 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
1.8 GDI, problem z porannym odpaleniem (choć nie zawsze). |
Autor |
Wiadomość |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 22-08-2009, 10:19 1.8 GDI, problem z porannym odpaleniem (choć nie zawsze).
|
|
|
Witajcie,
przeglądnąłem już wszystkie tematy na forum związane z problemami z odpaleniem i niestety żaden nie pasuje do mojego problemu.
Po dziennym postoju chcąc odpalić rano za pierszym przekręceniem pyrknie troche jakby chciał zapalić i zgaśnie. Nie świeci się wtedy kontrolka CE więc jako takiego błędu nie wykazuje.
Diagnostyka komputerowa wykazała:
"Błąd komunikacji immobilisera z ECU", a po wejściu w ECU Imobilisera
"Błąd komunikacji Immobilisera ECU z Engine ECU. Kod kluczyka nie został przekazany w wyznaczonym czasie" czy jakoś podobnie.
Przeczyściłem wszystkie styki na trasie kolumna kierownicza, immobiliser, engine ECU i ten moduł w grodzi silnika na ścianie grodziowej, sprawdziłem cewkę immo przy kluczyku, przekaźniki pompy paliwa i wszystko wydaje się sprawne. Niestety nadal to samo i mam wrażenie że coraz gorzej. Kiedys wystarzyło 2 razy pokręcić rozrusznikiem, a teraz 4-5 potrzeba.
Co dziwne jest, to fakt że jak już raz odpali z rana, to potem nie ma z paleniem problemu przez cały dzień.
Poratujcie coś bo już mnie trafia z tym samochodem. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
jurekkraków
Forumowicz
Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 07 Lis 2008 Posty: 97 Skąd: kraków
|
Wysłany: 22-08-2009, 11:56 Re: 1.8 GDI, problem z porannym odpaleniem (choć nie zawsze)
|
|
|
woxy napisał/a: | Witajcie,
przeglądnąłem już wszystkie tematy na forum związane z problemami z odpaleniem i niestety żaden nie pasuje do mojego problemu.
Po dziennym postoju chcąc odpalić rano za pierszym przekręceniem pyrknie troche jakby chciał zapalić i zgaśnie. Nie świeci się wtedy kontrolka CE więc jako takiego błędu nie wykazuje.
Diagnostyka komputerowa wykazała:
"Błąd komunikacji immobilisera z ECU", a po wejściu w ECU Imobilisera
"Błąd komunikacji Immobilisera ECU z Engine ECU. Kod kluczyka nie został przekazany w wyznaczonym czasie" czy jakoś podobnie.
Przeczyściłem wszystkie styki na trasie kolumna kierownicza, immobiliser, engine ECU i ten moduł w grodzi silnika na ścianie grodziowej, sprawdziłem cewkę immo przy kluczyku, przekaźniki pompy paliwa i wszystko wydaje się sprawne. Niestety nadal to samo i mam wrażenie że coraz gorzej. Kiedys wystarzyło 2 razy pokręcić rozrusznikiem, a teraz 4-5 potrzeba.
Co dziwne jest, to fakt że jak już raz odpali z rana, to potem nie ma z paleniem problemu przez cały dzień.
Poratujcie coś bo już mnie trafia z tym samochodem. |
ja miałem podobne objawy do ciebie ,ale u mnie padała pompa wysokiego ciśnienia aż całkiem uklękła po wymianie na używkę problem ustał. |
_________________ jurekkraków |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 25-08-2009, 12:34 Re: 1.8 GDI, problem z porannym odpaleniem (choć nie zawsze)
|
|
|
woxy napisał/a: | Diagnostyka komputerowa wykazała:
"Błąd komunikacji immobilisera z ECU", a po wejściu w ECU Imobilisera
"Błąd komunikacji Immobilisera ECU z Engine ECU. Kod kluczyka nie został przekazany w wyznaczonym czasie" czy jakoś podobnie. |
Weź drugi komplet kluczyków i na nim jeździj i zobacz czy tez tak się będzie działo.
Ja obstawiam dogorywający transponder w kluczyku. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 27-08-2009, 08:46
|
|
|
Szczerze mówiąc to sam już nie mam zielonego pojęcia co może być nie tak.
