| Rozrząd i niespodzianka | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | LEWY   Mitsumaniak
 
  
 Auto: LANCER EVO II
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 516
 Skąd: Prabuty/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 09:37   Rozrząd i niespodzianka |   
 |  
               | 
 |  
               | Wczoraj gdy wracałem po miłej wizycie u dentysty nagle silnik zgasł spróbowałem jeszcze raz  zakręcił a nie zapalił. Pasek od alternatora był postrzępiony i jego resztki wisiały na rolkach chciałem go wyciągnąć
 ale udało się wyjąć dwa paski.
 dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem
 
  . Przez myśl przeszło mi że jeżeli będę miał pecha to lepiej od razu kupić DID-a
 tylko czy skrzynia podoła no pewnie kompa bym musiał zmienić ale czy była by możliwość przerobić wiązkę do nowego komputera by nie trzeba było wyciągać wszystkich kabli
 |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszSZ999   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Maj 2009
 Posty: 95
 Skąd: Orzeł Biały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 10:36 |   
 |  
               | 
 |  
               | Pasek rozrządu też pękł? Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | docencik87   Mitsumaniak
 
  
 Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 34 razy
 Dołączył: 30 Wrz 2007
 Posty: 887
 Skąd: Poznań
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 10:40 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LukaszSZ999 napisał/a: |  	  | Jak to mozliwe ze koło rozrządu jest gołe bez osłony? | 
  	  | LEWY napisał/a: |  	  | dla pewność zdjąłem osłonę i taki widok zastałem | 
 
 Trzeba zdjąć główkę i zobaczyć...
 
 I będzie boleć...
 
 Powiedz jeszcze czy wymieniałeś pasek po zakupie?? Jeśli tak to na jaki, byśmy uważali...
 |  
				| _________________ Witaj Gość!!
 1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik
  ) 2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
 2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
 
  Staram się pisać poprawnie po polsku. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LEWY   Mitsumaniak
 
  
 Auto: LANCER EVO II
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 516
 Skąd: Prabuty/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 10:53 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wszystko było zrobione po zakupie na tym rozrządzie miałem zrobione 31tys wiec jeszcze 3 razy tyle mógłbym zrobić wszystko było kupione u JAPANEZE więc nie sadze by o jakość tu chodziło jest jedno przypuszczenie ze może z którąś rolką coś jest nie tak |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszSZ999   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Maj 2009
 Posty: 95
 Skąd: Orzeł Biały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 11:06 |   
 |  
               | 
 |  
               | Dziwne troche. żeby dwa paski strzeliły razem... lewarek pod miskę i odkrecaj mocowanie silnika. Wtedy wszystko widać. 
 [ Dodano: 20-08-2009, 12:12 ]
 Chyba wiem co sie mogło stać. Poszarpany pasek od osprzetu wkręcił się w kółko rozrządu na wale. Zaklinował i pasek rozrzadu też wyrwało. Ciekawe jak teraz sie maja zawory.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | orzech [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 11:20 |   
 |  
               | 
 |  
               | http://www.v40.pl/viewtopic.php?t=18005inne forum jednak te same silniki i te same problemy, wiele przyczyn w tych silnikach jest powodem zrywania paska i nie było by w tym nic bolesnego jednak w tych konstrukcjach w 90% ZERWANY PASEK nawija sie na kolo pasowe strzępiąc przy okazji pasek rozrządu a następstwem tego z reguły jest remont glowicy  itd itp. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 11:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | W dieslach zawory są prostopadłe do tłoków, więc w 99% zawory nie pogięły się. Wymienić trzeba połamane dźwigienki zaworowe, założyć pasek i naprzód   
 [ Dodano: 20-08-2009, 12:58 ]
 PS. A koło pasowe na wale masz całe? - To jest główna przyczyna zrywania paska rozrządu we francajskich dieslach
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszSZ999   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Maj 2009
 Posty: 95
 Skąd: Orzeł Biały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 14:09 |   
 |  
               | 
 |  
               | Prostopadłe??? Nie możliwe. Mogą jedynie nie wystawać ponad głowice w co wątpie. 
 Na pewno zgiął któryś zawór bo stał się to podczas jazdy a potem jeszcze próbował go odpalić.. Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 14:21 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | LukaszSZ999 napisał/a: |  	  | Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie. | 
 a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Bartek   Mitsumaniak
 friendly admin
 
  
 Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 291 razy
 Dołączył: 21 Mar 2005
 Posty: 6989
 Skąd: że znowu? (W-wa)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 14:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | LukaszSZ999, wystają ponad głowicę, dlatego pękają dźwigienki. Nie krzywią się trzonki, bo siła działa na zawór idealnie równolegle do trzonka. W benzynowych jednostkach zawory są umieszczone pod kątem do denka tłoka, stąd się krzywią. 
 Kręcenie i próby odpalenia PO zerwaniu paska są bezpieczne i nie powodują żadnych skutków, ponieważ po zerwaniu paska zawory zamykają się, przez to, że układ sprężyn zaworowych dąży do minimalizacji własnej energii i ustawi się zawsze w pozycji o najmniejszym otwarciu zaworów.
 
