Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
zagotowała mi się |
Autor |
Wiadomość |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:20
|
|
|
nie skąpie na czujniki, wiadomo że nowe to nowe tylko nie mogę ich dostać, a do Ciebie chętnie bym się wybrał ale to trochę daleko |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:45
|
|
|
inter cars |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Nachbar [Usunięty]
|
Wysłany: 19-08-2009, 09:52
|
|
|
albo Malik części i prześle Ci poczytą - bedziesz miał za 2-3 dni góra |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 20-08-2009, 12:43
|
|
|
VirMan napisał/a: | inter cars |
Nie ma...
jest tylko od wskaźnika. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 21-08-2009, 21:12
|
|
|
Rajek napisał/a: | jest bez termostatu, odpaliłem widać ruch wody w chłodnicy, płyn czysty nie bulkocze w zbiorniczku, chodziła do włączenia się wentylatora i nadal płyn nie kipiał. A więc dlaczego to się wczoraj stało? Dodam, że oba węże miękkie oba się jednakowo nagrzewają (jak jest bez termostatu) no i odpowietrzyłem cały układ. A kiedy się załancza drugi wentylator? |
układ chłodzenia w sigmie jest układem ciśnieniowym, znaczy że w czasie normalnej pracy na zagrzanym silniku w układzie utrzymuje się podwyższone ciśnienie, do 0,9 lub 1,0 bara zależnie od korka wlewu na chłodnicy, co nie dopuszcza do zagotowania wody nawet przy temperaturze 110st.C.
kiedy po podgrzaniu ciśnienie przekroczy wartość podaną na korku, zaworek w korku otwiera się i nadmiar płynu zostaje przelany do zbiornika wyrównawczego. kiedy silnik stygnie ciśnienie spada i układ zasysa niedobór płynu ze zbiorniczka.
wynika z tego że nawet po lekkim podgrzaniu silnika węże powinny być twarde bo wewnątrz jest ciśnienie 1 bar. twoje węże są miękkie więc uszkodzony jest korek wlewu na chłodnicy. nie utrzymuje ciśnienia i motor wyrzuca wodę do zbiorniczka a niski poziom wody w układzie chłodzenia powoduje zapowietrzane układu i uniemożliwia włączenie wentylatora bo ten na dole chłodnicy załącza się bodajże przy 95 st.C a przy niskim poziomie wody i braku ciśnienia taka temperatura tam nigdy nie dotrze.
proponuję założyć na próbę korek z innego auta, taki z zaworkiem na ciśnienie 0,9-1,0 bara. to powinno rozwiązać problem.
życzę powodzenia
jeszcze złe wieści
woda może też uciekać:
- przez pękniętą głowicę do kanału dolotowego lub wydechowego - kopci na biało
- przez pękniętą głowicę albo uszkodzoną uszczelkę pod głowicą do oleju- będziesz miał biały olej |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-08-2009, 21:27
|
|
|
a widzisz - nie wiedziałem.. to pewnie u mnie też.. ciekawe.. nie miałem pojecia o tym. Sprytne te japońce.. - chociaz.. nie wiem czy to nie łątwiej o przecieki jak jest instalacja ciśnieniowa. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-08-2009, 21:54
|
|
|
Japońskie uszczelki zaprojektowano w takim celu i muszą wytrzymać prace w instalacji ciśnieniowej |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 21-08-2009, 22:55
|
|
|
no muszę powiedzieć ,że ciekawe :] - w nissanie okazuje sie ze tez tak roili.. stanza ma.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Bulwa
Mitsumaniak

Auto: audi c4 quattro,audi b4 quattr
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 201 Skąd: RADOMSKO
|
Wysłany: 21-08-2009, 23:01
|
|
|
miałem tak kiedyś z audi 100 c3,2,3e pseudo mechanicy wymieniali uszczelki pod głowicą gdy nie pomogło kazali kupić głowicę,a okazało się że był uszkodzony korek za 30zł i dlatego się grzał. |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-08-2009, 12:37
|
|
|
kupiłem nowy korek i po paru minutach węże stały się twarde, to chyba dobry znak? |
_________________
 |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 22-08-2009, 16:47
|
|
|
Rajek napisał/a: | kupiłem nowy korek i po paru minutach węże stały się twarde, to chyba dobry znak? |
dobry
ja miałem jeszcze problem z wodą spowodowany tym że poprzedniemu właścicielowi poszedł olej do wody i po pewnym czasie gumy zmiękły, po zagrzaniu puchły zwiększając średnicę o jakieś 30% natomiast na zimnym przy gazowaniu zasysało dolny wąż. i też wiatrak się nie włączał, wodę wyrzucało do zbiorniczka ale już nie zasysało.
wymieniłem wszystkie gumy, w tym te dwie grube ( ~120pln za sztukę, org.mitsu. w serwisie ) i się naprawił.
mam nadzieję że twoje kłopoty się skończą
pozdrawiam
aha, jeszcze chciałem powiedzieć że niski stan wody w motorze 3.0 12v jest szczególnie niebezpieczny dla przedniej głowicy - lubią pękać!!!
nie wiem, czy w 24v też lubią pękać(?) |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:07
|
|
|
u mnie nie zauważyłem żeby puchły i nie zasysa węży na szczęście i tak dzięki Ci dobry człowieku za pomoc Ty jedyny wpadłeś na ten pomysł, inni straszyli że uszczelka pod głowicą (chociaż 1000 razy pisałem, że nie ma objawów, że to uszczelka) i inne rzeczy ale spoko, właśnie przejechałem około 100 km i wydaje się ok, wcześniej by już wywaliło wodę ze zbiorniczka ze 2 razy, MAM NADZIEJE, ŻE TERAZ BĘDZIE OK DZIĘKI JESZCZE RAZ!!! Ale i tak pech mnie nie ominął, jak jechałem po korek to przywaliłem w tył innego auta i zbiłem sobie kierunkowskaz tylko kierunkowskaz zaś ford fiesta w którego uderzyłem zderzak i klapa bagażnika do wymiany heh spisaliśmy protokół i tyle. I co poleca mi teraz po zniżkach? |
_________________
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:13
|
|
|
polecą.. jak mnie.. ale mnie wrobili rok temu.. no nic.. innym autem bylo |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
zOrg
Nowy Forumowicz

Auto: sigma 3.0 12v /92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Wrz 2008 Posty: 24 Skąd: częstochowa
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:23
|
|
|
Rajek napisał/a: | ... jak jechałem po korek to przywaliłem w tył innego auta i zbiłem sobie kierunkowskaz tylko kierunkowskaz zaś ford fiesta w którego uderzyłem zderzak i klapa bagażnika do wymiany heh spisaliśmy protokół i tyle. I co poleca mi teraz po zniżkach? |
przed 2 miesiącami wpasowałem się w tyłek fabii. też poszło z oc a po całym zdarzeniu odnawiałem ubezpieczenie i zniżki zostały. może u ciebie też nie zauważą...
zauważyłem że moja ma najprawdopodobniej taki sam kolor jak twoja ... w związku z tym jakby ci gdzieś wpadł w oko zderzak przedni taki jak u ciebie z prostokątnymi halogenami i maska ale w kolorze i idealnym stanie to będę wdzięczny za wiadomość.
nie ma wielkiej tragedii, da się jeździć ale zagniotki wyglądają nieestetycznie |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 22-08-2009, 17:32
|
|
|
powiem tak - dowiedzą się..
potem przyjdzie o dopłacenie OC.. i będzie niemiło miałem tak przy tym wrobieniu. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
|