Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Silnik Gaśnie :(:(:( POMOCY!!!
Autor Wiadomość
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 13-08-2009, 22:38   Silnik Gaśnie :(:(:( POMOCY!!!

Witam:)
3 dni temu odebrałem autko od mechanika, było idealnie:)
Był założony rozrząd na nowo, nowa pokrywa od zaworów, nowa uszczelka pod pokrywę, sprzęgło.Obroty stały w miejscu, praca silnikia równiutka no po prostu ideał:)
Aż tu nagle po 2 dniach użytkowania silnik zaczął mi gasnąć:(
Słychać było strzały z wydechu (nie mam gazu) na zakrętach mi gasł, zapalał mi się CHECK ENGINE, obroty falowały i przygasał... w końcu zaczął gasnąć na wolnych i ciężko było go odpalić:/ więc postanowiłem najpierw sprawdzić dolot - filtr był OK ale w gumie miedzy przepływomierzem a przepustnicą pojawił się olej :shock: wyczyściłem tą rurę i założyłem spowrotem. Następnie sprawdziłem świece i były na końcach przypalone a gwint był w oleju... (niedawo zmieniane uszczelniacze) silnik teraz odpala, ale po chwili zapala sie chceck i gaśnie:(:(:( Pomyślałem, że może zalewa go przez Lambde a wy jak myślicie?? czy może to ECU lub nie wiem wtryski??
Proszę o POMOC:)
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 14-08-2009, 00:53   

czujnik położenia wału znajdujący się po przeciwnej stronie od rozrządu, przy gumowej rurze dolotu, sprawdźczy się nie rusza i nie obraca jak go przekręcisz ręką, sprawdź podłączenie wtryczki (4 kabelki w niej) przeczyść contactolem i wepnij spowrotem, oleju powodu niewymyśle z palca... najlepiej zamieść na youtube filmik z próby odpalenia i wogóle, może coś zobaczymy, pozatym nielepiej wrócić do mechanika żeby to poprawił? :?

w książce serwisowej jest jasno napisane: Faulty systems: Oxygen sensor -> Control contents to Fuel injection control: Feedback control of air/fuel - ratio by oxygen sensor signal is not made.

jak odepniesz w zdrowym silniku lambde to będzie chodził ale spali 20L na setke ;p cały czas będzie ustawiał mieszanke bogatą

natomiast TDC Sensor czyli to co ci mówiłem żebyś sprawdził: Faulty systems: TDC sensor -> Control contents to Fuel injection control: No fuel injection.

silnik zgaśnie i zakoduje błąd i zaświeci CHECK ENGINE, podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/, podstrona "Dane naprawczo-regulacyjne" w temacie "Diagnoza błędów ECU" tak samo jest w eclipsie, obok skrzynki bezpiecznikowej pod czarną zaślepką gumową jak jeszcze jest) jak odczytasz błędy to pisz dopiero, bo jak pokaże że to czujnik wałka a go sprawdzisz i przeczyścisz jak napisałem wcześniej znaczy że mechanik ci go jakoś uszkodził... albo poluzowane wtyczki przy ECU albo przy czujniku... ZCZYTAJ BŁĘDY
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 15-08-2009, 00:00   

Dzisiaj zawiozłem go do znajomego mechanika...
Akumulator chwilkę podładowałem i podłączyłem klemy i ku mojemu zdziwieniu odpalił po nocy na dotyk :shock: nie wiem nawet czy rozrusznik zdążył zrobić obrót.
Ale moje zadowolenie nie trwało zbyt długo;( chwilke pochodził na wolnych i znowu to samo;/
pytałem ojca dlaczego świece mogą być w oleju to powiedział mi, że mogły pierścienie pójść dlatego go zalewa i nie chce odpalić... Możliwe??
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 15-08-2009, 00:30   

napisałem Ci ;/
zenek_bb napisał/a:
ZCZYTAJ BŁĘDY


potem bedziemy myśleć

po to jest kontrolka CE że jak ma błąd to trzeba go odczytac, jak przychodzi pacjent do szpitala to nie kroją go odrazu sprawdzając co w środku tylko pytają co mu dolega

twój eclips drze sie do ciebie "CHORY JESTEM" a to co mu jest napisał ci dwoma cyferkami

odczytaj błędy diodą
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 15-08-2009, 01:28   

Podaj numerki błędów a zaraz Ci pomożemy.
Wskazówki Tutaj STRONA KRZYŻAKA Mam nadzieje że kolega się nie obrazi o linkowanie do jego strony.
Wchodzisz w Dane naprawczo-regulacyjne a następnie w Diagnoza błędów ECU
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24338
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-08-2009, 10:37   

HouseM, bynajmniej - po to tworzylem strone, by z niej skorzystac
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-08-2009, 02:11   

zenek_bb napisał/a:
podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/, podstrona "Dane naprawczo-regulacyjne" w temacie "Diagnoza błędów ECU" tak samo jest w eclipsie, obok skrzynki bezpiecznikowej pod czarną zaślepką gumową jak jeszcze jest) jak odczytasz błędy to pisz dopiero


to napisałem ja, na początku....
a ty HouseM mu powtarzasz ;/ przecież nie napisałem mu tego dla jaj... ;/ chcę pomóc ale jak mam to zrobic... ;/
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 16-08-2009, 09:56   

Tak podpiąć diode lecz wszystkiego ci nie pokaże. Jeśli masz świece w oleju to sprawdz mu ciśnienie na cylindrach. A uszczelke pod głowicą masz całą?
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-08-2009, 11:11   

Creatinian1990 napisał/a:
zapalał mi się CHECK ENGINE
zenek_bb napisał/a:
podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/,


Panowie od tego zaczynamy i koniec bicia piany. Jeśli kolega Creatinian1990, chce zacząć "wymianę oleju" od "remontu silnika" to jego sprawa, wam nic do tego.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-08-2009, 16:11   

jakie bicie ;p jaka piana ;p jesteśmy spokojni, pozdrawiamy
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
  Wysłany: 16-08-2009, 21:38   

Adaho_krak napisał/a:
Creatinian1990 napisał/a:
zapalał mi się CHECK ENGINE
zenek_bb napisał/a:
podepnij diode i odczytaj błędy (jak to zrobić znajdziesz na stronie http://mitsubishifan.webpark.pl/,


Panowie od tego zaczynamy i koniec bicia piany. Jeśli kolega Creatinian1990, chce zacząć "wymianę oleju" od "remontu silnika" to jego sprawa, wam nic do tego.



