Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Lancer Sportback Ralliart
Autor Wiadomość
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 24-08-2009, 15:34   

krzychu napisał/a:
zene_k napisał/a:

Po trasie do 130km/h spalanie mieści się w granicach 8l/100, ale powyżej tej prędkości rośnie dość szybko.


No widzisz przy tej prędkości mój też tyle pali więc to zaczyna mieć sens. Pytanie jeszcze czy przy mieszanym przy normalnej jeździe (bez szaleństw) da się zejść poniżej 10 ze średnią.


Nie wiem, ja mam za ciężką nogę. :wink:
 
 
paavob 
Nowy Forumowicz

Auto: lancer ralliart
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Wrocław
Wysłany: 25-08-2009, 12:09   

O mniejszym spalaniu zapomnij. Mój ma przejechane ponad 7000 i dalej wciąga przynajmniej 12/100.
A po trasie jeszcze więcej. No ale takiego samochodu nie kupuje się dla jego małego spalania.[/quote]

Zgadza sie. Srednio pali mi 12 l - w warunkach dojazd do miasta i troche w miescie. Ogolnie wiec da sie z tym zyc:) Dziwi mnie tylko, ze w trasie nie udalo mi sie jeszcze nigdy zejsc ponizej 9 l, a niby fabrycznie ma byc 7,8 l. Natomiast w miescie potrafi byc spoko. Nie trzyma sie zbyt mocno tych 13,8 i to jest ok.
Natomiast przyspieszenie, a wlasciwie elastycznosc ... rekompensuje wszystko. Juz nigdy nie kupie nic co rozpedza sie do setki wiecej niz 7-8 sek:)
Pozdrawiam
_________________
paavob
 
 
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 25-08-2009, 20:47   

paavob napisał/a:


Dziwi mnie tylko, ze w trasie nie udalo mi sie jeszcze nigdy zejsc ponizej 9 l, a niby fabrycznie ma byc 7,8 l


Zejdziesz, jak będziesz jechał max. 120-130 km/h.
 
 
banzajek 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Lancer Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2008
Posty: 159
Skąd: Warszawa
Wysłany: 26-08-2009, 18:19   

Mi na docieraniu w trasie palil rzekomo 8.6 l ,ale od tego czasu udalo mi sie to powtorzyc tylko raz gdy z dusza na ramieniu i mrygajaca rezerwa jechalem na stacje benzynowa. Ktos powiedzial ze robia juz podobno FQ400. A ja powiem , ze w Polsce jezdzi naprawde sporo EX o mocy 380-390 KM wiec to akurat zaden wyczyn :) A RalliArt w dalszym ciagu uwazam za zbyt drogie na to co oferuje, chociaz ma fajny schowek kolo popielniczki ;) Mimo wszystko chetnie zobaczylbym jak daje sobie rade na jakims torze. Moze wtedy zmienie zdanie. :twisted:
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 26-08-2009, 18:23   

piomic napisał/a:
paavob napisał/a:
wyprzedzam 80% aut. Przy Evo mialbym 95%
Dotrzyj go wreszcie, 90% to się wyprzedza "cywilnym" 1,8... :wink:


To samo miałem napisać :-)
Wróciłem dziś rano z wakacji - zrobiłem 2608,1 km w ciągu dzięsięciu dni, przy czym na dojad w obie strony "poszło" z tego jakieś 1310, reszta po Kociewiu i Borach Tucholskich.
Lancer spalił 7,2 l/100 km, a bynajmniej nie jeździłem emerycko. W korkach nie stałem, z większych miast zaliczyłem tylko przejazd przez Bydgoszcz - może to dlatego. Jako auto rodzinne lancer sprawdził się w 100%, dwójka dzieci, żona - w związku z tym nie było szaleństw prędkościowych, ale to nie mnie wyprzedzali, tylko ja wyprzedzałem.
I jeszcze jedno - przejedźcie się lancerem drogą szutrową. To auto jest stworzone do takiej jazdy! Gdyby nie troska o lakier, codziennie jeździłbym po kilkadziesiąt kilometrów takimi, bo w Borach takich ni ebrakuje (nie mówię o leśnych, piaszczystych, bo to nie to samo i dla lasu niezdrowe) - ale na szutrówkach - rewelacja! Zawieszenie pracuje świetnie, układ kierowniczy precyzyjny - nie czuje się tego tak wyraźnie na asfalcie. Jeżdziłem maks. ok 50 km/h - ze względu na dziury i obawę o lakier, ale i tak frajda była przednia. Polecam!
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
piomic 
Forumowicz


Auto: Lancer 1,8 Intense 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 13 Sie 2008
Posty: 737
Skąd: wiesz, że ja to ja?
Wysłany: 26-08-2009, 18:52   

mazin napisał/a:
przejedźcie się lancerem drogą szutrową
W końcu to "cywil" na bazie rajdówki. Z tą skrzynią nie nadaje się na autostrady (nad setką głośno i żłopie z baku) a zawieszenie aż się prosi o szybkie ciasne zakręty. Tylko lakier "niekompatybilny" z szutrem...
 
 
el_diablo 
Forumowicz

Auto: Lancer Sportback 1.8 CVT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 05 Gru 2008
Posty: 240
Skąd: Puławy
Wysłany: 27-08-2009, 00:47   

Zachwalanie walorów zawieszenia Lancera na szutrach przy prędkościach rzędu 50 km/h wydaje mi się lekko na wyrost - raczej żaden samochód nie miałby z tym problemów. Oczywiście nie oznacza to że Lancer nie jeździ po szutrze lepiej od dużego fiata - tego nie wiem, Lancerem jeszcze nie próbowałem ;)




kosmetyka
_________________
Lancer Sportback 1.8 Invite CVT - od ponad 10 lat
Ostatnio zmieniony przez mkm 27-08-2009, 00:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mazin 
Mitsumaniak
102 tys km przebiegu


