oleju płynu płuczącego (czyszczącego) silnik (płyny takie są ogólnodostępne) . Po tym zabiegu cykanie ustało. Dodam, że ma przebieg zbliżony do mojego tj. 260 tys. Jeżdźę na oleju 15w/40 Mobil1.
Proszę o opinie. Robił ktoś z Was coś podobnego? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2009, 13:23
|
|
|
a czemu nie kontaktujesz się z nadwornym mechanikiem??? |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 30-07-2009, 16:48
|
|
|
Nie obrażaj się !!! Tylko napisz co sądzisz o sposobie o którym pisałem. To chyba nie jest tajemnica - niech inni też widzą - czytają. Cykanie niestety dotyczy większości użytkowników naszych v6 |
|
|
|
 |
bubek [Usunięty]
|
Wysłany: 30-07-2009, 21:39
|
|
|
Witek1980, u mnie też cyka ale powiem Ci, że ja miałem olej 10W40 Mobil 1 i nawet w serwisie poradzili mi żebym go jak najszybciej zmienił, (co tez zrobiłem)....poza tym podejrzewam, że większość użytkowników sigm nie jeździ na Mobilu, ja wlałem Valvoline VR1 ...a wracając do tematu to po zmianie oleju już inaczej silnik pracował i pracuje, na początku troszkę cyka a potem jest cisza |
|
|
|
 |
Noritsu [Usunięty]
|
Wysłany: 31-07-2009, 07:17
|
|
|
Ja mam zalany Shell Helix 15W/40, odpalam auto i symfonia popychaczy, kilkanaście sekund i cisza Trzeba będzie to i tak prędzej czy później zrobić |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3549 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 31-07-2009, 08:02
|
|
|
Witek1980 napisał/a: | Ustało po przepłukaniu kanałów dolotowych poprzez dodanie przed wymianą do oleju płynu płuczącego |
Twój kolega chyba miał dużo szczęścia. Zastanawiam się na jakiej zasadzie działają te środki, i co dzieje się z syfem który został wypłukany. Osobiście znam tylko jedną metodę na cykające popychacze. Wymiana oleju na świeży, jeśli to nie pomoże to pozostaje wymiana samo regulatorów.
Z tego co koledzy pisali na forum koszt popychaczy nie jest aż tak tragiczny około 30 zł za sztukę. :] |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
Witek1980
Mitsumaniak

Auto: Sigma 3.0 V6 12 V kombi
Dołączył: 13 Kwi 2009 Posty: 45 Skąd: Śrem koło Poznania
|
Wysłany: 31-07-2009, 08:30
|
|
|
Płukanie należy przeprowadzic tuz przed wymiana oleju na nowy. Za kilka tys. to uczynię. Napiszę na forum jakie skutki doświadczyłem. |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 31-07-2009, 14:01
|
|
|
Jeśli gdziekolwiek silnik się poci olejem spod uszczelek przygotuj się na ich wymianę. Coś co skutecznie usuwa osady z kanałów olejowych równie skutecznie rozszczelni silnik, nawet w te kilka-kilkanaście minut.
Moje popychacze na nieznanym oleju cykały jak stary diesel VW w losowych momentach. Po wymianie na castrola "GTX high mileage" objawy złagodniały do nieuciążliwego poziomu. tzn pocyka po dłuższym postoju kilkanaście sekund, potem słychać je ale tylko po podniesieniu maski i wsłuchaniu się w silnik(może tak ma być?? bo ja słyszę - żona już nie ) ), czasem się odezwą po przegonieniu i wrzuceniu na na luz. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Michal.dh
Nowy Forumowicz