Z oryginalnym kluczykiem też to się dzieje. Próbę robiłem jakiś czas temu a ostatnio to nawet wczoraj.
Ostatnio przeczyściłem przepustnicę, krokowy i styki wszelkie pod tylną kanapą prowadzące do pompy paliwa w baku. Było dobrze 2 dni a wczoraj już znowu kilka razy kręciłem zanim odpalił. Natomiast dzisiaj odpalił za pierwszym razem. na zapasowym kluczyku. Także kluczyk to chyba niekoniecznie to.
Badając błędy samochodu na kompie jakiejś włoskiej firmy, wyszły błędy immo, natomiast ciśnienie pompy wahało się 4.8 - 5.2 jak się przygazowało. Gdzieś czytając wątki o pompie trafiłem na dane, że niby pompa powinna dawać około 8.5 MPa lecz mechanik sprawdził w info tego programu do kompa i było podane że standard to 3.3 - 4 bodajże.
Szukałem pompy paliwa, no i są w okolicach 100zł używane (ale czy ta w baku to jest ta wysokiego ciśnienia?), natomiast zastanawiam się czy jest sens wydać w ciemno i wymienić (narazie nie wyciągałem starej bo nie mam czym odkręcić tego plastikowego pierścienia a chętnie bym obejrzał ją czy może jakieś styki wewnątrz pompy nie stykają bądź zasyfione filtry) czy pojechać do serwisu na podłączenie MUT'a i sprawdzić błędy oraz ciśnienie pompy (może ten włoski program do kompa błędnie jakieś dane podaje).
Koszty wyjdą podobne, lecz jeśli wyjdzie że pompa to wyjdą podwójne.
Aha, i jeszcze jedna sprawa, świec nie wymieniałem od zakupu, ale tak nie wiem czy to byłoby to, bo w końcu jak odpali to pali i jeździ dobrze.
P.S. Szperając po necie a propos ciśnienia pompy wynalazłem wątek , w którym kilka osób wskazuje na przewody niskiego napięcia. Po wymianie ustało szarpanie i podobne.
[ Dodano: 14-09-2009, 07:26 ]
Pojechałem do ASO w Lublinie i potwierdziło się że problemy są z komunikacją immobilizera.
Coś tam poprawili połączenia jakieś i ma być niby dobrze.
Gość w ASO mówił że bardzo rzadko zdarzają się awarie np. cewki , a główną bolączką GDI to falujące obroty. Dowiedziałem się też, że po każdorazowym odpięciu akumulatora trzeba "programować przepustnicę", to chyba chodzi o tak zwane "czekanie do pierwszego uruchomienia wentylatora na chłodnicy".
Jak narazie problem chyba ustąpił, ale wyjdzie z czasem.
Koszt 100zł.
[ Dodano: 16-10-2009, 10:42 ]
Jednak problem nie ustąpił. Jest lepiej niż było ale nadal trzeba 2-3 razy kręcić silnikiem zanim zapali.
[ Dodano: 16-02-2015, 20:30 ]
Witam po latach,
przy okazji dla potomności napisze rozwiązanie
Pompa w baku wymieniona, bo dawała za małe ciśnienie (tylko 1.5 bara) a powinna chyba 4 czy jakoś tak.
Co do błędów komunikacji ECU, znalazłem winowajcę, ale chyba już o tym pisałem.
W kolumnie kierowniczej, pod obudową plastikową, jest złączka od cewki immo.
Są tam 2 piny w gnieździe, i te piny trzeba podgiąć dla lepszego styku.
Od czasu ich podgięcia 0 "słownie zero" problemów z paleniem.
Aha, jak czasem trzeba trochę dłużej kręcić, to mam wrażenie że pompa wysokiego ciśnienia się do roboty kłania, ale to moje gdybanie. |
_________________ <?php
psql_connect('database', 'user', 'topsecret');
SELECT * FROM carisma WHERE date >= (data - 1);
?>
Jeśli moja wypowiedź znaleziona na forum pomogła w rozwiązaniu jakiegoś tematu to kliknij POMÓGŁ. |
|
|
|
 |
|
|