Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału
Autor Wiadomość
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 08-08-2009, 19:08   [2.8 TD] Uszczelniacz reduktora i przedniego wału

Witam, jako świeży użyszkodnik pajero 2.8 TD `99 zabrałem się do doprowadzania pojazdu do stanu jak najbardziej zbliżonego do fabryki. Niestety poprzedni właściciel nie dopilnował stanu krzyżaków wału przedniego i uszczelnienia reduktora. Oleju w reduktorze było tyle co kot napłakał (z 2.9 został może 1 litr). Zamówiłem właściwy uszczelniacz, (!sic 86PLN) ale niestety okazało się, że w sklepie się ktoś pomylił i dał mi inny. Ponieważ właściwy dotrze do mnie za tydzień wydłubałem stary uszczelniacz i podskoczyłem do sklepiku gdzie dobrałem za całe 3,60PLN uszczelniacz o identycznych parametrach (niestety jest trochę bardziej twardy), Po założeniu okazało się, że nadal nie uszczelnia ;|
W związku z powyższym mam pytanie: czy może być inna przyczyna (wyrobiony wieloklin?) takiego wycieku z gniazda wału i na co jeszcze zwrócić uwagę przy zakładaniu oryginalnego uszczelniacza (może są jakieś "kiwki"). Chętnie posłucham rad kogoś kto już przerabiał ten temat.

pozdrawiam
adrian
Ostatnio zmieniony przez Gene 18-08-2009, 16:55, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 08-08-2009, 20:23   

tomek5 napisał/a:
A odpowietrznik z reduktora może jest zatkany i sadzi.


Dzięki, także do sprawdzenia, ale skoro cieknie od razu po uzupełnieniu stanu oleju, bez jazdy, to chyba nie tu jest problem.
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 10-08-2009, 11:23   

tomek5 napisał/a:
Ale kupowałem zamiennik i płaciłem 18zł.Wymiar 39x52x6 i mi pasował.


Jutro zdejmę raz jeszcze wał i zmierzę dokładnie czy na simeringu nie jest wyrobiony, w sumie wał pracował przez jakiś czas na luzach. Zastanawiam się czy w takim wypadku oryginalny siemering uszczelni czy może poszukać jakiegoś grubszego, np. dwuwargowego, lub zastosować podkładkę.
Tak z ciekawości, zamiennik był dedykowany, czy dobierałeś coś z półki? I czy to jest plastikowo-gumowy czy może silikonowy (ciekawe czy silikonowe do hydrauliki siłowej nie zdawały by lepiej egzaminu?)
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-08-2009, 11:57   

Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz.
I bez wymiany tego może być problem z uszczelnieniem.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 10-08-2009, 12:10   

zbyszekm2 napisał/a:
Jeśli miałeś uszkodzony krzyżak i tak długo jeździłeś, to mogla się uszkodzić tuleja w obudowie reduktora, ta wewnętrzna strona, tam jest tuleja teflonowa i tak powstać mógł luz.


Dzięki, jak sądzę, bez zdemontowania reduktora i rozebrania go, nie da się tego sprawdzić na 100%? Czy wiesz może, jaki jest numer tej części, ewentualnie gdzie takową nabyć przyzwoitej jakości i w dobrej cenie?
 
 
zbyszekm2 
Forumowicz


Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy
Dołączył: 26 Sty 2007
Posty: 4635
Skąd: Bytów
Wysłany: 10-08-2009, 12:33   

Nie trzeba ściągac reduktora, zrobisz to z kanału albo podnośnika., To jest miejsce gdzie czop wału wchodzi w reduktor.
_________________
pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.