Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Przejscie z oleju półsyntetycznego na syntetyk
Autor Wiadomość
smoltrix 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 95' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
  Wysłany: 15-08-2009, 12:04   [CA1A 1.3] Przejscie z oleju półsyntetycznego na syntetyk

Witam kolegów.

Mam pytanie dotyczące tematu postu. Posiadam colta 1.3 rok 1995. 200000tyś km.
Kiedy go zakupiłem jeździł ona na mineralu , wiem ze to nie jest najlepsze bo smarowanie na zimnym silniku jest praktyczne zerowe itd. Zmierzyłem ciśnienie na garach i okazało sie naprawdę niezłe (wręcz podobno za duże około 13,5 na cylinder z wahaniem od min do max ok 0,5 bara- zimny silnik). Było to podstawą do zmiany oleju na półsyntetyk mobil 10w-40.Od tamtego czasu ( 10000 km) silnik co prawda połknął około 1,5 l oleju ale jak sie okazało największą ilość znalazłem pod silnikiem ( brak uszczelki miski olejowej miska była założona na silikon tzw płynną uszczelkę) Przy wymianie rozrządu poprawiłem to. Olej przestał ginąc ale konkretnie sprawdze to dopiero jak stuknę około 3000tyś.
I tu przechodzę do sedna ( po wyczerpującym opisie sytuacji hehehe :mrgreen: )
Dowiedziałem się ze w mitsu olej syntetyczny jest lekarstwem na popychacze które u mnie już trochę słychać PRAWDA CZY FAŁSZ???? Pomijając ze full syntetyk jest dla silnika jak miodek dla misia :wink:

Z góry dzieki za rady w tym temacie.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2009, 12:55   

Wszystko zależy od kondycji silnika. Jeśli silnik jest w dobrym stanie, zmiana oleju na rzadszy nie przyniesie negatywnych skutków - wbrew temu, co sądzi duża rzesza mechaników. Osobiście w trzech kolejnych autach wykonywałem przejścia z oleju gęściejszego na rzadszy (Colt CA1A z mineralnego na półsyntetyk, a potem - po remoncie góry silnika - na syntetyk; Lancer CB4A z mineralnego na półsyntetyk; Colt CJ4A z półsyntetyku na syntetyk) - beż kompletnie żadnych negatywnych skutków. Żadnego rozszczelnień, żadnych wycieków i zużywania oleju przez silniki. Za każdym razem przed wymianą stosowałem płukankę do oleju. Dwa z tych trzech aut są nadal w moich rękach i nadal dobrze się sprawują i nie mam potrzeby dolewania oleju.
 
 
smoltrix 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 95' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 15-08-2009, 13:01   

Dzieki wielkie.

Tej odpowiedzi sie spodziewłem.
:mrgreen:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2009, 16:04   

1. wcale nie jest zerowe smarowanie na mineralnym - to tez dobre oleje, choc warunkiem jest czestsza wymiana (ja zmienialem co 7500 km)
2. tez nie uwazam, ze przejscie na syntetyk musi cos od razu zniszczyc/rozszczelnic/itp. - sam bede za jakis czas taka operacje przeprowadzal, jednak przed tym zastosuje plukanke do silnika f-my liqui moly (oraz porzadny PRAWDZIWY olej syntetyczny o klasie ACEA A3/B3 np. Mobil 1 5W50)
3. w Twoim Colcie NIE MA! popychaczy, wiec jak zawory klepia, to sa do regulacji
edit:
4. oryginalnie miska olejowa NIE MA uszczelki - jest tylko silikon wysokotemperaturowy odporny na olej (f-my 3M, ale Reinz tez produkuje fajny, czarny Reinz-o-sil)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 15-08-2009, 18:40   

Krzyzak napisał/a:
jednak przed tym zastosuje plukanke do silnika f-my liqui moly
Dokładnie taki używałem i z czystym sumieniem polecam.
Krzyzak napisał/a:
jest tylko silikon wysokotemperaturowy odporny na olej (f-my 3M, ale Reinz tez produkuje fajny, czarny Reinz-o-sil)
Do tego zestawienia można, a nawet trzeba dorzucić Würth. Sprawdzony wielokrotnie, m.in. przez Bartka i mnie. Jak złapie - nie ma siły.
 
 
smoltrix 
Nowy Forumowicz

Auto: COLT 95' 1.3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Maj 2009
Posty: 9
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 17-08-2009, 13:52   

w Twoim Colcie NIE MA! popychaczy, wiec jak zawory klepia, to sa do regulacji
edit:

Zaworki wyregulowałem na ciepłym silniku ( trochę ostygł zanim znalazłem szczelinomierz )

A co do uszczelki TO zgłupiałem :idea: - poważnie tylko silikon??? to juz wiem zeby nie szukać. Hehehe

Dzięki chłopaki
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2009, 14:10   

smoltrix napisał/a:
A co do uszczelki TO zgłupiałem :idea: - poważnie tylko silikon???
Poważnie, poważnie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.