Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Nurtujące pytania 2.4 GDI
Autor Wiadomość
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 18-07-2009, 10:56   Nurtujące pytania 2.4 GDI

Wiadomo jestem na forum nie od dziś,przeczytałem mnóstwo postów,i mam nadal pytania które mnie nurtują :roll:
Pierwsza sprawa to te dziwne zachowanie silnika jak jest zimny,konkretnie chodzi o prychanie z tłumika i falowanie obrotów,dosłownie przez kilka sekund po odpaleniu.Na forum w dwóch różnych tematach wyczytałem różne teorie: że jest to normalne w silnikach GDI,ale już w innym temacie w Galu,koledzy szukają przyczyny tego doradzając sprawdzenie świec,fajko-cewek itp.
Druga sprawa to kable w moim silniku nie ma żadnych kabli wysokiego napięcia idą zwykłe przewody z kostkami do fajko-cewek i nie wyobrażam sobie jak to wymienić skoro wszystko jest w wiązkach oplecione jakimś plastikiem.Na forum często czytam,że zmienia się przewody i internetowy katalog NGK ma w ofercie do Space wagona 2.4 kable, ale one wyglądają całkiem inaczej.
Trzecie nurtujące pytanie :wink: to ten nieszczęsny filtr paliwa czy jest on w Space Wagonach czy go niema.W galantach wyczytałem,że może być gdzieś koło silnika lub w baku paliwa. Po telefonie do Japaneze dowiedziałem się że w MSW nie istnieje jako taki filtr paliwa. :?
Proszę bardzo posiadaczy MSW 2.4 GDI o wypowiedzenie się jak to jest w tych modelach bo już głupieje.Teraz auto zaczęło szarpać przy stałej prędkości na trasie.Wczoraj siedziałem do 12 w nocy czyściłem przepustnice,sprawdzałem świece,kostki połączeniowe,uczyłem silnika obrotów,i jeszcze nie wiem czy jest poprawa.
Wiadomo jeżeli jest filtr paliwa to zawsze warto go wymienić,jeżeli też dostępna jest cała taka wiązka kabli z wtykami to też warto zmienić bo auto ma swoje lata i przebieg a kable potrafią się łamać,przepalać i tylko kupę problemów sprawić.
Czekam na Wasz odzew :)
_________________

 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 18-07-2009, 13:19   

Wiązki kabli po 10 latach są jak nowe, jeżeli auto nie miało przygód blacharskich - tu nie szukałbym problemu

Zjawisko "prychania" znam, ale powiązać je mogę tylko z czystością dolotu - przy czystym i sprawnych popychaczach - nie zanotowałem go.

Fajki z cewek są wymienne, ale wg mnie trzeba je wymienić w 2 przypadkach: jeżeli są zaolejone (kanały świec lubią podciekać) lub jak widać na nich ślady przebić (lekko okopcone punkty)

Filterki paliwa znajdują się w pompie wysokiego ciśnienia - nie wymienia się ich przez życie auta (nie dotyczy Rosji, gdzie opracowali technikę ich czyszczenia - w pracy mam link, w tygodniu podeślę)

Za szarpanie przy stałym wciśnięciu gazu często odpowiada czujnik położenia przepustnicy lub położenia pedału gazu.

[ Dodano: 18-07-2009, 13:21 ]
PS. jeszcze początek końca czujnika położenia wałka rozrządu może powodować szarpanie i prychanie na początku
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 18-07-2009, 13:53   Re: Nurtujące pytania 2.4 GDI

