Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Mechanizm różnicowy w L200
Autor Wiadomość
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 05-08-2009, 09:06   

jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.

tylny wał napędowy jest napędzany stale.

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 05-08-2009, 19:41   

Kibloo napisał/a:
jest normalny dyfer mechaniczny, połączony z rodzajem sprzegła hydrokinetycznego (lepkościowego):
co pozwala na:
1. Stałe odpięcie przedniego wału (jednocześnie z rozsunięciem półosi z mostu przedniego)
2. zapiecie 4x4 (4H) kiedy moment jest przenoszony płynnie od 33:67 (P:T) do 50:50- sterowane elektroniką, ale zawsze przód troche ciągnie
3. Zblokowanie centralnego dyferencjału (4HLc) i (4LLc), kiedy przedni i tylny wał kręca się z tą samą prędkością a moment jest przenoszony 50:50.

tylny wał napędowy jest napędzany stale.

pozdrawiam


Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie?
 
 
Tenere 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi L200 Hp 2009r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 32
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-08-2009, 22:55   

bartek2800 napisał/a:
Kibloo napisał/a:
j

pozdrawiam


Tak. To jest cudowne w swej prostocie, ale gdy jadę po czarnym w 4H(czyste czarne np. autostrada...) to czy gdy nie ma różnicy obwodowej prędkości kół pomiędzy osiami napęd jest 33:67 czy odłącza się, a znów gdy jest poślizg dołącza sie?


Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję...
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 06-08-2009, 20:49   

Cytat:
Sądzę, że jest stale na obie osie. W przeciwnym razie byłaby to lipa a nie stały napęd na 4 koła, gdzie producent chwali się centralnym mechanizmem. Taką mam nadzieję...


Bo tak właśnie jest
Po to właśnie jest różnicówka, która pozwala na stałe przekazywanie napędu na dwie osie niezależnie od podłoża
Dołączane napędy to nic innego jak różnego rodzaju sprzęgła np. Haldex - przy takim rozwiązaniu nie potrzeba różnicówki
 
 
bartek2800
[Usunięty]

Wysłany: 09-08-2009, 11:41   

I czy w Pajero SS jest tak samo??
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 10-08-2009, 08:16   

bartek2800 napisał/a:
I czy w Pajero SS jest tak samo??


Tak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.