 Głowicy nie trzeba demontować, wymieniać zaworów itp. Wymienić dźwigienki, założyć pasek i naprzód......
 
 [ Dodano: 20-08-2009, 15:34 ]
 
  	  | LukaszSZ999 napisał/a: |  	  | Na pewno
 | 
 
 Sorry, ale na pewno to nie masz pojęcia o czym piszesz......
 |  
				| _________________ Pozdrawiam
 MITSUMANIAK Bartek
 
 Outlander III '14
 Galant 1600 L '82
 Legnum VR-4 '99
 Space Star '14
 Space Wagon '99 V6 - 24
  sprzedany   
 nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
 
 
 Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 14:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Zgadzam się z Bartkiem, w tych dieselkach zawory są prostopadle do tłoka, więc nie powinno im się nic stać. Przeważnie trzeba wymienić połamane dźwigienki, czasami śruby mocujące zespół dźwigienek, bo mogą się wygiąć, zmienić pasek i gotowe   Przy bardzo mocnym strzale może głowica też ucierpieć, ale to naprawdę duża siła musiałaby być.
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LEWY   Mitsumaniak
 
  
 Auto: LANCER EVO II
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 11 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 516
 Skąd: Prabuty/Gdynia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 16:38 |   
 |  
               | 
 |  
               | Bardzo Wam wszystkim dziękuje niestety dopiero jutro okaże się co i jak, fajnie by było jak by to były małe koszta a jak nie to zobaczymy.
 dzięki raz jeszcze.
 Jutro wyda się kto był bliżej prawdy,
 zakłady tylko do godz18 i wszystkie wpłaty bezpośrednio na konto
   |  
				| _________________ 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszSZ999   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Maj 2009
 Posty: 95
 Skąd: Orzeł Biały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 17:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | Heh. Sory za to prostopadłe, bo o czym innym myślałem w tym momencie. Ale i tak sie moze zgiąc zawór. Sam tak miałem.... Bartek, a włoż śrubę w imadło i skreć ją, zobacz czy sie nie skrzywi mimo ze jest prostopadła do płaszczyzny "szczęk" imadła... Bedziesz mi tu gadał ze nie mam pojecia co mówie... 
 [ Dodano: 20-08-2009, 18:26 ]
 Aha i jeszcze jedno. Kredcenie rozrusznikiem po peknieciu paska to juz przegiecie. Któryś tłok spotka się z zaworem i koniec. Spróbuj schowac wszystkie zawory... Nie da się, zawsze jeden jest wysuniety.
 
 [ Dodano: 20-08-2009, 18:28 ]
 
  	  | Krzyzak napisał/a: |  	  |  	  | LukaszSZ999 napisał/a: |  	  | Wymiana zaworu to mały koszt w porównaniu z demontażem głowicy w serwisie. | 
 a jak sie wymienia zawor bez demontazu glowicy???
 | 
 
 Tak się składa ze sam zdjąłem głowice bo inaczej zabuliłbym 800zł a tak tylko 30zł za wymiane zaworu. Jesli ma ktoś troche odwagi i zaufania do swoich umiejętnosci to zdejmie głowice sam bez pomocy "fachmanów".
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 17:56 |   
 |  
               | 
 |  
               | LukaszSZ999, tylko 30 zł ? Rozumiem, że złożyłeś na starej uszczelce i nie planowałeś głowicy, nie wspominając o innych uszczelkach (wydech, dolot) ?
 |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | LukaszSZ999   Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.9 DI-D
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 03 Maj 2009
 Posty: 95
 Skąd: Orzeł Biały
 
 | 
            
               |  Wysłany: 20-08-2009, 20:41 |   
 |  
               | 
 |  
               | No dobra i jeszcze uszczelka. Liczyłem tylko koszt usługi. Zdąłem głowice z klektorami i pompą paliwa razem  Trzeba było dwóch osób aby to wyciagnąć |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |