Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawieszenie przednie
Autor Wiadomość
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 11-08-2009, 08:34   Zawieszenie przednie

Ostatnio zauważyłem w moim miśku takie odchylenie przedniego koła od pionu:



Czy może być to efekt zurzycia ( jeśli tak to czego ), czy uszkodzenia jakiegoś elementu?

Z dodatkowego opisu mogę dodać ze zawieszenie nie tłucze się zbytnio, a misiek jest nadsterowny przy mocnych zakrętach w lewo ( w pewnym momęcie zaczyna mocniej skręcać ) a na prostej trochę "chodzi" nie trzyma prostego toru jazdy.

Obejrzałem zawieszenie, nic nie wygląda na skrzywione ( a przynajmniej tak by ja jako laik mógł to zauważyć ) gumy przy mocowaniu wahacza do karoserii wyglądają na całe, nie są wypchane


Drugie koło też jest odchylone od pionu w ten sam sposób ale dużo mniej

Pomocy:(
Wszelkie sugestie będą mile widziane.
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 11-08-2009, 10:41   

szkodnik napisał/a:
misiek jest nadsterowny przy mocnych zakrętach w lewo ( w pewnym momęcie zaczyna mocniej skręcać )
To charakterystyczne w przypadku zużycia przedniej tuleji metalowo-gumowej wahacza. Sprawdź czy wahacz nie pracuje przód-tył i na boki. Poza tym jak tam ze sprawnością amortyzatorów?
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13-08-2009, 08:21   

Amortyzatory hmm, nie są ekstra ale jeszcze dają radę, to znaczy w miarę dobrze tłumią drgania,autem nie buja, samo zawieszenie też nie tłucze się.
Czy wahacz chodzi, będę miał możliwość sprawdzić w weekend, na razie miałem go możliwośc obejrzeć ale nic nie zauważyłem niepokojącego.
Tylko czy zużycie tej tulei może powodować aż taki odchylenie? Wydarło mi nową oponę w ciągu około 2 -3 tys km w większości autostradą i zniwelowanie tego odchyłu jest dla mnie priorytetem bo wymiana opon co miesiąc to tak nie za ciekawie...

Czy jeśli guma pod spręzyną w kolumnie byla by wytłuczona lub innego rodzaju podkładka pod nią ( co spowoduje ze przód będzie niżej ) może to spowodować taki problem?

ewentualnie co musiało by być skrzywione by koło tak odeszło od pionu?

Dodam jeszcze ze misiek ma dobrą zbierznośc kół
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-08-2009, 12:54   

szkodnik, tak jak napisał Hugo, to typowa przypadłość tego auta. Żużycie tulei metalowo gumowych może powodować takie odchylenie, ponieważ wahacz dolny przemieszcza się poprzecznie. Ten objaw który nazywasz nadsterownością to właśnie powodują zużyte tuleje. Nie wiem jak możesz jeździć, bo domyślam się, że takie zachowanie podczas jazdy musi występować od dłuższego czasu, że tak pochyliły się koła.
Podnieś auto do góry, złap na dole koło i poszarp nim do siebie i od siebie. Powinno się poruszać w przypadku zużytych tulei.
Na ostrych zakrętach siła działająca na koło powoduje, że ono pochyla się w drugą stronę (koło na zewnętrznej), przez co zmienia się także jego kąt skrętu i tym samym w zakręcie tracisz zbieżność.
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 13-08-2009, 23:45   

jezdzę bo muszę;-) mam ponad 50km do pracy i brak innej możliwości niż dojazd samochodem. Misiek był bardzo zaniedbany przez poprzedniego właściciela i staram się systematycznie wszystko naprawiać ale że z zawieszeniem jest aż tak źle zorientowałem się dopiero gdy zauważyłem że wycięło mi zupełnie oponę.
Jutro zabieram się za rozkręcenie zawieszenia i będę mógł sprawdzić co jest nie tak:D

Dziękuję za sugestie
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 14-08-2009, 00:22   

a co z geometria?? Moze jest przestawiona? (nie myl ze zbieznoscia). Sprawdz te gumy o ktorych pisza koledzy wyzej a jak to nie to to sprawdz geometrie.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21948
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 14-08-2009, 10:40   

szkodnik napisał/a:
Misiek był bardzo zaniedbany przez poprzedniego właściciela i staram się systematycznie wszystko naprawiać
Też kupiłem takiego Colta kiedyś (4 lata temu) bardzo zaniedbanego i naprawa goniła naprawę i też wymieniałem w/w tuleje, chociaż nie przypominam sobie żeby mi tak cięło opony.
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 27-08-2009, 23:03   

uleje sprawdzone i są ok. wymieniłem gałkę wahacza i znikła nadsterowność na zakrętach. Niestety przechylenie koła pozostało.... jak tylko uporam się z dużo pilniejszą usterką będzie trzeba sprawdzić geometrię czy coś nie jest pokrzywione.
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.