 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Mechanizm różnicowy w L200 |
Autor |
Wiadomość |
Kibloo
mod L200 pomorski łącznik

Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 22 Sie 2007 Posty: 1640 Skąd: Gdańsk
|
Wysłany: 05-08-2009, 09:06
|
|
|
jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.
tylny wał napędowy jest napędzany stale.
pozdrawiam |
_________________ "Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-08-2009, 19:41
|
|
|
Kibloo napisał/a: | jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.
tylny wał napędowy jest napędzany stale.
pozdrawiam |
Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie? |
|
|
|
 |
Tenere
Forumowicz
Auto: Mitsubishi L200 Hp 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009 Posty: 32 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 05-08-2009, 22:55
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Kibloo napisał/a: | j
pozdrawiam |
Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie? |
Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję... |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-08-2009, 20:49
|
|
|
Cytat: | Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję... |
Bo tak właśnie jest
Po to właśnie jest różnicówka, która pozwala na stałe przekazywanie napędu na dwie osie niezależnie od podłoża
Dołączane napędy to nic innego jak różnego rodzaju sprzęgła np. Haldex - przy takim rozwiązaniu nie potrzeba różnicówki |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-08-2009, 11:41
|
|
|
I czy w Pajero SS jest tak samo?? |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-08-2009, 08:16
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | I czy w Pajero SS jest tak samo?? |
Tak |
|
|
|
 |
|
|