 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału |
Autor |
Wiadomość |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-08-2009, 19:08 [2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału
|
|
|
Witam, jako świeży użyszkodnik pajero 2.8 TD `99 zabrałem się do doprowadzania pojazdu do stanu jak najbardziej zbliżonego do fabryki. Niestety poprzedni właściciel nie dopilnował stanu krzyżaków wału przedniego i uszczelnienia reduktora. Oleju w reduktorze było tyle co kot napłakał (z 2.9 został może 1 litr). Zamówiłem właściwy uszczelniacz, (!sic 86PLN) ale niestety okazało się, że w sklepie się ktoś pomylił i dał mi inny. Ponieważ właściwy dotrze do mnie za tydzień wydłubałem stary uszczelniacz i podskoczyłem do sklepiku gdzie dobrałem za całe 3,60PLN uszczelniacz o identycznych parametrach (niestety jest trochę bardziej twardy), Po założeniu okazało się, że nadal nie uszczelnia ;|
W związku z powyższym mam pytanie: czy może być inna przyczyna (wyrobiony wieloklin?) takiego wycieku z gniazda wału i na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakładaniu oryginalnego uszczelniacza (może są jakieś "kiwki"). Chętnie posłucham rad kogoś kto już przerabiał ten temat.
pozdrawiam
adrian |
Ostatnio zmieniony przez Gene 18-08-2009, 16:55, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 08-08-2009, 20:23
|
|
|
tomek5 napisał/a: | A odpowietrznik z reduktora może jest zatkany i sadzi. |
Dzięki, także do sprawdzenia, ale skoro cieknie od razu po uzupełnieniu stanu oleju, bez jazdy, to chyba nie tu jest problem. |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-08-2009, 11:23
|
|
|
tomek5 napisał/a: | Ale kupowałem zamiennik i płaciłem 18zł.Wymiar 39x52x6 i mi pasował. |
Jutro zdejmę raz jeszcze wał i zmierzę dokładnie czy na simeringu nie jest wyrobiony, w sumie wał pracował przez jakiś czas na luzach. Zastanawiam się czy w takim wypadku oryginalny siemering uszczelni czy może poszukać jakiegoś grubszego, np. dwuwargowego, lub zastosować podkładkę.
Tak z ciekawości, zamiennik był dedykowany, czy dobierałeś coś z półki? I czy to jest plastikowo-gumowy czy może silikonowy (ciekawe czy silikonowe do hydrauliki siłowej nie zdawały by lepiej egzaminu?) |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-08-2009, 11:57
|
|
|
Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz.
I bez wymiany tego może być problem z uszczelnieniem. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 10-08-2009, 12:10
|
|
|
zbyszekm2 napisał/a: | Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz. |
Dzięki, jak sądzę, bez zdemontowania reduktora i rozebrania go, nie da się tego sprawdzić na 100%? Czy wiesz może, jaki jest numer tej części, ewentualnie gdzie takową nabyć przyzwoitej jakości i w dobrej cenie? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 10-08-2009, 12:33
|
|
|
Nie trzeba ściągac reduktora, zrobisz to z kanału albo podnośnika., To jest miejsce gdzie czop wału wchodzi w reduktor. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
|
|