Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...
Autor Wiadomość
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 20-08-2009, 11:19   Re: Problem z czujnikiem o nazwie CHECK ENGINE...

zenek_bb napisał/a:
krzypolo napisał/a:
.......wybijało błąd czujnika wolnych obrotów ......
nie ma w eclipsie czegoś takiego ;p ani kodu błędu takiego czujnika ;p co to opowiadasz za cherezje ;p nierzucam sie ale spalimy cie na stosie zaraz ;p



no tak sorka zapomniałem ze ja mam lasera 1.8 i mam taki czujnik......... kasta jest tylko eclipsa
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 20-08-2009, 11:21   

krzyżak to nie jest czujnik wolnych obrotów tylko czujnik pozycji (puszczonej)przepustnicy, wiem bo wymieniałem go już w 2óch eclipsach (w mojej wogóle nie stykał, w innej przerywał) da sie go zdiagnozować dataloggerem, da sie bez niego wolne obroty ustawić nawet pozatym Patryk38 nie wspominał że miał problemy z wolnymi obrotami tylko z szarpaniem, pozatym powiedzcie mi jaki kod błędu jest przypisany do IPSa? bo jak go odłączysz to nawet sie przecież CE nie zaświeci ani żadnego błędu nie będzie miał, tylko inaczej będą się zachowywać wolne obroty i nie będzie hamowania silnikiem (nie odetnie wtrysków, ustawi czas wtrysku na 1,6ms) pozatym tak jak mówiłem, nie zgiagnozujesz tego inaczej jak miernikiem albo dataloggerem (to drógie pewniejsze)

[ Dodano: 20-08-2009, 11:28 ]
krzypolo. nie chcesz sprzedać tych lampek tylnich ze swojego lasera? ;p
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
kamil4711 
Forumowicz


Auto: Eclipse 2G 95r. 420a N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 197
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-08-2009, 05:21   

akbi napisał/a:
Maretzky85 napisał/a:
Musisz odczytać kody błędów

dokładnie tak

Maretzky85 napisał/a:
najlepiej diodą

jednak najlepiej proponowałbym podjechać do warsztatu, który podepnie Twoje auto pod komputer i w ten sposób odczyta błędy.


tylko nie do ASO , ja bym sie bał a koszt podpiecia to 100 zl
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2009, 15:09   

zenek_bb napisał/a:
krzypolo. nie chcesz sprzedać tych lampek tylnich ze swojego lasera? ;p


nie mam kompletu .... lewa zbita : i nie wiem kto mógłby tak pleksi dopasowac i wymienic

[ Dodano: 21-08-2009, 15:17 ]
zenek_bb napisał/a:
krzyżak to nie jest czujnik wolnych obrotów tylko czujnik pozycji (puszczonej)przepustnicy


no cóż wydaje mi się że mówisz oTPS throttle positon sensor czujnik położenia przepustnicy a IPS jest jakby w komplecie z krokowcem



to jest ten czyjnik z lewej ..... w czasie jazdy może nie trzymac obrotów i przy dodaniu gazu dławi się szarpie ja tak miałem ..... wiele razy wymieniałem samego krokowca i nic dopiero jak kupiłem taki komplet jest ok

[ Dodano: 21-08-2009, 15:42 ]
zenek_bb napisał/a:
pozatym powiedzcie mi jaki kod błędu jest przypisany do IPSa?


14 Throttle position sensor (TPS) fault. - Czujnik pozycji przepustnicy (TPS) winy.
15 Idle speed control (ISC) motor position sensor fault. - Kontroli prędkości biegu jałowego (ISC) silnikowych czujnika pozycji winy.
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-08-2009, 15:43   

krzypolo sory ale tu Cie zganimy chyba oboje ;p to silniczek krokowy z galanta z innego silnika, my mówimy o 4G63 DOHC w eclipsie ;p tutaj IPS i TPS i silniczek krokowy są osobno, dobrze wiem o co mi chodziło, IPS daje mase jak przepustnica jest całkiem zamknięta wtedy silnik reguluje wolne obroty albo odcina wtryski gdy są zbyt wysokie obroty, TPS ma wpływ jedynie na dobrą i szybką interpretacje ECU na temat co robi kierowca, czy przyspiesza czy co, szybciej dobiera sobie punkty na mapie paliwowej, TPS odpowiada też za tryb WOT inaczej nazywanym OPEN LOOP czyli całkiem otwarta przepustnica czyli OGIEŃ ;p taka prawda że nawet bez TPSa ale ze sprawną przepływką i resztą silnik jest w stanie pracować w miare normalnie, jak i bez IPSa z tym że bez TPSa wywali ci CHECK ENGINE błąd Throttle Position Sensor (niepamiętam numerka błędu już) ale jeździć się da :)
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
krzypolo 
Mitsumaniak


Auto: plymouth laser,Outlander Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 27 Lip 2006
Posty: 958
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-08-2009, 15:45   

no tak u mnie 4g37 SOHC
_________________

 
 
 
zenek_bb 
Mitsumaniak
Moderator


Auto: Eclipse 1G 7bolt '93 Stag300+
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 11 Kwi 2009
Posty: 975
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 21-08-2009, 23:51   

to ty masz w laserze 1.8 silnik? o lol... bieda... ;/ nie tłumacz angielskiego w ten sposób internetowymi słownikami bo nic nie przetłumaczysz...
_________________
Jeżeli założysz temat, za post który Ci pomógł daj autorowi "Pomógł", pod postem jest guzik!
<-Kliknij, pooglądaj : )

Znasz Hymn MitsuManiaków! Nie słyszałeś go jeszcze? Klikaj :D

Kocham mojego czerwonego misia.... "to auto jest najpiękniejsze na świecie, a teraz przechodzi w twoje ręce, zaopiekuj się nim tak jak kiedyś ja..."
Nie zawiedziesz się na mnie tato...

Moderator nie nabija postów –moderator ma wiele do przekazania!
Pokaż serce!!! Kliknij dzisiaj Pajacyka i Polskie Serce i wpisz swoje kliknięcie w tym temacie!!! Razem pomagajmy!!!
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.