Auto: Lancer SB '08 Inform
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 07 Lut 2009
Posty: 1218
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 27-08-2009, 11:10   

el_diablo napisał/a:
Zachwalanie walorów zawieszenia Lancera na szutrach przy prędkościach rzędu 50 km/h wydaje mi się lekko na wyrost - raczej żaden samochód nie miałby z tym problemów. Oczywiście nie oznacza to że Lancer nie jeździ po szutrze lepiej od dużego fiata - tego nie wiem, Lancerem jeszcze nie próbowałem ;)

kosmetyka

Ja jeżdziłem corollą i po prostu nie było tej frajdy - była za miękka. Radziła sobie świetnie, ale to nie to samo - można tę drogę przjechać i wozem drabiniastym - może komuś nawet sprawi radochę... Jechało się corollą tak... zwyczajnie. A w lacerze aż korci, żeby dodać gazu, czyli jechać szybciej. Ta chmura pyłu za plecami, głos Hołowczyca w nawigacji.... Po prostu frajda ;-)
_________________
Piszę poprawnie po polsku (no, staram się).
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2009, 11:15   

A ja chciałem zapytać o kulturę pracy skrzyni SST. Z teorii wynika że tak skrzynia powinna fantastycznie działać podczas dość przewidywalnych posunięć kierowcy (w trybie manualnym). Ta skrzynia sama wybiera czy następny bieg ma być ten wyższy czy niższy i ten "przygotowuje" do przełączenia na drugim sprzęgle. Pytanie zasadnicze czy ktoś spotkał się z problem niespodziewanego dłuższego przełączania przez skrzynię biegów? Chodzi o moment kiedy np. startujemy 1,2,3,4 a potem chcemy wbić z powrotem 3 (chodź obroty wskazywały by na zamiar włączenie 5-tki i wybranie 3-jki powoduje obroty rzędu 5 tys.) i wtedy skrzynia np. zamiast zrobić to w momencie musi poświecić np. 1sec?
 
 
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 13-10-2009, 11:55   

krzychu napisał/a:
A ja chciałem zapytać o kulturę pracy skrzyni SST. Z teorii wynika że tak skrzynia powinna fantastycznie działać podczas dość przewidywalnych posunięć kierowcy (w trybie manualnym). Ta skrzynia sama wybiera czy następny bieg ma być ten wyższy czy niższy i ten "przygotowuje" do przełączenia na drugim sprzęgle. Pytanie zasadnicze czy ktoś spotkał się z problem niespodziewanego dłuższego przełączania przez skrzynię biegów? Chodzi o moment kiedy np. startujemy 1,2,3,4 a potem chcemy wbić z powrotem 3 (chodź obroty wskazywały by na zamiar włączenie 5-tki i wybranie 3-jki powoduje obroty rzędu 5 tys.) i wtedy skrzynia np. zamiast zrobić to w momencie musi poświecić np. 1sec?


Skrzynia pracuje znakomicie. Przełącza biegi dużo szybciej niż normalny automat, a do tego robi to bardzo płynnie. Co do twojego pytania, to wg mnie to zachowanie jset normalne, ponieważ. Jeżeli chcesz z 4 wbić znowu 3, a obroty silnika są w tym momencie na ten manewr za wysokie, to najzwyczajniej w świecie komputer zablokuje ten manewr aż do momentu, gdy obroty silnika będą odpowiednie i może to potrwać ok 1sek, albo i dłużej.
 
 
krzychu 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy
Dołączył: 21 Kwi 2008
Posty: 12607
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 13-10-2009, 12:36   

No tak ale nie mówię o sytuacji kiedy obroty silnika były by na czerwonym polu. Ta skrzynia powinna analizować postępowanie kierowcy i chodzi np. o delikatnie rozpędzanie się i potem ostrzejszą redukcje gdzie po analizie wcześniejszego postępowania powinien być zapięty wyższy bieg a nie niższy. Wtedy (ale to o DSG chyba chodziło) następujące dość spora zwłoka której kierowca się nie spodziewa. Ciekawi mi czy SST też ma takie "wpadki". Podobny problem jest (przynajmniej powinien być) przy próbie redukcji o 2 przełożenia na raz. Jak wtedy zachowuje się SST?
 
 
zene_k 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer Ralliart MR Sedan
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Sie 2009
Posty: 25
Skąd: Polska
Wysłany: 13-10-2009, 16:17   

krzychu napisał/a:
No tak ale nie mówię o sytuacji kiedy obroty silnika były by na czerwonym polu. Ta skrzynia powinna analizować postępowanie kierowcy i chodzi np. o delikatnie rozpędzanie się i potem ostrzejszą redukcje gdzie po analizie wcześniejszego postępowania powinien być zapięty wyższy bieg a nie niższy. Wtedy (ale to o DSG chyba chodziło) następujące dość spora zwłoka której kierowca się nie spodziewa. Ciekawi mi czy SST też ma takie "wpadki". Podobny problem jest (przynajmniej powinien być) przy próbie redukcji o 2 przełożenia na raz. Jak wtedy zachowuje się SST?


Wystarczy, że przełączysz tryb pracy z normalnego na sportowy, a skrzynia SST natychmiast zrzuca 2 biegi w dół i żadnej zwłoki przy tym nie zauważyłem. Inaczej nie próbowałem.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.