Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
kłopoty z silnikiem GDI
Autor Wiadomość
losiu-dg 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: DG
Wysłany: 10-08-2009, 18:40   kłopoty z silnikiem GDI

witam.
zacznę od tego że posiadam volvo v40 1.8 GDI. zarejestrowałem sie na tym forum bo wkońcu to silnik z carismy i jest tu dużo informacji na ten temat...

problemów jest pare:
- przy odpalaniu (zimny silnik) obroty ok 1500, auto pracuje głośno (głośne dzwieki z rury wydechowej), tak pracuje ok 30sek i sie uspokaja...
- falujące obroty, obroty skaczą od ok 600 do... i teraz sie zmienia... do 1000 po kilku sek do 1200 i znowu tak az do 2000, po czym wchodza na ok 3000 (pracuje ok 5sek) i wszystko sie normuje... 800obr i chodzi równiutko. wszystko trwa ok 3, 4min...
- kolejny problem... spadek mocy podczas jazdy. raz chodzi ok drugi raz ja mu na gaz a on slabnie, i często czuć szarpanie...

myslalem ze problem to przepustnica, silniczek krokowy lub przepływka ( jak wypiąlem wtyczke chodzil rowno, obroty sie uspokoiły)...
bylem ostatnio u mechanika, ktorego nie znam, polecil mi kolega... podpial do kompa, blad na przepływce i jakies dwa inne nie pamietam :\ auto zostawilem. nazajutrz pojechalem. okazalo sie ze sonda lambda nie dzialala (moze nie wiem, moze na koszty mnie naciagnal, zaplacilem za nowa NGK 180zl) ale problem nie ustal. nadal BEZ ZMIAN. koles mowi ze skacza wartosci wyprzedzenia zaplonu, ze sobie ustawic nie moze czy jakos tak?? ze musze sie z tym zglosic do kogos kto zna sie na tym silniku.
przepustnice wyczyscil i krokowy wiec juz nie wiem o co biega...
moze cos z czujnikiem polozenia walu korbowego?? moze filtr paliwa wymienic ale watpie czy cos pomoze...

czekam na jakies info od Was, jakies pomysly, bo do serwisu nie usmiecha mi sie oddawac... koszty...
pozdro
Ostatnio zmieniony przez 12-08-2009, 14:33, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
Sienio 
Forumowicz

Auto: Carisma 1,8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Wrz 2006
Posty: 61
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-08-2009, 21:31   

Czy był reset i ustawienie komputera. Jeśli nie to zrób to jeszcze raz sam. Opis znajdziesz w "szukajce" 8)
_________________
Pozdrawiam Sienio
Carisma 1,8 GDI
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 11-08-2009, 18:31   

Ad.1. Ssanie.
Ad.2. Odepnij klemę [-] na 30 sekund i naucz obrotów (operacja opisana w wielu wątkach).
Ad.3. Jeśli jedziesz z daną prędkością, przykładowo: 100 km/h, silnik przechodzi w tryb ECO. Czasem występuje przy tym szarpnięcie. Nie wiem, czy w Volvo włącza się zielona kontrolka ECO. Jeśli chcesz wyjść z tego trybu, depnij mu nieco mocniej, lekko szarpnie i już. :) W niektórych GDI nie szarpie w ogóle.

Zapłonu w silnikach GDI się nie ustawia, komputer jest od tego. :) Jak czyścił przepustnicę? Wyjął, i szmatką z płynem mył, czy napsikał specyfiku? Niestety, trzeba wyjąć i pucować, zrób to sam. Opisy na forum.

Podjedź do swojego ASO, lub Mitsubishi i poproś o diagnozę komputerową. Do GDI trzeba mieć MUT II, zwykły OBD nie poradzi sobie z tym i mogą wychodzić bzdury. Nie ma co wymyślać usterek.

Filtr paliwa dobrze jest wymienić. Kiedy ostatnio wymieniałeś? W razie czego, pytaj.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
maciej76 
Mitsumaniak


Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 367
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 12-08-2009, 06:51   

Dowiedz się jaki był numer błędu. Jężeli 12 21 i masz Cari po lifcie to przepustnica. Miałem podobne objawy. Zresztą zobacz czy lekko pracuje(wystarczy zdjąć jedną opaskę z węża) Jeżeli wyczujesz opór przy zamkn/otw. Tzn, że jest walnięta.
 
 
Piwor 
Mitsumaniak


Auto: 730d
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 43 razy
Dołączył: 12 Paź 2008
Posty: 3444
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-08-2009, 07:08   

maciej76, kolega ma Volvo.
_________________
01270/KMM

ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
730d 2018 -
 
 
maciej76 
Mitsumaniak


Auto: Civic
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 367
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 12-08-2009, 11:30   

:roll: Nie doczytałem. Jednak przepustnice sprawdzić może. Z błędami to już pewnie inaczej będzie.
 
 
losiu-dg 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: DG
Wysłany: 12-08-2009, 14:32   

przepustnice obejrzałem bez wykręcania ale się świeciła, ale niedługo znajde czas i ją wykręce. filtr paliwa musze wymienic... szukalem pod skrzynka z bezpiecznikami ale nie bardzo tam jest :) mam rocznik 98 ale model 99 i moze jest gdzies kolo zbiornika, bede szukal :) klemy odpinalem juz nie raz, a na kompie wyskoczyl (dokladnie nie pamietam) błąd, coś z ciśnieniem... niedlugo zajme sie autkiem tylko musze sie troszke z kaska odbic... wiecie jak jest :) dzieki za info, pozdro
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 13-08-2009, 12:41   

sprawdz regulator cisnienia paliwa, walniety regulator powoduje podobne objawy
 
 
Hagi 
Forumowicz

Auto: carisma gdi 99 po lifcie
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 19 Maj 2009
Posty: 57
Skąd: Tczew
Wysłany: 13-08-2009, 13:50   

A gdzie się znajduje ten regulator cisnienia i jak go sprawdzic,bo mam podobne problemy co kolega od volvo
 
 
sudan
[Usunięty]

Wysłany: 18-08-2009, 20:47   

losiu-dg napisał/a:
filtr paliwa musze wymienic... szukalem pod skrzynka z bezpiecznikami ale nie bardzo tam jest :) mam rocznik 98 ale model 99 i moze jest gdzies kolo zbiornika, bede szukal :)



hej tez mam volvo z GDI filtra paliwa szukaj pod samochodem na wysokosci fotela kierowcy.
 
 
losiu-dg 
Nowy Forumowicz

Auto: Volvo V40 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 10 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: DG
Wysłany: 18-08-2009, 21:43   

dzięki sudan, zajrze pod auto i napewno go znajde ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.