Sory ale zbytnio nie rozumiem o co ci chodzi?? :shock:
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 16-08-2009, 21:46   

nic nic ;p to było off topic...

zczytaj błędy diodą prosze, pomyślimy co dalej :) czekamy :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 16-08-2009, 22:05   

spoko;) ale zrobię to mam nadzieję jutro:) bo koleś który mi robi auto ma się właśnie jutro odezwać:) Może akurat udało mu się zrobić :) kto wie:)
Jutro jeszcze dam znać wieczorkiem

i będę musiał jeszcze jutro tramwajem po 1 diodę leciec;P:P:P
kurcze tyle tych diód ze szkoły ukradłem i żadnej nie mam:P
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 17-08-2009, 03:37   

tylko pamiętaj, dioda 12V albo dioda 3V + opornik odpowiedni, powiesz że chcesz tą diode na 12V podpiąć i Ci dobiorą opornik do niej :) mechanik mechanikiem ale czy wykasuje błąd to inna sprawa :) po odbiorze sprawdź czy wymiga jakieś błędy (na stronce z instrukcją masz kody błędów) jak wymiga dalej błędy (kluczyk na zapłon a najlepiej na pracującym silniku) to odłącz kleme minusową na 10 minut(wykasujesz stary błąd), podłącz i przekręć potem na zapłon i zobacz czy na dzień dobry po resecie ma jakiś błąd, potem odpal i przejedź się kawałek, i wtedy po jeździe sprawdź czy znów jakiś zarejestrował i tyle, napisz wszystko jak poszło i będziemy wiedzieć co i jak :)

zrób to nawet jeżeli silnik będzie niby chodził prawidłowo, bo mechanik może niewiedział o resecie kompa po grzebaniu w czujnikach i stary błąd dalej będzie wpisany i może świecić CHECK ENGINE, po resecie warto sie przejechać i sprawdzić czy nie ma dalej błędów, jak będą będziemy myśleć dalej :) pozdrawiam

[ Dodano: 18-08-2009, 01:13 ]
Creatinian1990 napisał/a:
Dzisiaj zawiozłem go do znajomego mechanika...
Akumulator chwilkę podładowałem i podłączyłem klemy i ku mojemu zdziwieniu odpalił po nocy na dotyk :shock: nie wiem nawet czy rozrusznik zdążył zrobić obrót.
Ale moje zadowolenie nie trwało zbyt długo;( chwilke pochodził na wolnych i znowu to samo;/
pytałem ojca dlaczego świece mogą być w oleju to powiedział mi, że mogły pierścienie pójść dlatego go zalewa i nie chce odpalić... Możliwe??


tak teraz czytam jeszcze raz twój post i myśle sobie tak: zresetowałeś ecu odłączając kleme (po odpaleniu chciał sie uczyć obrotów na nowo), odpalił na dotyk (jak przy zapłonie ustawionym na zbyt późny) pochodził troche, dostał temperatury (zamknął bypass ssania) czyli odciął dodatkowe powietrze i zdechł... olej na świecach i w odpowietrzeniu -> to samo miał jeden z klubowiczów MEKP który przyjechał do mnie na naprawe jego eclipsa, też miał wczesny zapłon (0 stopni) odpalał na dotyk ale po zamknięciu ssania gasł (miedzy innymi przez źle ustawioną przepustnice i zaklinowany silnik krokowy) ale jemu chodził bo na max miał śrubę wolnych wykręconą... pluł i niechodził równo, jechał max 160... tak myśle... ty też pomyśl... popatrz u siebie...

dodaje filmik instruktażowy jak ustawić zapłon w eclipsie, z tym że jedna część jest na imageshack a druga na youtube bo mi pierwszą 11 minutową część youtube odrzuciło...

1sza część http://img190.imageshack....niezaplonu.mp4/
2ga część http://www.youtube.com/watch?v=BQPJj0_WPcU
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Creatinian1990 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Eclipse93 2.0 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 101
Skąd: Szczecin
Wysłany: 20-08-2009, 00:59   

Więc tak:
Dziś odebrałem go od kolegi:)
z podłączenia do komputera wynikło, że pompa paliwa czasem się włącza a czasem nie,
oraz, że sonda lambda ma jakiś błąd.
Więc komputer został wyjęty i wgrane zostały nowe mapy, kondensatory były OK więc nie były wymieniane:)
Po włożeniu wszystkiego na miejsce było OK:)
Lecz w ciągu dnia 2 razy zapalił się check: raz po prostu zaświecił się na chwilkę a drugi raz po zapaleniu check-a rzuciło nim.
mam więc odłączyć klemę i podłączyć później jeszcze raz tak jak pisałeś?
Czy po prostu wymienić pompe paliwa razem z filtrem paliwa no i jeszcze lambda??
co o tym myślisz?? może to poskutkować??
tak a propo filmik suuuper;) będę wiedział na przyszłość;)
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.