Auto: Sigma 12v 1991r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 28 Lut 2009 Posty: 28 Skąd: Szczecin
|
Wysłany: 31-07-2009, 21:40
|
|
|
Cześć, miałem też ten problem, okropnie cykało i była masakra do tego stopnia, że odechciewało się odpalać silnik. U mnie wystarczyła wymiana regulatorów- od tego momentu ani razu już nie słyszałem tego bardzo irytującego dźwięku. Pozdrawiam. |
_________________ nasze Sigmy
 |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 01-08-2009, 10:54
|
|
|
u mnie cykało na starym silniku .olej maxlife pozwala delikatnie wyciszyć ale do kilkutysięcy potem i tak trzeba zlewać po 10tys nie wytrzymują płukanki nie pomagają, wykręcanie czyszczenie regulatorów też nie bo to zabieg na kilka tys.km. często jest tak że to nie regulator a popychacz lub wypracowany zawór klepie ....do czego idę ...mianowicie - nalezy sciągnąć głowicę i oddać ją na sprawdzenie kompleksowe szczelności .tam przywrócą wszystko do stanu fabrycznego i nie będzie cykać tylko szumieć . jeszcze przed zatarciem silnika mogłem pocieszyć się przez chwilę jak silnik szumi a nie klepie . zakład rozwierca stare kanały w hydroregulatorach na większe i szlifuje zaworki oraz likwiduje wszelkie luzy na popychaczch cena za taki komplet głowic to 600 zł. niestety głowice mi się już nie przysłużą bo w nowym silniku zaworki nie klepią . a w razie jakiejkolwiek awari u was z górą silnika
jak cos się wam dzieję to możemy dogadać się co do głowic moich po regeneracji.sądze że się już mi nie przydadzą bo auto będę jednak sprzedawał za jakiś czas |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
maniek 442
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi Sigma Kombi 94r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 16 Skąd: Wałbrzych
|
Wysłany: 02-08-2009, 21:59
|
|
|
Witam ,ja w serduchu mojej Sigmy mam olej 10w/40 i przy rozruchu z rana mam jak to nazywacie CYKANIE ale tylko jakąś chwilkę ,potem cisza jak dostanie temperatury.A czasami jak się śpieszę i ją przegonie jakiś odcinek to jest cichutko i przyjemnie. |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 02-08-2009, 22:21
|
|
|
Witek1980, czyszczenie głowic w środku to tylko pól środki i na dodatek loteria może pomorze a może nie, niestety w sigmie jak klepią popychacze to są raczej do wymiany koszt to około 350pln + robocizna a wiec koszta nie duże i co najważniejsze nie trzeba ściągać głowic
zbyszek05, to co napisałeś to wszystko ok ale pamiętaj ze w popychaczach nie rozwierca się otworów doprowadzających olej to po raz 2 wszystko co opisujesz dotyczy twojej 24V a Witek1980, ma 12V a to jest co innego jeśli chodzi o głowice tam są inne popychacze i inaczej rozwiązane smarowanie głowic
jeśli zaś się tyczy oleju to w 12V powinno się stosować 10w40 lub 15w40
w 24V najlepiej stosować 5w50 bądź 0w40
a jeśli zaś chodzi o klepanie popychaczy na zimnym silniku to normalne pierwsze 2-3 sekundy po odpaleniu silnik porostu chodzi na sucho |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 03-08-2009, 09:40
|
|
|
no fakt...chodziło mi o 24V |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
PiotrBe
Mitsumaniak - ogrodnik

Auto: Galant 2,5 V6-24 '97
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 14 Wrz 2008 Posty: 273 Skąd: Śrem
|
Wysłany: 30-08-2009, 21:22
|
|
|
znajomy Witka1980, to ja, przy okazji, witam kolegow z działu sigmy.
Do przeciwników - wrzucice sobie temat cykających popychaczy w ea5, sam nie wierzyłem w skutecznosc i zasadnośc stosowania płukacza, lecz w koncu sie skusiłem i jestem w 100 % zadowolony, stukanie ustalo.
Uszczelki nie mam do wymiany ani jednej, no przepraszam simering skrzyni za jakis czas, no ale tam żadnej chemi nie lalem;)
Stukan ie na zimnym silniku jest dopuszczalne, zwłaszcza w niskich temperaturach powietrza, gdyż olej przez pierwsze sekundy pracy silnika nie dociera wszędzie gdzie powinien. Cykanie powinno ustac po max 30 sekundach.
pozdrawiam |
_________________ GALANT '97 2,5 - 24 przecinak
PAJERO '89 2,6 -górkowspinacz, aktualnie nieruchomość
od niedawna jest Ducato 2,8 i.d.TD '00,
i kolejny Miśkowaty: Hyundai H100, zwany pokraką
2.XII.08 Od dzisiaj tata;D
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2009, 22:14
|
|
|
PiotrBe, nie wierze masz czas by się odezwać???? a co do płynów do płukania to pisałem ze to loteria może pomoże a może nie |
|
|
|
 |
|