 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
krztusi się na benzynie, LPG OK (trudna diagnoza) |
Autor |
Wiadomość |
xavierro
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: mielec
|
Wysłany: 20-08-2009, 21:50 krztusi się na benzynie, LPG OK (trudna diagnoza)
|
|
|
witam.
autko LANCER 1.5 z 90 roku, silnik 4G15.
problem jest poważny, ponieważ autko krztusi się na benzynie, i gaśnie, natomiast na gazie LPG ładnie jeździ.
pierwsze co wymieniłem pompę. stara była cała w zielonej mazi, zalepione sitko smoka kompletnie. niestety nie pomogło. obie pompy na wolny wypływ mają taki sam sik (mocny) więc obstawiam że są obie sprawne. następnie wymieniłem filtr paliwa oraz listwę z wtryskami. niestety ten sam objaw pozostał. na benzynie nie pracuje, na gazie bardzo ładnie (ciągle jeżdżę).
przepływomierz odpiąłem juz dawno, bez niego komputer brał dane z czujnika przepustnicy zamiennie i autko bez problemu na benzynce tak śmigało.
komputer sprawny, po podłączeniu do laptopka wszystko wyświetla jak powinien, czasy otwarcia wtrysków i kąt wyprzedzenia zapłonu działa poprawnie, zresztą na gazie zapłon pracuje idealnie więc to odpada. problem jest na pewno w zasilaniu paliwem.
pompa sprawdzona, (ładny sik - może warto po przepływem to jeszcze ciśnienie sprawdzić?? - ale jak w domowych warunkach). listwa wtrysków wymieniona i filter paliwa również. no nie ma cudów, poza tymi sprawami jest w zasilaniu tylko parę przewodów, zawór zwrotny i nic więcej!!! czy ktoś mi coś podpowie????
mam plan sprawdzić sik na powrocie do baku w momencie pracy na gazie, powinien iść pełen przelew spowrotem. jeśli nie będzie tego, to cofać się po kolei w którym momencie ginie przepływ. może się wężyk przytkał???????? nieprawdopodobne, ale widząc jakie paliwo zalałem na jakiejść stacji (pomyje!!!) to wszystko możliwe.
jest jeszcze sprawa wyjęcia listwy wtrysków i sprawdzenia jaką mgiełkę dają. ale jak to zabezpieczyć żeby mi się nie zapaliła ta mgiełka od gorącego silnika... trochę stresik :]
z góry dzięki za sugestie!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! |
_________________ łukasz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14370 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 21-08-2009, 11:22
|
|
|
Czy pali się kontrolka silnika? |
|
|
|
 |
xavierro
Nowy Forumowicz
Auto: lancer 90r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 20 Sie 2009 Posty: 9 Skąd: mielec
|
Wysłany: 23-08-2009, 21:33
|
|
|
check eng sie pali ale z innego powodu.
najpierw zaczeła się palić przy gazie.
po prostu komp mieszanki gazu wolniej działa (sonda lambda dokladnie) niż benzyna i komp auta to wykrywa, daje wzbogacenie a na sondzie nie ma odzewu.
pozniej wypiąłem przepływomierz to już się cały czas świeci. |
_________________ łukasz |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 26-08-2009, 09:57
|
|
|
Jak ty chcesz żeby silnik bez przepływomierza i z walniętą lambdą dobrze działał
Gaz masz jaki?? Wtrysk czy na mikserze cuś?? Bo na mikserze będzie działał dobrze , nawet z walniętym ECU, Bez TPS-a lambdy i z dziurawym dolotem!! |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
|
|