skull napisał/a:
Trzecie nurtujące pytanie :wink: to ten nieszczęsny filtr paliwa czy jest on w Space Wagonach czy go niema.W galantach wyczytałem,że może być gdzieś koło silnika lub w baku paliwa. Po telefonie do Japaneze dowiedziałem się że w MSW nie istnieje jako taki filtr paliwa. :?
W galu wymieniałem, znajduje się przy baku (prawym kole tylnym). Stary filtr nie wyglądał zbyt dobrze... rdza go zżerała. Co do MSW,to nie wiem... tylko dlaczego w sklepie IC widnieje taki sam filtr paliwa do zakupu jak do Gala? Może warto samemu dobrać coś odpowiedniego i zainstalować, tylko ciśnienie podawanego paliwa może się zmienić...
Bartek napisał/a:
Filterki paliwa znajdują się w pompie wysokiego ciśnienia - nie wymienia się ich przez życie auta
Wiem, że jest trochę części w autach, których się nie wymienia. Tylko tzn., że producent nie wziął pod uwagę chrzczonego paliwa w PL. Dla mnie niewymienny FILTR to jakaś bzdura, chyba po to on jest, gdy się zabrudzi, to go wymienić?!?
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 18-07-2009, 16:08   

Dzięki Bartek na Tobie można zawsze polegać :D Teraz mam już konkretnie naświetloną sprawę. A z tym filtrem paliwa to faktycznie IC widnieje taki sam jak do Gala :? Ja osobiście na kanale szukałem filtra koło baku, ale nic nie znalazłem :wink: Wczoraj jak zdjąłem przepustnicę to zaglądałem do dolotu(chyba dobrze rozumuję :wink: ) i jest tam straszny syf, normalnie płynie smoła :shock: Chyba zabiorę się wymontuję ten dolot i wyczyszczę dokładnie.
_________________

 
 
 
j13mk 
Mitsumaniak


Auto: był Galant 2.4 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Lut 2009
Posty: 284
Skąd: Car-nice (West Coast)
Wysłany: 18-07-2009, 17:10   

skull napisał/a:
jest tam straszny syf, normalnie płynie smoła
Sam znalazłeś problem, mnie po sezonie też czeka kontrola przepustnicy i dolotu... narazie 2.4 GDi nie daje znać... Szerokości!
_________________
01706/KMM - J13MK
 
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 20-07-2009, 11:12   

jeszcze mam pytanko odnośnie świec: czy lekko okopcone na czarno świece to normalne w GDI? Bo zmieniałem świece na nowe po kupnie auta.
_________________

 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 21-07-2009, 09:39   

Tak
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
skull 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Grandis 2,4 MiVEC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 03 Mar 2008
Posty: 614
Skąd: Kentaki
Wysłany: 23-07-2009, 00:22   

po przeczyszczeniu przepustnicy i nauczeniu obrotów pojeździłem już parę dni i te delikatne szarpanie dalej odzywa się, nawet przy małych prędkościach na trójce w cyklu miejskim. Zastanawiam się czy brać się za te czyszczenie dolotu, czy w ogóle może mieć to wpływ na tego typu szarpania :? Spróbować przestawić TPS z 540mV na 430mV :? A może dać sobie z tym spokój i umówić się na kompa w ASO :? Nawet przeszła mi taka myśl, że jak ostatnio wymieniane miałem łożyska wałka sprzęgłowego w ASO coś nie namieszali fachowcy, albo specjalnie przestawili żeby znowu wrócić do nich i dać zarobić :| U nas w Polsce można wszystkiego się spodziewać. Jak w tym programie Turbo Kamera :wink:
P.S. Dziś dzwoniłem do ASO powiedzieli,że jeśli lampka Engine nie zapaliła się podłączenie do kompa nic nie pokaże :| Trzeba umawiać się i szukać przyczyny :doubt:
_________________

 
 
 
coltito 
Nowy Forumowicz
HKS4G63T

Auto: Colt CA5A, Starion A183A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2009
Posty: 15
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 13-08-2009, 00:07   

"P.S. Dziś dzwoniłem do ASO powiedzieli,że jeśli lampka Engine nie zapaliła się podłączenie do kompa nic nie pokaże"

A to świadczy o tym, że raczej słabi z nich naciągacze bo spokojnie mogli by umówić się na termin, podłączyć do MUT-a, powiedzieć że komputer niczego nie wykazał i swoje policzyć.
A potem szukać dalej!
Gdyby byli nieuczciwi!!!
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.